Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näitä sanoja ja sanapareja ei koskaan näe kirjoitettavan oikein?

Vierailija
05.06.2017 |

Totta kai, alun perin, varta vasen, yhtäkkiä, yhtä aikaa, selvin päin. Tuossa ainakin muutama. Opetelkaa jo, kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle 30 vuotiaallekin on ylivoimaisen vaikeaa kirjoittaa 30-vuotta oikein.

Vierailija
2/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmalla on toimisto Porissa, se on firman Porin-toimisto. Kovin usein jää väliviiva pois, vaikka "Porin toimisto" on Porin kaupungin toimisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähtee nillittämään toisten kirjoitusta kannattaa tarkistaa typot.

Vierailija
4/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yht'äkkiä, miksi yht'äkkiä on vanhentunut sana heittomerkillä? Tätä en tiennyt. Nykyään ilman heittomerkkiä, kas kummaa.

Vierailija
5/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita vielä sanaparit "itse asiassa" ja "koko ajan". Joku tuolla typoistakin mainitsi, joten kuulisin mielelläni, missä tein virheen, sillä haluan oppia uutta ja kehittyä tässä asiassa itsekin. Ap

Vierailija
6/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdin mainita vielä sanaparit "itse asiassa" ja "koko ajan". Joku tuolla typoistakin mainitsi, joten kuulisin mielelläni, missä tein virheen, sillä haluan oppia uutta ja kehittyä tässä asiassa itsekin. Ap

"Varta vasen"

Vierailija
7/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet kirjoittaa myös huono-olo ja pahamieli.

Vierailija
8/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida ap:kaan osta kirjoittaa. Ja tuota yht'äkkiä olen myös miettinyt, kun mullekin on aikoinaan opetettu se heittomerkillä. Nykyään voinee kirjoittaa ilman eli yhtäkkiä.

Vierailija
9/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Varta vasen"

Kappas, anteeksi.

Ap

Vierailija
10/10 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida ap:kaan osta kirjoittaa. Ja tuota yht'äkkiä olen myös miettinyt, kun mullekin on aikoinaan opetettu se heittomerkillä. Nykyään voinee kirjoittaa ilman eli yhtäkkiä.

Hmm, enkä vissiin mäkään osaa. Mikä tässä kännykällä kirjoittaessa on niin vaikeaa, että aina eksyy kirjoitusvirheitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi