Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada lomafiilis kun loman viettää vain kotona?

Vierailija
11.06.2017 |

Rahaa ei juuri ole ja loman olen vain kotona. Miten löytää se lomafiilis kun tehtävänä on ne normikotityöt (siivous, tiskit, pyykit, ruokakauppa)?
Perheessä masentunut teini ja mies.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde joka pvä fillaroimaan.

Vierailija
2/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piknikkejä ja retkiä lähimaastoon. Eväät mukaan ja jonnekin metsään, rannalle olemaan ...

Myös ilmaistapahtumia on kesällä. Olikohohan meno.info sellainen osoite, jossa myös niitä mainostetaan.

Siivoa koti kerralla kuntoon loman aluksi. Sitten vaan pientä "paikkausta" kun tilanne vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee päiväretkiä pyöräillen kivoihin kohteisiin.

Vierailija
4/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt, pitkä loma lähestyy ja kotona vain ollaan. Ja olen itse henkisesti ihan romuna, avioliitto kuralla jne. Meillä pari teiniä.

Vierailija
5/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilua ihanassa luonnossa. Pyydä ystäviä luoksenne ja tehkää hyvää grilliruokaa yms. Kaivakaa lautapelit esille.

Vierailija
6/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne :(

Yh äiti romuna ja kaksi teiniä

Vierailija
7/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sun ei silti tarvitse omalla lomalla jäädä masentuneiden ihmisten kanssa jäädä rypemään samaan ankeuteen.

Lähdet lomalle vaikka yksin. Vaikka telttaretkelle luontoon rauhoittumaan jos ei muut perheenjäsenet tahdo. Sinä tarvitset nyt todellakin lomaa!

Vierailija
8/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein mekin olemme pääsääntöisesti lomaillet kotona. Siis ei ole mökkiä eikä sukulaisillakaan ole. Joku reissu jos tehdään, niin siinä menee lomasta viikko tms. Kotona lomaillessa lähdetään rannalle. Otetaan eväitä mukaan ja loikoillaan yhdessä. Tehdään retkiä torille ja lähiympäristöön. Käydään naapurikaupungissa turistina. Kutsutaan ystäviä kylään. Grillataan ja chillataan pihalla. Kokkaillaan yhdessä ja kokeillaan uusia juttuja. Unohdetaan rutiinit. Pitkältihän lomakin on asenteesta kiinni.

Vierailija
9/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion viettää koko loman vain kotona. Valvon illalla myöhään kun ei tarvitse aamulla mennä töihin, nautin valoisista kesäöistä, herään aamulla sitten kun herään, juon aamukahvin rauhassa kelloa tuijottamatta, jos on hyvä sää (tai saa olla vaikka vähän huonompikin) käyn lenkillä, istun ulkona auringossa jos aurinkoa on syömässä jäätelön, luen kirjaa tai katson elokuvia...

Taatusti tulee lomafiilis eikä maksa paljon.

Vierailija
10/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siihen riittää se tieto, ettei tarvitse mennä töihin! 

Vierailija
11/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, piri, kokkeli, mämmi, happo. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
12/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lomastressi nyt vain pois. Ei loma tarkoita automaattisesti sitä että täytyisi olla jatkuvassa liikkeessä ja koluta kaikenmaailman huvipuistot.

Otat nyt vain päivä kerrallaan asenteella lomasi ja teet mitä mieleesi juolahtaa. Tällä hetkellä voi olla tilanne se että tarvitset lepoa. Tsemppiä hirmuisesti

Vierailija
13/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaikki lomani ovat pääosin tuollaisia. Kesälomalla en reissaa, korkeintaan on käyty lasten kanssa yhden yön huvipuistomatkoilla tai oltu yksi yö mökkivieraina. Muuten ollaan kotona ihan tyytyväisinä. Iso piha, kirjapino, kavereitten kanssa kahvittelu -se riittää minulle hektisen vuoden vastapainoksi.

Vierailija
14/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys, minulle tulee lomafiilis jo pelkästään siitä ajatuksesta että pariin viikkoon ei tarvitse mennä töihin. Sitä ehtii touhuta kaikenlaista kun ottaa asenteen ettei tee yhtään mitään.

Vierailija
15/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Kyllä isä osaa-sarjan lomajaksosta vinkkejä!

Vierailija
16/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta olla kotona ilman aikatauluja.

Vierailija
17/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan reissussa vain pari viikkoa tänävuonna joten paljon jää aikaa vielä kotinurkissakin oloon.

Olen päättänyt ainakin kerran viikossa lähteä johonkin: uimarannalle, kyläkauppoihin ja -kahviloihin, stadiin nostalgiamatkalle lapsuuteni nurkille, Hankoon ja Tammisaareen, kutsun ystäviä meille ottamaan aurinkoa ja syömään hyvin altaalle, käyn Tallinnassa päiväreissulla, käyn teinin kanssa stadissa aamiaisella ja afternoon tealla, nautin puutarhan uusimisesta ja odotan mustikka-aikaa!

Tosin meillä on hyvät fasiliteetit kotona ja auto käytössä mutta idea on kuitenkin se että lähtee tästä kotinurkista välillä poiskin.

Vierailija
18/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei juuri ole ja loman olen vain kotona. Miten löytää se lomafiilis kun tehtävänä on ne normikotityöt (siivous, tiskit, pyykit, ruokakauppa)?

Sinussa on jotain rikki, jos sitä lomafiilista pitää hokkuspokkuksella yrittä hankkia. Ehjä ihminen on tyytyväinen niihin olosuhteisiin missä on, ja osaa nauttia lomasta missä olosuhteissa vain sitten ikinä onkaan.

Vierailija
19/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinussa on jotain rikki, jos sitä lomafiilista pitää hokkuspokkuksella yrittä hankkia. Ehjä ihminen on tyytyväinen niihin olosuhteisiin missä on, ja osaa nauttia lomasta missä olosuhteissa vain sitten ikinä onkaan.

En ole se, jolle vastasit, mutta nyt kyllä mieleni pahoitin moisesta besserwisseröinnistä. Jos rahaa ei ole, haluttaisi matkustaa, muttei voi ja kotona on vielä masentunut teini, niin äläpä viitsi tulla saarnaamaan, että ihmisessä on jotain rikki, jos ei "osaa nauttia niistä olosuhteista missä on". Tollo.

Vierailija
20/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolle vastasit, mutta nyt kyllä mieleni pahoitin moisesta besserwisseröinnistä. Jos rahaa ei ole, haluttaisi matkustaa, muttei voi ja kotona on vielä masentunut teini, niin äläpä viitsi tulla saarnaamaan, että ihmisessä on jotain rikki, jos ei "osaa nauttia niistä olosuhteista missä on". Tollo.

Niin, voithan sitä juosta sen porkkanan perässä itsesi henkihieveriin. Ei sitä ikinä kiinni saa, mutta saatpahan ainakin juosta.