Mitä vaaditaan jotta saa käyttäytymisestä 6?
Poikani on seiskalla. Hänellä on ollut tänä vuonna yksi jälki-istunto (koulun alueelta poistuminen välitunnilla), muuten hän on käyttäytynyt hyvin, on kohtelias yms, eikä meille ole tullut kotiin mitään viestiä opettajalta. Niinpä olimme erittäin hämmentyneitä, kun hänen käytösnumeronsa oli 6! Voiko tämä olla mahdollista, voisiko kyse olla jostain virheestä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Valehtelee, lintsaa, kiusaa ja sanoo vastaan opettajalle. Kannattaa lukea ne Wilma-viestit ja vaihtaa salasana. Voi olla, että Pyry-Petteri vedättää teitäkin.
Ihan oikeasti, tiedän, ettei poikani ole sellainen. Ja kaikki Wilma-viestit on luettu, kiitos vain.
Ap
Kutosen saa käytöksestä kun jatkuvasti ja tahallaan toimii koulun sääntöjen vastaisesti ja aiheuttaa häiriötä. Tätä on vaikkapa jatkuva opetuksen häiritseminen, kännykän käyttö, metelöinti, koulun pihalta luvatta poistuminen jne.
Ota yhteyttä opettajaan ja kysy.
Mun lapsella oli joskus käyttäytyminen 7
ja jo se piti sisällään kaikenlaista tuhmuutta ..
Kemiat menneet ristiin open kanssa. Arvioinnin pitäisi olla kannustavaa. Jokaisen nuoren pitäisi löytää vahvuutensa, mytta ei. Peruskoulu ei tässä ajassa
Arvosanaksi on ollut tulossa ehkä 7 tuntikäytöksen perusteella ja sitten pudonnut numerolla vaikka myöhästymisten, luvattomien poistumisten tms. takia?
Riippuu todella paljon opettajasta.
Oma käytösnumero oli myös kutonen.
Mistä se sitten johtui?
En vain osallistunut siihen opetukseen ja puuhastelin omiani kun olin ne pakolliset hommat tehnyt.
Enkä edes perseillyt mitenkään ihmeellisemmin tai ainakaan ollut muille häiriöksi.
Rikoin kyllä jatkuvasti sääntöjä, kuuntelemalla (napit korvissa ja hiljaa) musiikkia mutta eipä tuosta luulisi hirveästi olevan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Poikani on seiskalla. Hänellä on ollut tänä vuonna yksi jälki-istunto (koulun alueelta poistuminen välitunnilla), muuten hän on käyttäytynyt hyvin, on kohtelias yms, eikä meille ole tullut kotiin mitään viestiä opettajalta. Niinpä olimme erittäin hämmentyneitä, kun hänen käytösnumeronsa oli 6! Voiko tämä olla mahdollista, voisiko kyse olla jostain virheestä?
Kysyt pojalta, oletko ollut kohtelias koulussa? Joo olen, vastaa poika.
Kannattaa kysyä opettajalta mitä siellä koulussa oikeasti tapahtuu. Lapsen luokan tunnilla häiriköijät saivat 5-6 todistukseen, opettajalta meni joka ikinen päivää aikaa opetuksesta kolman pojan koplan hiljaiseksi saamiseen. Nykyään pojat on hajsutettu eri luokkiin ja luokka on rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella paljon opettajasta.
Oma käytösnumero oli myös kutonen.Mistä se sitten johtui?
En vain osallistunut siihen opetukseen ja puuhastelin omiani kun olin ne pakolliset hommat tehnyt.Enkä edes perseillyt mitenkään ihmeellisemmin tai ainakaan ollut muille häiriöksi.
Rikoin kyllä jatkuvasti sääntöjä, kuuntelemalla (napit korvissa ja hiljaa) musiikkia mutta eipä tuosta luulisi hirveästi olevan haittaa.
Näytti riippuvan todella paljon sinusta itsestäsi.
Täällä on eritelty käytösnumeron arvioontia
http://opspro.peda.net/toholampi/viewer.php3?DB=tohopsi&mode=2&document…
Ei se riipu opettajasta. Yläkoulussa jokainen ope ( noin 15 ) antaa erikseen käytösnumeron ja todistukseen tulee keskiarvo. Luokanvalvoja voi ehkä pyöristää puoli numeroa suuntaan tai toiseen. Kutonen tarkoittaa jatkuvaa tahallista häiriköintiä ja säännöistä piittaamattomuutta, aikuisella vastaava käytös on jo rikollista. Voisiko lapsesi todistuksessa olla näppäilyvirhe? Kannattaa kysyä. Ikävä kyllä lapsen oma käsitys käytöksestä ei kerro mitään, monen perseilijän mielestä syy on aikan muualla.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella paljon opettajasta.
