Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin saada itseni kuntoon mutta

Vierailija
11.06.2017 |

Haluaisin saada itseni taas kuntoon. Mieheni kuitenkin tekee sen vaikeaksi. Hän alkaa mököttämään joka kerta kun menen lenkille tai haluan edes venytellä tai jumpata kotona. Hän ei siedä sitä että olen eri huoneessa kuin hän. Itse asiassa en saa olla rauhassa edesvessassa vaan tulee oven taakse kyselemään että missä olen. Jos olen esimerkiksi makuuhuoneessa laittamassa vartalovoidetta ja viivyn kauemmin kuin kymmenen minuuttia, tulee hän kysymään että miksi olen niin kauan ja mitä teen.
Muiden ihmisten läsnäollessa sanoo että hienoa kun yritän ja haluaa tukea minua. Kun olemme kaksin, tuntuu hän joka kerta vaivautuvan ja ärtyvän jos otan asian edes puheeksi. Olen pyytänyt mukaan lenkille( niin että pyytäisimme lastenvahdin), mutta hän ei tule. Sitten kuitenkin valittaa minulle etten halua häntä mukaan. Hän on sanonut muiden aikana että voisin alkaa vaikka käymään salilla tai jumpassa. Kun kysyn siitä kahdestaan, sanoo hän ettei se juuri nyt sovi kun meidän pitää * sitä sun tätä* eli aina on jotain muuta. Pyynnöstä huolimatta ostaa minulle kaikkea epäterveellistä ja mököttää jos en syö, kun ihan minua halusi vain ilahduttaa.
Jos haluan mennä lenkille kun lapsemme on hereillä, on hänellä yhtäkkiä jotain menoa minkä vuoksi minä en voi mennä ulos talosta ilman lasta tai sitten kuulemma en priorisoi lasta. Lapsen kanssa en saa treenattua samalla tavalla kuin yksin. Toki ehkä jonkunlaisen bootcampin voisi tehdä lapsenkin kanssa. Mutta lapsen kanssa on vaikea keskittyä itse suoritukseen. Ja toisaalta se aika tarhan ja nukkumaanmenon välissä on lyhyt. Siinä välissä pitää laittaa ruokaakin. Kun lapsi on mennyt nukkumaan ja kysyn voinko nyt mennä lenkille alkaa mies taas joko mököttää tai hänen pitää käväistä jossain. Mikä ihme häntä vaivaa kun ei millään haluaisi minun laihtuvan vaikka tietää että minun on erään sairauden vuoksi ihan pakko. Muuten saatan invalidisoitua seuraavan kymmenen vuoden sisällä.
Hän ei itse harrasta lainkaan liikuntaa.

Miten saisin sen verran lujan itseluottamuksen etten tuntisi syyllisyyttä joka kerta kun hän mököttää, menisin vain? Onko muita jotka ovat samanlaisessa tilanteessa ja miten olette saaneet laihdutettua miehen protesteista huolimatta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt miehesi mielipidettä,jos tiedät vastauksen ja mökötyksen? Mene sinne salille ja lenkille.Piste.

Vierailija
2/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on todella hyvä syy liikkua ja laihduttaa. Älä luovu siitä miehesi takia. En tiedä mikä miehelläsi on (huono itsetunto, syyllisyys omista kiloista...), mutta mua auttaa laihduttamisessa/ kunnon kohottamisessa suunnitelmallisuus. Jos etukäteen päätät päivän/ajan milloin kuntoilet ja sovit/ilmoitat siitä miehellesi niin sun on vaikeempi olla lähtemättä ja sen on vaikeempi kieltää. Sun pitää siis vaan olla tiukkana. Sama herkkujen kanssa, sano miehelles ,että kiitos, mutta en voi ottaa näitä, jos tahdot ilahduttaa niin osta ens kerralla vaikka hedelmiä tms. Eli ole tiukkana ja aseta selvät rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän suhde ei vaikuta ihan terveeltä.

Vierailija
4/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuuko miehesi samalla tavalla kaikkiin omiin menoihisi, vai koskeeko tuo pelkästään kuntoilua? Älä ainakaan miehen takia jätä huolehtimatta itsestäsi!

Vierailija
5/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies! Vessan oven taakse huhuilemaan :D vastaisin että no paskalla istun, haluatko tulla katsomaan??

Vierailija
6/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on mustasukkaine. ei tule muuta mieleen. itelläkin sairaus jonka vuoksi pysyttävä laihana. Laihdun 25 kg kun lopetin kortisoninsyönnin. heivaa ukko helvettiin.

Vierailija
7/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko se urpo, että sä vedät itses vessanpyntystä alas?

Vierailija
8/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun siltä kupaa tarvitse kysyä. Otat ja menet! Lenkillä voi käydä vaunuja/rattaita työntäenkin, kotiin ostaa kahvakuula ja käsipainot, jos mies ei omaa lastaan hoida.

Vierailija
9/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista viesteistä. Ja kyllä valitettavasti koskee kaikkia menoja, ei pelkästään liikuntaa. Kun olen ystävättäreni kanssa jossain kahvilla, lähettää hän jo puolen tunnin sisällä ensimmäisen koska tulet kotiin- viestin. Jos olen sanonut tulevani kotiin vaikka klo 17 ja myöhästyn hieman(10-15 minuuttia), lähettää hän viestin tyyliin "luulin että olimme sopineet sinun tulevan silloin, taitavat olla prioriteetit muussa kuin perheessä" tms vihjailevaa. Kotona hän hermostuu, jos en heti tule kun hän kutsuu minua.

