Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä töissä ahdistaa.

Vierailija
11.06.2017 |

Meillä järjestetty kesälomat niinkin hyvin että olen kaksi viikkoa yksin kesäapparin kanssa. Pomokin lomalla. Kesäappari ei ole ikinä tehnyt meidän hommia ennen, toisen osaston kylläkin (viime kesänä).
Itsekin aloitin nämä työt viime syksynä enkä läheskään osaa kaikkea.
Ahdistaa uhan todenteolla ne kaksi viikkoa kun olemme kesäapparin kanssa kahden.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kirjalliset työohjeet muilta työntekijöiltä.

Varmista, kenelle voit soittaa, jos tulee jokin sellainen ongelma, joka pitää saada heti selvitettyä, mutta et tiedä ratkaisua.

Kaksi viikkoa on lyhyt aika. 

Uskon, että pärjäätte hyvin.

Vierailija
2/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo syksystä saakka ollut niin tiedät tarpeeksi. Jos jotain nippelitietoa tarvii yhtäkkiä saada, niin kai joku "sivukonttori" tai samantyyppinen osasto jossain on, josta voi kysyä. Ja jotkut asiat vaan sit pitää jättää sinne kahden viikon päähän, jos ei kertakaikkiaan osaa.

Mikä ala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat laskuja, niin älä maksaa huijausfirmojen laskuja. Ts. yrityksellä on tuskin ilmoituksia jossain ulkomaisessa lehdessä tms. Jos on, niin tiedät jo niistä.

Jätä oudot laskut odottamaan esimiehen paluuta.

Vierailija
4/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työtä tammikuussa ja menin itselleni kokonaan uuteen organisaatioon esimieheksi. Lomaa ei tiettykään ole juuri kertynyt, joten olen kesällä muutaman viikon ainoana esimiehenä töissä. Hoitaa pitää oman yksikön lisäksi kaksi pikkuisen eritavalla toimivaa yksikköä. Mut en osaa ahdistua. Työntekijät ovat rautaisia ammattilaisia ja harvoin on tullut esiin niin hankalia tilanteita, etten olis pärjäillyt. Tsemppiä sullekin! Kyllä joku teillä töissä on katsonut tilanteen ja arvioinut, että osaat ja pärjäät. Muuten siellä olis joku muukin töissä.

Vierailija
5/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysellä kuka sijaistaa pomoa, mutta en sellaista tietoa saanut. Mut osastot eivät voi auttaa jos tarvitsee, koska heillä ei ole tarpeeksi tietoa meidän töistä.

Perehdytys on mulle ollut todella surkea.

Tuntuu että mut on jätetty heitteille.

Olen valmiiksi ihan loppu ja nyt tää vielä siihen päälle. Ahdistun myös helposti koska minulla ollut pitkään vaikea elämäntilanne.

Ap

Vierailija
6/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin kysellä kuka sijaistaa pomoa, mutta en sellaista tietoa saanut. Mut osastot eivät voi auttaa jos tarvitsee, koska heillä ei ole tarpeeksi tietoa meidän töistä.

Olen valmiiksi ihan loppu ja nyt tää vielä siihen päälle. Ahdistun myös helposti koska minulla ollut pitkään vaikea elämäntilanne.

Ap

Vaikutat huonolta työntekijältä. Valittajalta. Marttyyriltä.

Vierailija
7/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei c'moon mikä toi asenne on?!

Nyt leuka pystyyn, kyllä sä osaat!

Asia kerrallaan ja siitä eteenpäin!

Nyt sulla on vielä mahdollisuus kysyä kaikki asiat läpi. Tiesithän että työhön perehdytys ei ole yksipuolista toimintaa, myös perehtyjällä on velvollisuus kysyä ja ottaa asioita selville! Tarvittaessa vaikka vaatia!

Millainen perehdytysohjelma teillä siellä on? Jos on oikeest surkee niin tee asialle jotain.

Ei ne asiat muutu koskaan jos aina vaan voivotellaan piilossa yksin.

