Vielä kuukausi omaan kesälomaan, mutta tuntuu ihan kuin loma olisi alkanut tänään!
Lasten koulunkäynti vie minulta niin paljon energiaa, että fiilis on kuin laitumelle päässeellä varsalla, kun koulu loppui. Oma työ myös aika raskasta, mutta tuntuu, kuin puolet siitä olisi pois nyt.
Olenko outo, vai onko kellään muulla samaa?
Kommentit (7)
Miten lasten koulunkäynti sinulta energiaa vie? (Kysyn ihan uteliaisuuttani, itselläni ei ole lapsia mutta eipä koskaan ole tullut mieleen että esim. oma ja veljeni koulunkäynti olisi voinut vanhempia uuvuttaa.)
Vierailija kirjoitti:
Miten lasten koulunkäynti sinulta energiaa vie? (Kysyn ihan uteliaisuuttani, itselläni ei ole lapsia mutta eipä koskaan ole tullut mieleen että esim. oma ja veljeni koulunkäynti olisi voinut vanhempia uuvuttaa.)
Jos on vaikka erityislapsi, jonka kanssa pitää tehdä läksyt tai jonka kanssa on vaikeaa aamuisin päästä kouluun asti. Sekä viennit ja haut ehkä. Ja kaikki poikkeava ohjelma koulussa voi aiheuttaa todella paljon vaivaa ja ongelmaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka erityislapsi, jonka kanssa pitää tehdä läksyt tai jonka kanssa on vaikeaa aamuisin päästä kouluun asti. Sekä viennit ja haut ehkä. Ja kaikki poikkeava ohjelma koulussa voi aiheuttaa todella paljon vaivaa ja ongelmaa kotona.
Juuri näin, toinen on erityislapsi, jonka kanssa saa tehdä yhdessä läksyt, lukea kokeisiin, huolehtia ehtimiset ja tavaroiden mukana olemiset... you name it. Toinen muuten vain vähän hajamielinen sähläri :), joka periaatteessa kyllä hoitaa asiansa, mutta muistutella pitää häntäkin.
ap.
Veit ap sanat suustani! Mikä helpotus kun koulu loppui. Ei tartte enää aamuja stressata.
Mulla ihan sama juttu! Ja mulla on vain yksi lapsi, ekaluokkalainen. :D ei nuo aikaset, kiireiset aamut mitään herkkua ole, ja kun itse menen vasta puoli kymmeneksi töihin, niin saadaan molemmat nukkua pidempään. Ei tarvi kun pistää itseni valmiiksi ja lähteä töihin. Ei tarvi muistaa liikkavaatteita, ei myyjäisrahoja, liukuria, lelupäivän lelua, retkipäiviä, poikkeuksia aikatauluissa, palautettavia kokeita ja lappuja, iltapäiväkerhoon liittyviä asioita, läksyjä jne. Ei tarvi juosta töistä pää kolmantena jalkana iltapäiväkerholle hakemaan väsynyt ja nälkäinen lapsi, kävellä kotiin, tehdä läksyt, tehdä ruoka ja syödä ja tajuta, että on jo iltapalan aika.
Ai luoja, mä nautin ja lapsi nauttii!
Ei koulun kans, mut hoitoon rahjaamisem loppuminen oli aina yhtä ihanaa. T: Aikuisen, opiskelijan, yläastemaisen ja tulevan ekaluokkalaisen äiti