Ansiosidonnainen ja yrittäjyys
Minulla tilanne, että työpaikka voi mennä alta konkurssin vuoksi hetkenä minä hyvänsä. Olen miettinyt, että jos perustaisin jo nyt pienen yrityksen nettiin (avoimen yhtiön tai kommandiittiyhtiön), minulla on hyvä suunnitelma valmiina. En nostaisi yrityksestä palkkaa, koska palkan nostaminen kaataisi tässä tapauksessa yritykseni heti alkuunsa niin voinko saada ansiosidonnaista jos jään työttömäksi?
Kommentit (3)
Noita yhtiömuotoja ei enää ole. Jos sulla on rekisterissä oleva yritys, ja olet alvivelvollinen, saattaapi ansiosidonnainen loppua. Tervetuloa yrittäjäksi, saat pärjätä omillasi.
Vierailija kirjoitti:
Noita yhtiömuotoja ei enää ole. Jos sulla on rekisterissä oleva yritys, ja olet alvivelvollinen, saattaapi ansiosidonnainen loppua. Tervetuloa yrittäjäksi, saat pärjätä omillasi.
Kertomasi asiat ovat yksiselitteisesti väärin! Avoin yhtiö ja kommandiittiyhtiö on ihan olemassaolevia yhtiömuotoja. Yritys voi olla olemassa olematta ALV rekisteröity. Ainoa asia mikä on totta on, että ansiosidonnaisella saat vastaperustetun yrityksen kanssa heittää hyvästit.
Eikö kukaan osaa vastata tähän kysymykseen?