Miehestäni on tulossa lassukka...
En enää jaksa. Mies lukee aivan liikaa keskustelupalstoja, mm. omaa facebookkiaan, jossa nämä "miesasiamiehet" tuuttaavat mielipiteitään naisista.
Mutta aiemmin mies on sentään minua, omaa vaimoaan, kohdellut asiallisesti, vaikka "naiset sitä ja tätä" on usein vilahdellut hänen jutuissaan.
Nykyään mies on kuitenkin lähes aina sellainen, että välttelee kaikkea päätöksentekoa ja kun minä lopulta teen päätöksen, syyttelee jälkikäteen minua, että "kun hän ei saa päättää ikinä mistään". Tämä myös johtaa aivan järjettömiin tilanteisiin.
Eilen olimme kaupungilla, autolla, jossa oli järjetön ruuhka. Mies ilmoitti että haluaa tehdä pienen ylimääräisen lenkin nähdäkseen erään pikkuasian. Sanoin, että ei pliis mennä sinne, on lapsen (joka mukana) nukkumaanmen aika, ja matka muutenkin kestää. (ja tämä juttu mitä hän oli menossa katsomaan oli semmoinen minkä tulee muutenkin näkemään, ei siis nähdäkseni ollut mitään oikeaa syytä tähän kierrokseen).
Mies ilmoitti, että ei kestä kuin "kolme minuuttia" ylimääräistä. Vetosin, että ei nyt käännytä autolla sinne pahimman ruuhkan keskelle, että näethän itsekin. Mies oli myöntyvinään, mutta kohdalla käänsi auton kuitenkin tänne mihin halusi. Kommentoiden, että koska hän ei ikinä saa mitään päättää, niin nyt hän tekee oman päänsä mukaan! Vittu! Olisi voinut sitten edes varoittaa ensin, niin olisin säästynyt muksun kanssa osasta kävelyä.
No, ajeltuaan hetken jäi tietenkin jonon päähän, itse hyppäsin 6-vuotiaan kans ulos autosta ja kävelimme 3 kilometriä pois ruuhkasta ja taksiin. Olimme kotona huomattavasti aiemmin kuin ukko.
Vituttaa niin paljon että melkein haluaisin erota. Jos en suunnittele mitään, meillä ei ole mitään yhteistä ikinä, koska mies ei halua ehdottaa mitään, tai ehdottaa järjettömyyksiä (kuten isoja kotibileitä 2 päivän päähän, jolloin en mitenkään ehdi saada lapsia hoitoon enkä jaksa suursiivota kämppää iltaisin töiden jälkeen, jossa ukko ei tee tiskikoneen täyttämistä enempää nykyään ikinä).
Kommentit (5)
Missä kaupungissa on järjetön ruuhka? Olitteko Los Angelesissa?
Jotenkin tuli tunne että sun mies ei oikeesti saa tehdä mitään. Olisit ollut tyytyväinen kun sun mies haluaa nähdä hänelle ison asian ja tukenut sitä. Kiinnostaako sua edes sun miehen haluamiset?
Miehet alkavat vähitellen herätä tähän feministiseen unelmayhteiskuntaan, joka pitää aikuisista "turisteista" parempaa huolta kuin yhteiskuntaa kannattelevista miehistään.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupungissa on järjetön ruuhka? Olitteko Los Angelesissa?
Jotenkin tuli tunne että sun mies ei oikeesti saa tehdä mitään. Olisit ollut tyytyväinen kun sun mies haluaa nähdä hänelle ison asian ja tukenut sitä. Kiinnostaako sua edes sun miehen haluamiset?
Aloitusviestin mukaan se ruuhka ei edes ollut kaupungissa, vaan autossa :D
Miksi luulet miehesi päätyneen lukemaan noita juttuja? Et taida olla mikään kaikista mukavin ihminen.
Ei tuollaista itkemistä kukaan jaksa lukea. Taidat itse olla perheenne marttyyri.