Juhannus tuloillaan ja toivottavasti pienten lasten vanhemmat älyävät viettää sen rauhallisissa merkeissä eli...
...tarkoittanee sitä, että pienet lapsenne eivät kaipaa alkoholilla kyllästettyjä remujuhlia edes silloin!
Kommentit (16)
Ei kyllä jaksa kiinnostaa viinajuhlat nyt. Halutaan vaan istua omalla terassilla, grillata, syödä mansikoita ja nauttia lonkeron tai pari lasia viiniä. Lapset siinä pihalla sitten voivat puuhailla. Ahh, odotan jo juhannusta ja lomaa joka siitä alkaa.
Joo. Kuten selväksi on tullut lasten kanssa ei saa mennä mihinkään ettei kukaan häiriinny, kotona ei saa vetää kalsarikännejä eikä reuhuta joten ihan normi kesäviikonloppu tulossa.
Ollaan yleensä oltu yhellä tuttavalla siinä heidän pihassaan. Siinä grillattu ja lapset on leikkineet ja saunottu ja naurettu. Viimeksi naapurit rupesi soittelemaan poliiseille kello 20.00 joten ei sinnekään.
Onko ideoita, mitäs vois tehdä? Nukkua?
Juhannukset sun muut mennet ilman viinaa.
Juhannuksena selvinpäin, 364 päivää sitten päissään?
Meidän lapset kyllä kaipaavat. Tänään aamulla juuri 7v kysyi että "äiti, voidaanhan sitten ryypätä juhannuksena oikein kunnolla?". Niin tottakai meillä ryypiskellään sitten kunnolla! Elämme lapsentahtisesti ja teemme niinkuin lapsi haluaa.
Teininä olen viimeksi juhannuksena juonut. Tulin nuorena äidiksi ja kaikki juhlat haluan lasten kanssa juhlia ja en juo mitään. Mies juo pari erikoista olutta jos on grillikelit.
Aina naurattaa yhtä paljon tuo "pari lasia viiniä". Melkein yhtä hyvä kuin "lähdin yhdelle".
Sitten ihmetellään, kun naapurit soittavat poliisin.
Tuntemani keskieurooppalaiset perheelliset muuten ottavat tasan yhden lasin, ruoan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aina naurattaa yhtä paljon tuo "pari lasia viiniä". Melkein yhtä hyvä kuin "lähdin yhdelle".
Sitten ihmetellään, kun naapurit soittavat poliisin.Tuntemani keskieurooppalaiset perheelliset muuten ottavat tasan yhden lasin, ruoan kanssa.
Taasko tää alkaa :D Eiköhän aika moni pienten lasten vanhempi juo sen lasillisen tai pari viiniä lasten läsnäollessa. Ja arvaa mitä? You can't do sh*t about it!
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, kun naapurit soittavat poliisin.Tuntemani keskieurooppalaiset perheelliset muuten ottavat tasan yhden lasin, ruoan kanssa.
Mä en ole kuin kerran ollut poliisin kanssa tekemisissä ja se oli silloin kun kotiimme murtauduttiin. Eli hyvin olen pystynyt vain yhden juomaan.
Itse juon juuri niin monta kuin sillä hetkellä tuntuu. Minulla se tarkoittaa koko päivän aikana 1-4 juomaa. Ei ole ongelmia alkoholin kanssa että pitäisi oikein suunnitella "montako saa juodaa". Nautiskelen laatuoluita, en vedä Koffin kolmosella kännejä.
Tottakai juhannukseen kuuluu viina,samoin kuin grillaaminen...kyllä porukassa joku on selvinpäin lapsia vahtien aivan omasta tahdostaan.näin on menty monet sukujuhannukset.perinteisesti...
Vierailija kirjoitti:
Joo se on aivan gaaaaaameeta jos ottaa alkuillasta yhden lasin ruuan kanssa ja loppuillasta toisen juustojen seuraksi tai ihan muuten vaan. Ihan hirrrrveetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tää alkaa :D Eiköhän aika moni pienten lasten vanhempi juo sen lasillisen tai pari viiniä lasten läsnäollessa. Ja arvaa mitä? You can't do sh*t about it!
En minä, mutta poliisi tarvittaessa. Eikä asia minulle kuulu, lähinnä huvittaa ihmisten sokeus oman juomisen määrälle ja laadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo se on aivan gaaaaaameeta jos ottaa alkuillasta yhden lasin ruuan kanssa ja loppuillasta toisen juustojen seuraksi tai ihan muuten vaan. Ihan hirrrrveetä.
Ei se nyt hirrveetä ole, mutta huomautin vaan, että keskieurooppalaisten silmin monen meistä juhannus on yhtä juopottelua. Mutta maassa maan tavalla, eikös vaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt hirrveetä ole, mutta huomautin vaan, että keskieurooppalaisten silmin monen meistä juhannus on yhtä juopottelua. Mutta maassa maan tavalla, eikös vaan ;)
Kyllä se vähän muutakin sisälsi se sinun kommenttisi kuin havainnon keskieurooppalaisesta viininkäytöstä. Joko et usko että pari lasillista voisi olla pari lasillista (miksi? etkö itse osaa lopettaa kahteen?) tai sitten pidät kahta lasillista poliisivisiitin arvoisena.
Saako ottaa pari lasia viiniä? Kouluikäistä lasta me emme saa yökylään kun ei ole esim isovanhempia.