Lauantain piti olla juhlapäivä 19-vuotiaalle Kalle Havumäelle. Hyvä ystävä oli tullut Rovaniemeltä asti ja pojat olivat suuntaamassa keikalle Helsingin Nosturiin. Päällimmäisenä illasta jäi kuitenkin mieleen pettymys, kun helsinkiläinen ravintola käännytt
Lauantain piti olla juhlapäivä 19-vuotiaalle Kalle Havumäelle. Hyvä ystävä oli tullut Rovaniemeltä asti ja pojat olivat suuntaamassa keikalle Helsingin Nosturiin. Päällimmäisenä illasta jäi kuitenkin mieleen pettymys, kun helsinkiläinen ravintola käännytti pojat tylysti oveltaan.
Keikkaa ennen Havumäki ja hänen ystävänsä olivat käyneet syömässä hampurilaiset ja juomassa limsaa hampurilaisravintolassa. Alkoholia ei kumpikaan ollut nauttinut.
Kun Mokoma-yhtyeen keikkaan oli vielä aikaa, päättivät nuoret mennä istumaan hetkeksi Nosturia vastapäätä sijaitsevaan Hemingway's-ravintolaan. Ravintolan ovella Havumäki hieman kompasteli, kuten hänellä vammastaan johtuen on joskus tapana. Ravintolan työntekijä oli huomannut kompuroinnin ja tulkinnut nuorten miesten olevan humalassa.
- Hän oli sanonut, että sisääntulo oli sen verran haparoivaa, että te ette ole tervetulleita tänne, kertoo Kallen äiti, TV1:n uutistenlukija Marjukka Havumäki.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010053111765609_uu.shtml
Kommentit (5)
Niin, semmosta se on, poke päätteli että oli humalassa. Ei mun kaverikaan päässyt kerran baariin kun oli "liian humalassa." hän tosin oli kuski sinä iltana :D
Pitäs olla joku separitodistus. Vois esittää sen ovella. Mun kaveri ei kerran päässyt ravintolaan, kun istuu pyörätuolissa. No eipä mennä siihen ravintolaan enää koskaan. Joissain paikoissa poket tosi ystävällisiä. Jos on ollut rappusia, on päästy jopa hissillä jostain takakautta.
Sattuuhan noita ei-vammaisellekin vähättelemättä tietysti tämän Kallen mielipahaa. Kun on vammainen, ei muista aina, että jokaiselle sattuu mitä milloinkin.
Kerran naureskelin ja olin vain hyvällä tuulella baarijonossa. Olin nolla promillea plakkarissa, en yhtä ainutta pohjaakaan ollut ottanut.
Kuulemma olin liian humalassa. Tämä oli käsittämätöntä, koska en kuulu mihinkään epäilyttävään etniseen vähemmistöön ja olen siisti aikuinen nainen.
Soitin seuraavana päivänä ravintolan johtoon ja suhtautuivat ilmoitukseen myötämileisesti. Sain kortin, jolla pääsi illastamaan kahdelle hengelle satasen edestä.
Niin? Mistä poke voi erottaa jokaisen Suomen separin humalaisesta?