Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help!! Matkustelu asiaa...

14.06.2017 |

Hei!
Olen suunnitellut lähteväni yksikseni kiertämään eurooppaa kuukaudeksi. Osaan kyllä laskea matka ja majoitus kulut, mutta paljonko täytyisi varata kaikkeen muuhun? Eli ruuat, juomat, ostokset yms? Paljonko itse varaisit? Niin sanotusti per pv?

Kiitos etukäteen kaikille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varaisin noin 25€/hlö per päivä

Vierailija
2/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne päin Eurooppaa? Itä-Euroopassa on tosi halpaa verrattuna vaikka Sveitsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan missä päin matkustaa ja mitä meinaa ostaa, syödä ja touhuta. Jos sniiduilee, eikä osta mitään ylimääräistä, niin parilla kympillä selviää päivän safkoista esim. Saksassa. Mutta jos haluaa jotain puuhailla, käydä kylpylöissä, jokiristeilyillä ja syödä paremmissa paikoissa, niin satanen menee helposti.

Vierailija
4/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko syödä aina ulkona vai tehdä itse ruoat kämpillä?

Vierailija
5/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-500e päivässä. ItäEuroopassa omilla eväillä vs Sveitsissä kaikki ruoat hyvässä ravintolassa ja taksilla ajelua Shoppailemaan. Aivan mahdoton kysymys.

Vierailija
6/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laskenut ruokakuluja 25€/pvä/hlö.

Etukäteen olen katsonut myös mitä nähtävyyksiä haluan käydä katsomassa ja mitä aktiviteetteja haluan tehdä, ja etsinyt niille netistä hinnan ja tuleeko ylimääräistä matkakustannusta (bussi, juna, taksi).

En ole shoppailuihmisiä, mutta jos joku on niin kannattaa varata shoppailurahaa.

Sitten mitä tarttee kohteessa varata julkiseen liikenteeseen ja/tai taksiin.

Tähän päälle pieni "pahan päivän vara" -kerroin ja ollaan jo aika lähellä.

Vierailija
7/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tosiaan iso ero mitä syö. Aivan hyvin voi ostaa ruokaa kaupasta. Osta ainakin vesipullot kaupasta, paljon halvempia kuin kioskeissa. Huomaa että kaupunkien ydinkeskustoissa turistipaikat on kalleimpia. Vältä alkoholia, niin on turvallisinta.

Vierailija
8/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo sniiduulu sana tulee?

Rantapallo tyypit viljelee sitä ainakin?

Vierailija
9/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka maahan oma budjetti.

Tsekkaa myös, kuuluuko tipin jättäminen kulttuuriin.

Vierailija
10/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minnepäin ja aiotko selvitä pelkillä sämpylöillä ja mäkkärilla vai oikealla ruualla.

Itse varaisin 50€.

Sniidu on stadin slangia jo sodanjälkeisltä ajalta. Merkitsee pihiä.

Vierailija
11/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varaisin myös ton 50e. Riippuen tosin maasta meneekö enemmän vai vähemmän, muta nähtävyyksillä on pakko käydä! Ja pientä shoppailua.

Vierailija
12/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä meinaat yöpyä? Kai sekin pitää laskea budjettiin. Keski-Euroopassa on myös sellaisia paikkoja, johon valkoihoisella ei ole asiaa edes päivällä, esim. Berliinissä. Hommaisin kyllä kaverin mukaan.

Vierailija
13/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ päivä plus visakortissa vararahasto (50€päivä)

Vierailija
14/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa myös wc-rahaa, koska monessa paikassa ne maksaa, pieniä kolikoita. Kortit ei kelpaa aina.

Vierailija
15/15 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa myös wc-rahaa, koska monessa paikassa ne maksaa, pieniä kolikoita. Kortit ei kelpaa aina.

Mä käyn aina mäkkäreissä vessassa. Yleensä henkilökunta ei valita siitä, ovat niin teinejä ja kypsiä.