Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa nyt akkaa mäessä? Mitä tehdä, kun kone herjaa esim. näin " is.is not responding" ja

Vierailija
13.06.2017 |

sitten on klikattava "recover webpage". Miksi tuollainen herja tulee ja miten sen saisi estettyä. Välillä se tulee jokaiseen nettihakuun ja välillä saan surffata pitkäänkin ennen kuin herja tulee. Tämä alkoi, kun laitoin koneelle mainoseston. Olen kyllä googlettanut ja löytänyt englanninkieliset ohjeet ongelman poistoon, mutta aristelen niitä, koska en halua mitään virusta koneelleni. Löytyykö täältä nörttiä, joka osaisi neuvoa mitä tehdä. Alkaa ottaa jo pattiin tämä homma.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mainosesto pois paalta.

Vierailija
2/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai selain siis. Ei kone vaan selain. Mikähän selain? Ja mikä adblokkeri käytössä? Lähdetään näistä perustiedoista liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, peukalo keskellä kämmentä täällä ollaan näiden tietotekniikan asioiden kanssa. Mainosten eston hoitaa Adblock ja mainoksia en todellakaan halua enää tulvimalla koneelle.

Selain on käsittääkseni Internet Explorer, koska Windowsin tekstinkäsittelyohjelmat jne. ovat käytössä. Mistä näen, mikä selain on.

Vierailija
4/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä mäkeen se Windows-roska ja asenna Ubuntu niin toimii.

Vierailija
5/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän juuri sitä, jonka osaan ja siksi Windows. AP

Vierailija
6/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, löysin tiedon selaimesta se on Microsoft Edge. AP

Vierailija
7/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows ei liity selaimen valintaan millään tapaa.

Vierailija
8/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen verkkoyhteys sinulla on? Kiinteä vai mobiili? Kiinteän yhteyden kanssa noita katkoksia ei juurikaan tullut, mutta mobiiliyhteydellä ne ovat tavallisempia. Iltapäivälehdet ja Ruutu ovat niitä, joiden kohdalla minulle tulee välillä viesti: Ei saada yhteyttä ja sitten Palauta sivu. Klick ja yhteys palautuu.

Vierailija
9/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiiliyhteys on, enkä ota kiinteää, koska niissä ovat kuukausimaksut mielestäni järjettömän kalliita. Ostin uuden koneen vuosi sitten ja netin asensi ammattilainen, koska en itse osannut. Mainosteneston sentään osasin itse asentaa. Alkuun ei ollut mitään ongelmia, mutta sitten alkoivat ongelmat niin että nyt joudun avaamaan pankki-istunnonkin jopa neljä-viisi kertaa uudelleen, kun ensin tulee tuo herja ja sitten istunto onkin sulkeutunut. Ja ongelmat siis alkoivat sen jälkeen, kun laitoin tuon mainosteneston.

Vierailija
10/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adblockilla voi sallia mainokset/pop-upit valitsemiltaan sivuilta. Esimerkiksi kun yritän katsoa jotain ruutu.fi tai katsomon videoita, voin poistaa adblockin päältä näiltä sivuilta nähdäkseni videot. Oletko kokeillut tätä? Mainostenesto-ohjelma toimii yhä muilla sivuilla, vaikka olisitkin sen hetkellisesti antanut sallia mainokset jollain sivulla/sivuilla.

Vierailija
11/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla myös pöpöjä koneella, kannattaa pyytää joku scannaileen se sulle jos kerran peruskäyttö on tuolla tasolla.....

Rekisterien tyhjentäminen ja kiintolevyn eheyttäminen vain jos hdd, nopeuttaa jo selkeesti sitä latailua, voi johtua myös huonosta yhteydestä

Vierailija
12/12 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennän selausmuistin parikin kertaa viikossa. Sen muistan vanhastaan, ettei kannata säilytellä turhia juttuja. Suosikkeihin olen tallentanut sellaiset osoitteet, joita käyn tutkimassa useimmin. Sähköpostissa poistan avaamattomina sellaiset postit, joissa lähettäjä on tuntematon ja liitteenä on jotain. Pyrin siis varovaisuuteen. Nettikaupoista käytän vain sellaisia, joista löydän käyttäjien kommentteja. Ennen käytin työssäni monia ohjelmia, mutta itse ei koskaan tarvinnut osata tehdä mitään, jos jokin ongelma tuli. Työnantajan it-väki hoiti hommat ja uusien systeemien asennukset. Siksi olen peruskäyttäjä, jolla on oikeasti peukalo keskellä kämmentä kaikenlaisien asennusten suhteen. Käytän sujuvasti nettiä ja tekstinkäsittelyä, kunhan joku on ne ensin asentanut ja se riittää. Nyt tuo pirun herja saa hermot menemään.  Ja siis haluan ohjeet siihen miten pääsen eroon siitä pirun "is not responding herjasta". AP