35v ja vihdoinkin lasta yrittämään, neuvot tarpeen
Hei Mammat
Olen ollut täällä varmaan 15v enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Nyt vihdoin on MEILLÄKIN elämä siinä pisteessä, parisuhde vakiintunut että lapsi saa tulla. Tosi mahtava fiilis! Olen hyvässä kunnossa, en tupakoi, urheilen, juonut greippimehut ja syönyt foolihapot ja mies samaten terve.
Antakaa kaikki vinkkinne miten edetä toivotun raskauden kanssa.
Onko jotain lääkärin ym tutkimuksia joita pitäisi heti tehdä?
Normaalit papa ym ultra kunnossa. Kuukautiskierto on epäsäännöllinen, välillä kuukautiset kestää 5 ja välillä 6 päivää ja koska ei hormaalista ehkäisyä, on kierron ja ovulaation laskeminen vähän haastavaa. Mies osin ulkomailla töissä, joten emme näe koko ajan, sekin tässä hankaloittaa vähän aikaa.
Kiitollinen asiallisista vastauksistanne!
Kommentit (7)
Ota ovulaatiotikut käyttöön. Helpottaa huomattavasti oikean ajankohdan tunnistamista, eteenkin kun kierto on epäsäännöllinen.
Riittävästi seksiä on paras neuvo. Loput on mututietoa (kuten greippimehu ynnä muut vippaskonstit), jolla ei ole tieteellisesti tuttkittua merkitystä raskautta yrittäessä.
Vierailija kirjoitti:
Hei Mammat
Olen ollut täällä varmaan 15v enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Nyt vihdoin on MEILLÄKIN elämä siinä pisteessä, parisuhde vakiintunut että lapsi saa tulla. Tosi mahtava fiilis! Olen hyvässä kunnossa, en tupakoi, urheilen, juonut greippimehut ja syönyt foolihapot ja mies samaten terve.
Antakaa kaikki vinkkinne miten edetä toivotun raskauden kanssa.
Onko jotain lääkärin ym tutkimuksia joita pitäisi heti tehdä?
Normaalit papa ym ultra kunnossa. Kuukautiskierto on epäsäännöllinen, välillä kuukautiset kestää 5 ja välillä 6 päivää ja koska ei hormaalista ehkäisyä, on kierron ja ovulaation laskeminen vähän haastavaa. Mies osin ulkomailla töissä, joten emme näe koko ajan, sekin tässä hankaloittaa vähän aikaa.
Kiitollinen asiallisista vastauksistanne!
Harrastatte yhdyntää ilman ehkäisyä.
Tyhmä kysymys ovulaatiolaskurista. Miten kun kierto vaihtelee 23-26 päivän sisällä, niin miten noita tikkuja käytetään? Eli miten Clearblue onnistuu, kun yleensä kierto on 25-26 päivää, nyt kesäkuussa ilmeisesti 23 päivää, sillä kuukautiset alkoivat juuri tänään!
Sun iässä ja epäsäännöllisellä kierrolla, ota käyttöön ovistikut. Jos ei lasta ala kuulua, mene viim.5-6kk kuluttua tarkempiin tutkimuksiin. Älä yritä tyyliin vuotta. T.35 vuotiaana esikoisen saanut, epäsäännöllinen kierto, ovis tuli milloin sattuu kuten tikuilla kävi ilmi
Itse aloin yrittämään lasta 34 vuotiaana ja raskauduin heti toisesta kierrosta. Söin gelee royalea, joita syötin myös miehelle. Niiden uskotaan tukevan normaalia hormonitoimintaa, joka on edellytys normaalille raskautuiselle. Kannattaa laittaa hakusanaksi googleen, niin saat lisää tietoa. Olin aloittanut niiden syömisen jo muutaa kukausi ennen raskauden aktiivista yrittämistä. Ostin myös clearblue- ovulaatiomittarin ja tulinkin nopeasti raskaaksi.
Tsemppiä ja toivottavasti tärppää pian :) Mulla nyt kainalossa 6 kk hymypoika ja voin kertoa että vauvan syntymänjälkeinen aika on ollut elämäni parasta aikaa.