No niin, ensimmäise tokarit ja lasten SOTUT taas bongattu facessa
Älkää laittako niitä lasten sotuja näkyviin!!! Joillain idiooteilla vielä avoimet profiilit joten päivitys näkyy myös kaikkien niiden ystäville jotka ovat sitä kommentoineet tai siitä tykänneet!
Kommentit (15)
Ei meidän lapsen tokarissa edes näy sotua. Syntymäaika kyllä, mutta sen nyt fb-kaverit saa päivitystenkin perusteella tietoonsa jos ketään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomauta ihmeessä henkilölle jonka kuvasta puhut.
En jotenkin tohdi kun en ko. henkilöä edes tunne. Kyseessä juurikin tapaus missä oma kaverini tykännyt jonkun päivityksestä ja se näkyy nyt myös minulle.
Joka vuosi näitä näkee useampia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin tohdi kun en ko. henkilöä edes tunne. Kyseessä juurikin tapaus missä oma kaverini tykännyt jonkun päivityksestä ja se näkyy nyt myös minulle.
Joka vuosi näitä näkee useampia.
-ap
Tohdi vaan. Se havahduttaa paremmin, kun vieras huomauttaa ja silloin konkreettisesti tajuaa, että se tosiaan näkyy kaikenmaailman tuntemattomille.
Miksi niitä todistuksia täytyy laittaa faceen?
Mikä hinku on jakaa kuvia lapsen todistuksesta somessa? Ennen sitä vähän perheen kesken hypisteltiin ja mummo ehkä vähän kehui. Sen jälkeen paperi lensi kirjoituspöydän laatikkoon. Mä en näe siinä mitään erikoista, jos joku lapsi pääsee luokalta. Tuon informaatioarvo on sama ku sanois, että söin perkele sipulin.
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän lapsen tokarissa edes näy sotua. Syntymäaika kyllä, mutta sen nyt fb-kaverit saa päivitystenkin perusteella tietoonsa jos ketään kiinnostaa.
Ylioppilastodistuksessa näkyy. Meille kävi taannoin juuri noin. Torvelo sukulainen lupaa kysymättä lykkäsi lapsestani kuvan faceen sotuineen päivineen.
Pakko nipottaa, sori siitä. Miksi monet vieläkin puhuvat sotusta, kun tunnisteena on käytetty jo vuodesta 1971 lähtien hetua?
Vierailija kirjoitti:
Mikä hinku on jakaa kuvia lapsen todistuksesta somessa? Ennen sitä vähän perheen kesken hypisteltiin ja mummo ehkä vähän kehui. Sen jälkeen paperi lensi kirjoituspöydän laatikkoon. Mä en näe siinä mitään erikoista, jos joku lapsi pääsee luokalta. Tuon informaatioarvo on sama ku sanois, että söin perkele sipulin.
En minäkään tajua. Lapsena inhosin sitä, jos piti repostella todistuksia kaikenmaailman ihmisille, onneksi silloin ei ollut somea ja omat vanhempani eivät edes halunneet päteä minun koulunkäynnilläni. Koin todistuksen henkilökohtaiseksi asiaksi. Tuli myös mieleen, että lasta arvostetaan vain koulmenestyksen kautta: Mitä jos sama lapsi olisikin alkanut pärjäämään huonosti, olisiko sitten todistukset vaiettu hiljaa kuoliaaksi? Ja kun tuttavat tulevat kyselemään lapselta kuinka hienosti koulu menikään tänä vuonna olettaen rivejä kymppejä kuten ennenkin: Jos ei niitä enää ole onnistunut saamaan vaikka teini-iän myllerryksessä, pitääkö tilittää kaikille epäonnistumisensa?
Minusta tuo tuntuu vähän samalta kuin aikuiset laittaisivat palkkakuittinsa someen jakoon. Paitsi silloinkin se olisi oma palkkakuitti, ei toisen ihmisen.
Kannattaa siis miettiä miltä lapsesta tuntuu vuosien mittaan todistusten jako kaikille tutun tutuille. Kenelle kaikille lapsi haluaa tehdä tiettäväksi koulumenestyksensä?
(Itse olin erittäin hyvä koulussa, mutta ärsytti silti.)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä perhetutut ja naapuritkin kyseli aina kun nähtiin, miten koulu meni? minkälaisen todistuksen sait? Näytätkö? Sitten keskusteltiin numeroista ja seuraavan lukuvuoden odotuksia, mikä aine on tylsää ja mikä kivointa, miksi. Siis 70-80 luvulla.
Ymmärrän täysin, jos tänä päivänä todistuksia kuvaillaan FBhen. Kaikki näkevät sitten kerralla. Siinä pääsee isolla porukalla keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä perhetutut ja naapuritkin kyseli aina kun nähtiin, miten koulu meni? minkälaisen todistuksen sait? Näytätkö? Sitten keskusteltiin numeroista ja seuraavan lukuvuoden odotuksia, mikä aine on tylsää ja mikä kivointa, miksi. Siis 70-80 luvulla.
Ymmärrän täysin, jos tänä päivänä todistuksia kuvaillaan FBhen. Kaikki näkevät sitten kerralla. Siinä pääsee isolla porukalla keskustelemaan.
Olen samaa sukupolvea, ja tuollaista kyselemistä tosiaan harrastettiin, mutta pidin sitä lähinnä sellaisena small-talkin tapaisena. Ei ne numerot oikeasti kiinnostaneet, vaan kyselivät vain jotain jutellakseen. Tuskin enää tunnin päästä muistivat, mitä olin kertonut.
Maailma muuttuu. Somessa jotkut jakaa sekunti synnytyksen jälkeen otettuja kuvia limoineen päivineen, jotkut videoi lapsensa ensiaskeleet, jotkut kertoo kaiken hyvän ja huonon, jotkut eivät hiiskahda mitään. Jokainen saa käyttää somea tyylillään ja jokainen voi päättää kenen sometilejä haluaa seurata.
Moni jakaa muuten lastensa edesottamuksia somessa niiden läheisten ja sukulaisten vuoksi, jotka asuvat tai muuten ovat kauempana; ulkomailla tai kotimaassa toisella paikkakunnalla. Toki voisi jaotella näkymään vain tietyille jne., mutta itse en sellaista kikkailua edes jaksa.
Ylioppilastodistusta en jakaisi muutenkaan, kyse kuitenkin jo aikuisesta lapsesta joka itse voi jakaa mitä jakaa. Aloittajan kyllä kannattaisi ilmoittaa tuosta ystävällisesti, että huomasikohan tuon jakaja asian jos tosiaan hetu näkyy.
Mitäpä helvettiä sillä pelkäällä hetulla nykyään tekee juurikaan?:D
Huomiota haetaan. Katsokaa minua, saatiin aikaan normaali asia, mutta katsokaa nyt minua. Meidän Milla pääsi vitoselta, katsokaa nyt vielä kerran. Eikö olekin erikoista. Ymmärtäisin jos naapurin Mauno olisi paskantanut krapulassa norsun syöksyhampaan ja sitä yhdessä ihmeteltäisiin, mutta normaaliakin normaalimpi asia. En ymmärrä vieläkään, että availlaan somessa jotain kauppakassin sisältöä ja näytille laitetaan Valion rasvaton maito.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä helvettiä sillä pelkäällä hetulla nykyään tekee juurikaan?:D
Eipä muuta kuin identiteetin varkauksia, mutta nehän on pikkujuttuja vai...?