Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kynnys puhua avoimesti siitä kun aikuinen mies yrittää iskeä firman kesätyöntekijöitä?

Vierailija
06.06.2017 |

Normaalistihan suhteet on jokaisen henkilökohtainen asia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mamma-aloitus siinä taas, ei vahingossakaan edes yritetä avata asiaa tai kertoa mitään tarkempaa.

Vierailija
2/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan ystävällisesti huomauttaa, että kyseessä on lapset.

Jos siis jokainen kesätyöntekijä on alaikäinen. Näin tulkitsin "aikuisesta miehestä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan taas ikis asialla? Jos kesäharjoittelijat ovat täysi-ikäisiä eli 18 v täyttäneitä ei tilanteessa synny auktoriteettiaseman väärinkäyttöä eli seksin harrastaminenkin on lain mukaan OK vaikka kyseinen mies olisi esimiesasemassa. 

Lain mukaan 88 vuotias saa harrastaa seksiä 16 vuotiaan kanssa, kunhan ei ole auktoriteettiasemaa tai lähisukulaisuutta kyseessä.

Jos tuo on selkeästi seksuaalista häirintää niin ota asia esille miehen esimiehen tai ammattiyhdistyksenne kanssa.

Vierailija
4/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan taas ikis asialla? Jos kesäharjoittelijat ovat täysi-ikäisiä eli 18 v täyttäneitä ei tilanteessa synny auktoriteettiaseman väärinkäyttöä eli seksin harrastaminenkin on lain mukaan OK vaikka kyseinen mies olisi esimiesasemassa. 

Lain mukaan 88 vuotias saa harrastaa seksiä 16 vuotiaan kanssa, kunhan ei ole auktoriteettiasemaa tai lähisukulaisuutta kyseessä.

Jos tuo on selkeästi seksuaalista häirintää niin ota asia esille miehen esimiehen tai ammattiyhdistyksenne kanssa.

Jos tytöt on täysikäisiä mutta entä jos miehellä on valmiiksi perhe?

Vierailija
5/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuisin esimiehen kanssa.

Minusta oli ERITTÄIN kiusallista, kun olin lukion jälkeen kesätöissä ja yli 40-vuotias mies kysyi, voiko hän suudella minua, kun olin lähdössä viimeisenä päivänä kotiin. Sanoin tietenkin ei.

Suudella? KUVOTTAVA vanha mies! Minä olin 19-vuotias. 

Vierailija
6/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tytöt on täysikäisiä mutta entä jos miehellä on valmiiksi perhe?

Kertoisin tytöille että miehellä on perhe jotta tietäisivat tilanteen. Miehen perheellisyydellä ei ole mitään merkitystä iskemisyritysten laillisuuden suhteen. Siitä laillisuudestahan kai oli kysymys eikä moraalipoliisina toimimisesta?

Vierailija
7/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiminta siis oikeasti näyttää seksuaaliselta häirinnältä niin se esimiehen kanssa keskusteleminen on syytä tehdä. Muuten harjoittelijat kertovat aikanaan eteenpäin omia kokemuksiaan siitä, miten yrityksessänne harjoittelijoita kohdellaan ja se voi viedä sinultakin työpaikan alta. Olette kuitenkin kaikki samassa veneessä.

Vierailija
8/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat tytöt vaan tyytyväisiä että on kiinnostusta.

Vierailija
9/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivat tytöt vaan tyytyväisiä että on kiinnostusta.

Näinpä. 10 vuoden päästä rukoilevat, että edes joku mies kiinnostuisi. Edes se toimiston lihavin Jaska, jolla on sama kulahtanut heavy metal bändipaita joka päivä.

Vierailija
10/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kateus on silmiinpistävää. Mitäpä jos laihduttaisit alkuun 10kg niin joku voisi vahingossa vilkaista kerran sinunkin suuntaasi ja voisit lopettaa volinan ja ruikuttamisen.

Vierailija
11/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se ikä siihen mitään tekee jos vaan kaikki osapuolet muuten ovat täysi-ikäisiä. Entä jos sinne firmaan tulee 30 v mies kesäksi töihin ja firman 60 vuotias akka on pokaamassa miestä. Kerrotko pojalle naisen perhesuhteista ja otatko asia puheeksi ko. naisen kanssa?

Vierailija
12/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuisin esimiehen kanssa.

Minusta oli ERITTÄIN kiusallista, kun olin lukion jälkeen kesätöissä ja yli 40-vuotias mies kysyi, voiko hän suudella minua, kun olin lähdössä viimeisenä päivänä kotiin. Sanoin tietenkin ei.

Suudella? KUVOTTAVA vanha mies! Minä olin 19-vuotias. 

Minäkin koin häirintää ikäisenäsi kesätöissä. Ällöttävöt vanhat miehet. Yli kolmekymppiset

Sanoin esimiehelleni, että häiritsee. Vastaus on jäänyt mieleen: "ei kiinnosta muuten, mutta jos sua raiskataan niin sitten kiinnostaa ja tulen katselemaan."

Tällaista mulla oli sitten kesätöissä miesvaltaisella alalla.

Vierailija
13/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli vaan ihan omista asioistasi, mokomakin kyylä!

Vierailija
14/14 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähestyminen on toistuvaa ja epätoivottua, olisi vähintään varoituksen paikka. Kenenkään ei tarvitse olla väijymisen kohteena omalla työpaikallaan.