Vierailija
8/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla että olen huono ihminen, mutta mun mielestä tämä järjestely ei ole oikein. Itse en tekis näin. Pitäisi osasta suunnitella lomat niin ettei osasto tieteentahtoen jätetä haavoittuvaiseksi ja kahden noviisin varaan. Olen tästä myös pomolle maininnut mutta ei lotkauttanut korviaankaan.

Perehdytysohjelmaa ei tällä osastolla ole. Olen kysellyt ja kysellyt ja jälleen kysellyt. On ollut usein myös tilanteita että olen kysellyt miten toimia ja mulle on annettu ohjeet. Myöhemmin on käynyt ilmi että puolet on jätetty kertomatta ja olen saanut haukut kun tein väärin vaikka tein ohjeen mukaan ja vielä varmistin asian.

Joitain työohjeita on, mutta nekin olen joutunut itse päivittämään ajantasalle.

Jos en huomenna saa kaipaamani tietoja kesää varten, niin irtisanon itseni. Irtisanomisajalle haen saikkua. Siinäpä pomo järjestää sit asiat.

Ap

Vierailija
9/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssäsi ei sentään ihmishengistä ole kyse, niin mitään peruuttamatonta virhettä et voi tehdä. Vastaantulevia ongelmia voit pähkäillä yhdessä työkaverisi ja Googlen kanssa ja tehdä sen perusteella parhaaksi näkemäsi ratkaisun. Jos se oli väärä (eikä kukaan sen vuoksi kuollut) sen voi myöhemmin korjata ja siitä voi oppia.

Puhun kokemuksesta. Itse jäi työpaikallani parin viikon varoitusajalla vastuuseen itselleni aiemmin vieraasta alueesta, kun sitä hoitanut työkaveri yllättäen lähti uuteen työpaikkaan ja hänen hommansa annettiin minulle. Hetken aikaa se tuntui ylivoimaiselta, mutta selvisin siitä nimenomaan yrittämisen ja erehtymisen ja siitä oppimisen kautta.

Vierailija
10/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, voi olla että olen huono ihminen, mutta mun mielestä tämä järjestely ei ole oikein. Itse en tekis näin. Pitäisi osasta suunnitella lomat niin ettei osasto tieteentahtoen jätetä haavoittuvaiseksi ja kahden noviisin varaan. Olen tästä myös pomolle maininnut mutta ei lotkauttanut korviaankaan.

Perehdytysohjelmaa ei tällä osastolla ole. Olen kysellyt ja kysellyt ja jälleen kysellyt. On ollut usein myös tilanteita että olen kysellyt miten toimia ja mulle on annettu ohjeet. Myöhemmin on käynyt ilmi että puolet on jätetty kertomatta ja olen saanut haukut kun tein väärin vaikka tein ohjeen mukaan ja vielä varmistin asian.

Joitain työohjeita on, mutta nekin olen joutunut itse päivittämään ajantasalle.

Jos en huomenna saa kaipaamani tietoja kesää varten, niin irtisanon itseni. Irtisanomisajalle haen saikkua. Siinäpä pomo järjestää sit asiat.

Ap

No aika radikaalia.

Itse tekisin parhaani ja jos se ei riitä, ja vaikka valituksia tulisi, pyytäisin osoittamaan valitukset työnjohdolle kun he palaavat lomalta. Faktat tiskiin vaan, minkäs teet.

Kerro nyt edes mikä ala kyseessä?

Vierailija
11/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä, jotka ei koskaan ole valmiita ottamaan vastuuta mistään, en nyt välttämättä tarkoita sinua, mutta sä olet ollut siellä jo syksystä saakka!!!

Varmasti tunnet talon tavat tarpeeksi hyvin.

Itse olen joutunut vastuuseen jo parin työvuoron jälkeen. Paniikkia pukkasi, mutta selvisin.

Rauhoitu. Ja sitäpaitsi se sun "noviisi" työkaveri voi olla vaikka kuinka kokenut ja fiksu. Pähkäilkää yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan