Mahdollista olla raskaana
Olen jo äiti mutta näin ei ole ennen käynyt, niin kyselen kokemuksia muilta. Kuukautisen alkoivat 6.5 ja kestävät aina sen 5 päivää, tällä kertaa kuukautisten loputtua pientä vuotoa jatkuikin n. 2 viikkoa. Vuodon aikana ei ollut kipuja. Oireina on ollut palelua ja väsymystä mitkä laitoin kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin(lääkitys vasta nostettiin) olen saaanut aurallisia migreeni kohtauksia alkuraskauksissa useasti ja myös silloin olen huomannut niitä kun kilpirauhaslääkitys ollut ali tai ylitominnalla. Tänään sitten migreeni taas yllätti ja kun rupesin miettimään muitakin oireita, niin ostin clearblue digitestin joka näytti raskaana +3. Raskaus on mahdollinen, mutta kun kuukautisen viimeksi tulivat ajallaan niin enhän miettinyt enää mahdollista raskautta. Neuvolaan olen kyllä soittamassa, mutta jos keskenmeno on ollut tuolloin viime kuulla, olisiko testi postitiivinen vieläkin?
En usko, että testi olisi positiivinen vielä kuukausi keskenmenon jälkeen. Ainakaan noin selkeästi, että saat digillä 3+ viikkoa raskauden kestoksi. Sehän tarkoittaa sitä, että hormonia on runsaasti ja hedelmöitys on tapahtunut 3+ viikkoa sitten. Luulenpa, että tulit raskaaksi jo ennen tuota 6.5. jolloin vuotosi olikin kiinnittymisvuotoa ja kohdun alaosan vuotoa, kun kohdunsuu turpoaa yms.
Keskenmenovuoto olisi kyllä runsas ja hyytymäinen sekä yleensä myös kivulias.
Neuvolassa kannattaa sanoa, ettet ole varma raskauden kestosta, niin pääset luultavasti ultrattavaksi ennen nt-ultraa raskauden keston määrittelemiseksi. Ja vuotojen vuoksi kannattaa myös pyytää varhaisultra.
Toivottavasti kaikki on hyvin.