Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestunut teini linjoilla

Vierailija
06.06.2017 |

Moikka täällä 14-vuotias nuori neiti! Mulla on pieni huolenaihe, sillä mulla on kyllä alkanut jo kuukautiset, mutta mun viimeset menkat oli uuden vuoden vaihteessa ja oon alkanu miettiin että mikähän tässä nyt mättää. En tietenkään millään voi olla raskaana koska mulla ei ole ollut vielä poikaystävää enkä ole harrastanut seksiä ikinä. Onkohan tää mun ongelma sitten niin pieni että mulla on vaan epäsäännölliset kuukautiset? Ja kannattaisko mun puhua mun äidille tästä? Ja onko mitään keinoa millä saisin mun menkat säännöllisiksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia että menkat ei oo säännölliset. Sitten huolestuisin jos harrastat seksiä eikä menkkoja kuulu.

Vierailija
2/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu äidille ja pyydä päästä myös gynelle koska olet kasvamassa naiseksi ja säännöllinen gynellä käynti kuuluu asiaan. Epäsäännöllinen kierto on ihan normaalia teineillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu äidillesi. Ja kyllä, sinulla on epäsäännölliset kuukautiset. Tosin siten, että kuukautiset eivät ole vielä säännöllistyneet, koska olet vielä nuori. Odota - kyllä ne sieltä tulevat - ja säännöllisesti sittemmin.

Vierailija
4/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasajalkaa hyppimällä ne loksahtaa kohdalleen. Sängystä noustessa kannatta pompottaa, niin ne lähtevät valumaan.

N30

Vierailija
5/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin mahdollista, että kiertosi on vielä epäsäännöllinen. Itsellänikin oli kuukausien taukoja menkoissa alkuvuosina. Jos huolestuttaa tai on jotain muuta oiretta (pahanhajuista vuotoa, kipuja tms.), niin voit käydä lääkärissä juttelemassa. Sieltä voit saada myös e-pillerit, joilla kierron saa säännölliseksi. Tosin itse en ehkä aloittaisi pillereitä jos ehkäisytarvetta ei ole, vaan antaisin kropan itse hakea tasapainoa. 

Vierailija
6/6 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa. Äidiltä ei muuten tarvitse pyytää päästä gynelle, jos et halua jostain syystä hänen kanssaan asiasta keskustella. Ajan voit varata ihan itsekin ja hoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän