Siis mitä tämä on? käsien turvotusta, hikoilua, kehon voimattomuus, flunssa
Hei
Tiedän, että tämä ei ole oikea paikka kysyä, mutta ajattelin, jos jollakin olisi kokemusta ja tietäisi mitä tämä saattaisi olla.
Olen ollut siis on-off flunssassa syyskuusta alkaen (eli kun muutin toiseen maahan ja tähän asti olen elänyt siinä uskossa, että flunssa johtui erilaisesta säästä).
Minulla on aina silloin tällöin sormet olleet aamuisin turvoksissa, tosi harvoin kuitenkin (äidilläni on nivelreuma). Nyt toukokuusta alkaen kuitenkin lähes päivittäin, turvoksissa siis aamulla ja sitten saattaa olla hieman voimattomat/arat koko päivän.
Olen ollut yleensä ihan hyväkuntoinen. Nyt kuitenkin kun kävelen vaikka vain pari kilometriä, olen aivan hiessä oli ilma mikä tahansa. Aloitin uuden fyysisen työn helmikuussa mihin sisältyy kemikaaleja, käytän käsineitä, mutta varmasti tulee osittain hengitettyä pesuaineita.
Olen väsynyt ja välillä kädet on niin voimattomat, että ei meinaa mitään pysyä käsissä, koko kroppa tuntuu voimattomalta ja olen hidas.
Nyt jälleen olen ollut kuumeettomassa flunssassa yli viikon - vointi on hyvä, mutta keho tuntuu väsyneeltä ja jäykältä. Ensimmäisen päivän kurkku oli kipeä, jonka jälkeen loppuajan olen yskinyt ja lima pysyy kurkussa. Korvassa välillä humisee.
Ruokahalua ei ole ollut yli kahteen viikkoon. Saatan tuntea kovaa nälkää, mutta en saa syötyä. Olen kuitenkin pakottanut itseni syömään vähän ja koittanut juoda paljon.
Eilen olin lääkärissä ja hän ei pahemmin tutkinut, määräsi antibiootit ja sairasloman viikoksi.
Voiko nämä olla nivelreuman oireita vai ihan perus flunssaa? Katson nyt, miten antibiootit alkaa vaikuttaa.