Kommentoin miehestä myös tuossa toisessa ketjussa "naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää"

Hän on siis se joka läimii takamukselle yllättäen.

Ehkä siksi tänne kirjoitan että saan jotain suhteellisuudentajua siihen mikä on normaalia parisuhteessa. Kaipa sitä voi sanoa että itsepä olen valintani tehnyt, mutta ei hän aluksi tuollainen ollut. Alkuun hän puhui ummet ja lammet siitä kuinka yhdessä teemme kaikkea, käymme ulkoilemassa ja teemme yhdessä terveellistä ruokaa. Ja kyllä me niin teimmekin. Asiat muuttuivat naimisiin mentyämme ja enemmän oikeastaan kun tulin raskaaksi.

Nykyään hän lähinnä katselee videoita ja leffoja tietokoneelta ja minun pitää istua olohuoneessa katsomassa tv:tä tai pyörittelemässä peukaloita. Hän myös syyllistää minua jatkuvasti lapsen kautta. Eli en priorisoi lastani jos en ole hänen kanssaan koko ajan tarha-ajan ulkopuolella. Tai jos menen suihkuun tai vessaan kun hän on kotona ja hereillä.

Kokeilenpa kyllä tänään mitä sanoo jos nostelenkin painoja samalla kun katson telkkua :)

Kukaan ei oikeastaan tiedä tilanteestani, paitsi paras ystäväni näkee kyllä osan tuosta kontrolloinnista. Kukaan ei voisi uskoa, koska hän on niin mukava muille. On vielä tuon lisäksi muita asioita joiden vuoksi pitäisi todellakin lähteä. Ehkä sitten kun olen saanut tarpeeksi kerättyä itseluottamusta.

Mutta joo nyt kyllä kerään itseni ja aloitan ainakin laihduttamisen, sano mitä sano. En minä täällä elä vain häntä varten. Enkä halua olla mikään tahdoton tossukka kun se ei ole se oikea minä.

Vierailija
10/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu miehen kontrollointi ja syyllistäminen. Inhottavaa lähteä aina pahalla mielellä. Mutta pakko on jos haluaa elää.

Vierailija
11/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mieheltä että mikset saa edes lenkillä tai vessassa käydä rauhassa?

Vierailija
12/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ole normaalia. Itse tulisin hulluksi, jos pitäisi koko ajan nysvätä samassa huoneessa miehen kanssa. Kummallakin saa/pitää olla omat menot ja harrastukset, sekä omaa aikaa (eri huoneissa) myös kotona. Sinulla tuntuu olevan erittäin mustasukkainen ja kontrolloiva mies.

Vierailija
13/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sun lämpö, jolla mut koukkuun sait Siihen suureen tunteeseen ei koskaan päde lait Sitten saapui se loputon kaunopuheisuus Jos olin poissa sekunnin, se oli sulle ikuisuus Me oltiin niin lähellä sitä täydellistä rakkautta, Jossa roikkui vain se mutta, joka nieltiin

Vierailija
14/17 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen mustasukkainen.

Mitä tapahtuu jos haluat mennä baariin? Tervehdit miespuolista tuttua kadulla? Lähdet kaverin kanssa viikonloppureissulle?

Vierailija
15/17 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kontrolloiva, läheisriippuvainen ukko. Olet ihan vankilassa. Johan tuosta menee mielenterveys. Ei ole normaali terve suhde tuo.

Vierailija
16/17 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala mies sulla! Sairaaloisen mustasukkainen ja kontrolloiva. Eihän tuollainen käytös ole normaalia, ettei edes vessassa saa rauhassa käydä. 

Ja aivan tuulesta temmattua tuo lapsi ei ole prioriteettilistalla ykkösenä - syyllistäminen. Uskon, että varmasti on, mutta niin täytyy olla myös sinun oma jaksaminen ja terveys. Jos menetät omat terveytesi (mukaan lukien mielenterveys noin hullun miehen kanssa) et pysty asettamaan myöskään lapsen tarpeita ykköseksi. 

Nyt alat käydä muutaman kerran viikossa lenkillä/jumpassa/mitä ikinä. Yksin, ilman lasta. Et vastaa puhelimeen liikunnan aikana. Alat valmistaa terveellistä ruokaa ja jätät miehen kantamat herkut syömättä, välittämättä syyllistämisestä. 

Sinuna minä kyllä alkaisin ihan ensimmäisenä etsiä omaa asuntoa itselleni ja tyttärelle. Kun pääsisin pois tuosta vankilasta, olisi helpompaa keskittyä terveellisiin elämäntapohinkin. 

17/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi treffit sen kanssa, pidä paikka yllärinä, vie seurakunnan perheneuvontaan (tai mikä sen nimi olikaan). Hiukan ennen kuin olette ovella tai mies voi tajuta mistä on kyse, kysyt:

haluatko erota lopullisesti ja alkaa pohtia miten me se hoidetaan? Vai haluatko tehdä töitä suhteemme pelastamiseksi? Me menemme juttelemaan meidän suhteestamme kolmannen osapuolen kanssa ja saat valita aiheen noista kahdesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän