Työttömät: Kannattaa tarkistaa, millaisia tietoja teistä on työkkäri tiedoissa.
Minun kuopukseni oli 10 kk ikäinen, kun ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi TE-toimistoon. Tuosta on nyt kulunut muutama vuosi, ja työkkärin nainen repäisi uuteen työllistymissuunnitelmaani ihan pokalla väitteen, että kuopukseni on edelleen 10 kk ikäinen. Tuo nainen tietää ihan tasan, että olen ollut jo työttömänä yhtäjaksoisesti yli 10 kuukautta.
Lukeeko noita työllistymissuunnitelmia oikeasti joku? Eli voiko tuosta virheellisestä tiedosta olla minulle jotenkin haittaa työllistymisessä?
Kommentit (6)
Mites tuo tieto työllistymiseen vaikuttaa? Eihän ne työkkäristä tietoja työnantajalle anna. Lisäksi sulla on velvollisuus itse huomauttaa työkkäriin jos työllistymissuunnitelmassa on virheellisiä tietoja tai asiavirheitä. Eikä kannata työhönosoituksia jäädä odottelemaan jos tahtoo työllistyä.
olitko laittanut lapsen syntymäajan tietoihin vai että lapsi on kymmeen kuukautta. jos ei ole syntymäaikaa, niin silloin virkailija ei voi tietää lapsen ikää.
Minulle tuli juuri sairaskertomus joka alkaa näin "potilas kotoisin Leppävirralta. Vanhemmat Etelä-Suomessa, välit viileät".
En ole koskaan käynyt Leppävirralla, vanhemmat asuvat kyllä edelleenkin kilsan päässä ja läheisiä ollaan :D
Harmi vaan, että niitä omia tietoja ei voi omilla sivuilla muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
olitko laittanut lapsen syntymäajan tietoihin vai että lapsi on kymmeen kuukautta. jos ei ole syntymäaikaa, niin silloin virkailija ei voi tietää lapsen ikää.
Jo on päteviä virkailijoita jos eivät osaa päätellä että lapsi ei ikuisesti ole saman ikäinen kuin ap:n jäädessä työttömäksi.
Samaa rataa menee lääkäreilläkin, tuijottavat vain edellisiä kertomuksia ja niiden pohjalta kirjaavat nykyhetken tilanteen välittämättä tarkistaa asiakkaalta itseltään.