Oma käytösnumero oli myös kutonen.Mistä se sitten johtui?
En vain osallistunut siihen opetukseen ja puuhastelin omiani kun olin ne pakolliset hommat tehnyt.Enkä edes perseillyt mitenkään ihmeellisemmin tai ainakaan ollut muille häiriöksi.
Rikoin kyllä jatkuvasti sääntöjä, kuuntelemalla (napit korvissa ja hiljaa) musiikkia mutta eipä tuosta luulisi hirveästi olevan haittaa.Näytti riippuvan todella paljon sinusta itsestäsi.
Sepä se mutta kysymys kuuluukin.
Onko oikein antaa sama käytösnumero kaverille, joka tekee kyllä ne vaadittavat hommat, ei ole häiriöksi muille mutta vetäytyy vain omiin oloihinsa ja tulee samalla rikkoneeksi koulun sääntöjä?
Vs
Se häirikkö mölyapina, joka ei tee mitään, eikä edes yritä mitään kuin perseillä ja on jatkuvasti äänessä.
Omaan korvaani, tuo ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa hitusen paremmalta kuin jälkimmäinen.
Minua kiinnostaa tietää, oletko sinäkin asiasta samaa mieltä?
Todennäköisesti poikasi on joka tunnilta aina myöhässä, häiritsee jatkuvasti opetusta apinoinnilla ja mölinällä, rikkoo koulun tai muiden oppilaiden omaisuutta, käyttäytyy idioottimaisesti joka kerta kun luokka lähtee jonnekin vierailulle - museoon, kirjastoon, elokuviin tai retkelle. Opettajilla harmaita hiuksia ja sairaspoissaoloja sun kultamussukan takia. Tällainen on kuutosensa ansainnut. Voit uskoa siihen. Kesäloman alettua koulu henkäisee helpotuksesta, kun saa lomaa sun kasvatuksesi hedelmästä.
Tuon luokan käytösnumeroa kuvaavasta käytöksestä olisi pitänyt jo aiemmin tulla useita yhteydenottoja kotiin ja palavereita koululla. Vaadi perusteluja opettajalta ja selitys siihen, miksi kotiin ei ole oltu yhteydessä aiemmin. Laita viesti myös rehtorille.
T.yläkoulun opettaja, joka näkee työssään kaikenlaista sekä oppilaiden, mutta myös opettajien taholta.
Mun pojalla oli kerran kasi. Se ei sopinut lainkaan saamiini viesteihin ja ihmettelin itse asiaa kovasti. Kovistelin poikaakkn aika tavalla siitä ja hän vaikutti olevan aidon hämillään asiasta. Laitoin opettajalle viestiä (hyvin ystävälliseen sävyyn, en siis känyt puolustelemaan jätkää) ja siinä oli ylsi hämmentynyt lisää. Kävi ilmi, että kyseessä oli lyöntivirhe.
Oma arvioni kutosen käytöksestä: potkii ovia, seiniä, kaataa roskikset, metelöi jatkuvasti tunnilla, kiroilee, haistattelee, vahingoittaa toisten tavaroita, ei välitä säännöistä, puhuu epäkohteliaasti ja ilkeästi, on väkivaltainen. Melko paljon siedän, mutta tämä olis jo kutosen käytöstä mun mielestä. Sun kannattaa kysyä siltä opettajalta perusteluja.
Yleensä käytösnumeroon saa vihiä jo luokanvalvojan kanssa keskustelemalla, pari kertaa vuodessa meillä ainankin pakkona.
Kummallista, jos noissa keskusteluissa lasta kehuttu käytöksestä ja ei sen jälkeen mitään wilma viestejäkään, ja silti käytös kutonen.
Vierailija kirjoitti:
Tuon luokan käytösnumeroa kuvaavasta käytöksestä olisi pitänyt jo aiemmin tulla useita yhteydenottoja kotiin ja palavereita koululla. Vaadi perusteluja opettajalta ja selitys siihen, miksi kotiin ei ole oltu yhteydessä aiemmin. Laita viesti myös rehtorille.
T.yläkoulun opettaja, joka näkee työssään kaikenlaista sekä oppilaiden, mutta myös opettajien taholta.
Tämä on totta.
Itselleni ei tullut aikoinaan yllärinä se, että lapsella tokarissa käytös se 7.
Sitä edelsi useammatkin rehtorin kansliassa kokoontumiset ja opettajien yhteydenotot.
Valehtelee, lintsaa, kiusaa ja sanoo vastaan opettajalle. Kannattaa lukea ne Wilma-viestit ja vaihtaa salasana. Voi olla, että Pyry-Petteri vedättää teitäkin.