Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP:n asiakkaat, oletteko kokeilleet tuota Säästölipasta? Kiinnostaisi tietää käyttökokemuksia

Vierailija
14.06.2017 |

Onko se tavallaan edes tili jos siihen ei ole mahdollista saada korttia, vai onko? Vai onko se vaan sellainen oma "lokeronsa" siellä verkkopankissa, jonne saa rahaa säilöön, jotta se on säästössä omalta tililtä? Tämän etuus varsinaiseen säästötiliin vaikuttaisi olevan kuitenkin siinä, että rahoja voi hilata mielin määrin pois säästölippaasta ja jälleen sinne takaisin, toisin kuin säästötilillä tämä on usein rajoitettua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika uusi juttu tuo? Huomasin minäkin moisen mainoksen verkkopankkia käyttäessäni. Suosittelin sitä yksinasuvalle tyttärelleni, jotta hän saisi jotain vähän edes säästöön. En ole varma onko hän hankkinut sitä. Minulla ei ole tarvetta säästölippaalle.

Vierailija
2/12 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se on tili. Mielestäni ihan kätevä sellaiseen, että juuri ennen palkkapäivää tyhjentää sille käyttötililtä viimeiset hilut, siis silloin kun varsinaiset säästöt on jo tehty. Ei sinne minulla paljoa kerry mutta jotain kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lisääkin toki kaipailisin.

Minä harkitsen tuota sellaiseksi käyttötilin ja säästötilin välimuodoksi. Aina välillä tulee yllättäviä menoja, joiden vuoksi käyttötilillä on vaan oltava normaalia kulutusta enemmän rahaa, ettei tarvitsisi hilata rajoja edestakas säästötililtä käyttötilille ja takaisin. Ainakin minun säästötilissäni on myös rajoite, että vain 4 kertaa vuodessa saa siirtää siltä rahaa pois.

Olen kuitenkin shoppailuun taipuvainen ja raha käyttötilillä "polttelee" minua. Ehkä hankin tuon säästölippaan, jotta voin eka kerryttää sinne rahaa säästöön, jotta se on vaan pois sieltä kulutuksesta ja sitten vähitellen siirtää säästölippaasta rahaa säästötilille.

ap

Vierailija
4/12 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili. Maksuton. Ei nostorajoja. Ei talletuspakkoa. Korttia siihen ei saa, mutta nettipankissa voit maksaa esim laskuja sieltä.

Itse käytän sitä lyhytaikaiseen säästämiseen. Siirrän aina sinne kun jää tai tulee jostain vähän extraa. Tai jos tiedän että kolmen kuukauden päästä on koiran eläinlääkärireissu niin siirrän sinne jemmaan, pois käyttötililtä.

Rahastot eli isompi säästäminen sitten asia erikseen - niihin ei kosketa.

Vierailija
5/12 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tykkään sen hipon ilmeistä.. se on aika symppis tyyppi :P

Vierailija
6/12 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, onko teillä rahankäyttöongelmia jos kaikki käyttötililtä hupenee ellei sitä erikseen siirrä pois?

Vierailija
7/12 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Lisääkin toki kaipailisin.

Minä harkitsen tuota sellaiseksi käyttötilin ja säästötilin välimuodoksi. Aina välillä tulee yllättäviä menoja, joiden vuoksi käyttötilillä on vaan oltava normaalia kulutusta enemmän rahaa, ettei tarvitsisi hilata rajoja edestakas säästötililtä käyttötilille ja takaisin. Ainakin minun säästötilissäni on myös rajoite, että vain 4 kertaa vuodessa saa siirtää siltä rahaa pois.

Olen kuitenkin shoppailuun taipuvainen ja raha käyttötilillä "polttelee" minua. Ehkä hankin tuon säästölippaan, jotta voin eka kerryttää sinne rahaa säästöön, jotta se on vaan pois sieltä kulutuksesta ja sitten vähitellen siirtää säästölippaasta rahaa säästötilille.

ap

Laita pieni summa, vaikka 30 e.  Itse aloitin liian isolla tavoitteella, meni monta vuotta ennen kuin sain ostettua sijoituksen.

Vierailija
8/12 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka siirrän rahaa säästölippaasta tilille?

Vierailija
9/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Minäkin haluaisin tietää miten rahaa siirretään säästölippaasta tilille? Ihan tavallisena tilisiirtona nettipankissa?

Vierailija
10/12 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostoä

Minäkin haluaisin tietää miten rahaa siirretään säästölippaasta tilille? Ihan tavallisena tilisiirtona nettipankissa?

Valitse Oma siirto. Siirtyy saman tien. Tämän myötä olen jäänyt vähän koukkuun säästämiseen, kun aina voi siirtää sinne vähän lisää :) Rahat on otettavissa käyttöön milloin vain, mutta en ole raaskinut, kun se saldo näyttää niin kivalta! Tarkoitus on käyttää se johonkin isohkoon juttuun myöhemmin. Korona-aikana rahaa on säästynyt paljon.

Vierailija
11/12 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan maksaako se nykyään jotain kun siirtelee rahaa säästölippaaseen tai pois sieltä??

Ihmettelrn vaan kun oli tilille tullu joku ihmeellinen n. 10 euron meno, jossa luki säästölipas. En ymmärrä. 

Vierailija
12/12 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan maksaako se nykyään jotain kun siirtelee rahaa säästölippaaseen tai pois sieltä??

Ihmettelrn vaan kun oli tilille tullu joku ihmeellinen n. 10 euron meno, jossa luki säästölipas. En ymmärrä. 

Se on tallettanut sun pankkikortin käytöstä sovitun summan sinne possuun. Jos olet käyttänyt korttia 5x ja laittanut että jokaisesta korttimaksusta menee 2€ possuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi