Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menoista etukäteen sopiminen ja sopimatta jättäminen

Vierailija
02.06.2017 |

Heti ensialkuun voisin sanoa, että olen suhteellisen aktiivinen ihminen. Aktiivisella tarkoitan sitä, että näen paljon kavereitani, matkustelen, käyn tapahtumissa, mökeillä jne kodin ulkopuolista elämää on paljon. Koska olen ma-pe töissä, aktiivisuuteni sijoittuu suurilta osin viikonloppuihin ja arkisin tykkään ihan oleilla vaan rennosti kotona. Eli en ole aina menossa, mutta viikonloppuisin kyllä useimmiten. Pitkään elettiin hyvin spontaania elämää, eli asioista sovittiin edellisenä/samana päivänä. Jossain vaiheessa kuitenkin alkoi turhauttamaan se, että tällä elämätyylillä jäi hirveästi asioita tekemättä ja hyvin hyvin usein jäätiin lopulta vaan kotiin / ei ainakaan tehty mitään arjesta poikkeavaa. Tästä viisastuneena aloimme mieheni kanssa sopimaan aina etukäteen kaikkia menoja - kuten vaikka useita viikkoja etukäteen sovitaan se, että tehdään jotain yhdessä toisen kiireisen kaveripariskuntamme kanssa. Syy tähän oli vain ja ainoastaan se, että etukäteen sopimalla ne asiat yleensä myös toteutuu eikä jää "pitää miettiä, katsellaan"-asteelle.

Ongelma tässä onkin nyt hieman yllättävästi se, että tämä on muodostunut ongelmaksi tuttavapiirimme niille ihmisille, jotka eivät suunnittele menojaan etukäteen & tekevät suhteellisen vähän ylipäätään mitään. Kuulin kiertoreittiä siitä, kuinka meistä on puhuttu ikävään sävyyn kun ei melko usein päästä näihin tapaamisiin, mitkä sovitaan lyhyellä varoitusajalla - koska ollaan etukäteen jo sovittu jotain muuta. Emme pääse esim. nyt kesällä eräisiin isompiin juhliin, koska olemme vuokranneet mökin sille ajankohdalle. Kutsu tuli mielestäni tosi myöhään ja mökistä oli sovittu jo reilusti ennen.

Minua alkoi harmittamaan, ihmetyttämään ja vähän ärsyttämäänkin tämä asia. Mitä te olette mieltä - onko tuttaviemme loukkaantuminen oikeutettua, jos emme pääse osallistumaan tapahtumiin/juhliin/tapaamisiin koska olemme sopineet jo aiemmin jotain muuta? Jos huomioi myös sen, että nämä ko. tuttavamme ovat itse sellaisia, jotka eivät pysty päättämään asioita hyvissä ajoin vaan jättävät ne usein vaan niin myöhäiseksi, että meille aktiivisimmille on usein jo kalenteri täyttynyt. Meidänkin mielestä on tosi ikävää se, että emme toistuvasti pääse osallistumaan erilaisiin menoihin, mutta en oikein tiedä mitä voisimme itse edes tehdä asialle? Jättää vaan omat menot sopimatta, jos jotain ilmaantuu?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa sellaisesta on loukkaantua. Toisaalta ,antakaa kusen nousta hattuun, merkitsette heille paljon jos poisjäämisenne ärsyttää :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän