Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amppelikukkien hoito

Vierailija
11.06.2017 |

Lähinnä kysyn kahden kukan hoidosta: Karjalanneidon ja Lumikellon. Haluaisin tietää kastelusta(päivittäin?) ja mitä lannoitteita käytätte kukkiin ja kuinka usein lannoitatte niitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna työnsin multaan lannoitikkuja.

Saa nähdä miten menestyy. Vähän vaihtelevaa ollut tuo minun kukkien menestyminen :/

Vierailija
2/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkien hoito-ohjeet selviää ihan googlaamalla. Noita kukkia ei ole minulla. Itse käytän lannoitteena Kekkilän kesäkukkalannoitetta, ei haise. Ohje purkin kyljessä, että joka kastelukerta todettuun tarpeeseen.

Vierailija
4/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan amppeleihin ja myöskin muihin kesäkukkaistutuksiin (parvekelaatikot, ruukut) istutuksen yhteydessä reilusti kanankakkaa mullan alle, niin ei tarvi kesällä lannoittaa, ei haise ja kukat kasvaa todella hyvin! Olen tosi laiska harrastamaan näitä lannoitus-joka-kastelukerta juttuja. Monen vuoden kokemus tästä!

Vierailija
5/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppelikukkien ja muidenkin istutusten hoidossa on tärkeää, että juuri on kylmempi kuin varsi. Vesi virtaa kylmästä lämpimään. Siis ruukku ei saisi "paistua" auringossa, vaikka kasvi aurinkoa tarvitseekin.

Vierailija
6/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan amppeleihin ja myöskin muihin kesäkukkaistutuksiin (parvekelaatikot, ruukut) istutuksen yhteydessä reilusti kanankakkaa mullan alle, niin ei tarvi kesällä lannoittaa, ei haise ja kukat kasvaa todella hyvin! Olen tosi laiska harrastamaan näitä lannoitus-joka-kastelukerta juttuja. Monen vuoden kokemus tästä!

Niihin kasteluihin vielä, että käytän istutusten pohjalla lecasora kerrosta, jotta juuret ei seiso vedessä, mutta kukka saa kyllä tarvittaessa imettyä vettä. Kasteluntarvetta arvioin sormet-multaan menetelmällä: tökkään sormen multaan ja, jos sormeen jää multaa, kukka on kostea, jos sormeen ei jää multaa, kukka on kuiva ja kastellaan. Joskus kastelua päivittäin, joskus harvemmin, riippuu säästä!

Vierailija
7/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomukanankakkaa :)

Vierailija
8/8 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanankakkaan ruukun pohjalla olen minäkin luottanut, ovat kukkineet runsaasti koko kesän pelkällä vedellä.