Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyörittelen peukaloitani 2.6.-28.7. toimistolla. Koko talo tyhjä, mulla ei kesälomaa, ei ole mitään töitä tehtävänä.

Vierailija
02.06.2017 |

Aloitin toimistotyöt maaliskuussa eräässä oppilaitoksessa. Kesälomaa ei luonnollisesti siis ole, kun sitä ei ole kertynyt. Mietin, josko ottaisin palkatonta lomaa, mutta kyllä "ilmainen" raha kelpaa, kun ei tarvitse mitään sen eteen tehdä kuin istua toimistolla virka-aikaan.

Pomo lähti tunti sitten kesälomalle, muut aiemmin tällä viikolla. Syksyllä ensimmäinen työpäivä on 31.7. maanantaina.

Mulla ei ole rehellisesti sanottuna yhtään mitään tekemistä tai tehtävää. Kun kyse on oppilaitoksesta, täällä ei ole kesällä opiskelijoita eikä opettajia. Kaikki paperityöt tehtiin jo toukokuun aikana, koska opetuskin päättyi jo puolivälissä toukokuuta.

Tällä viikolla olen käynyt lähinnä arkistoa läpi ja tuhonnut vanhoja asiakirjoja. Nyt sekin on tehty.

Tjaa. Pitkä kesä edessä. Saanpahan ainakin olla ihan rauhassa omine ajatuksineni.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysäät housunnappia, laitat jalat pöydälle, nostat kankkua ja pieraiset. Sitten haistelet pierun aromia kuin vainukoira saalistaan. Toisena päivänä kipaiset hakemassa Ärrältä lonkerot.

Vierailija
2/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava tilanne viime vuonna..... Käy muuten pitemmän päälle tylsäksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö tehdä käsitöitä? Voisit ottaa projektiksi vaikka tilkkutäkin tai jonkun kivan neuleen syksyksi. Tai lue joku kirja, joka on jäänyt väliin, vaikka Tuntematon sotilas.

Vierailija
4/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta. Mä ainakin tekisin tosi paljon käsitöitä ja lukisin kirjoja.

Vierailija
5/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon aikaa palstailla ;) Nyt on hyvä tilaisuus lukea paljon tai tehdä käsitöitä. Mutta eikö sinulle tosiaankaan ole annettu mitään työtehtäviä kesän ajaksi? Onko tilanteesi tiedossa myös ylemmillä tahoilla eikä vain lähiesimiehelläsi? Ajattelin vain, että jos sitten syksyllä käy ilmi että olet vain pyöritellyt peukaloitasi vaikka sinun olisi pitänyt tehdä jotain tuottavaa, voi olla ikävä tilanne edessä.

Vierailija
6/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö tehdä käsitöitä? Voisit ottaa projektiksi vaikka tilkkutäkin tai jonkun kivan neuleen syksyksi. Tai lue joku kirja, joka on jäänyt väliin, vaikka Tuntematon sotilas.

Käsitöissä olen aivan käsi. Kirja voisikin olla hyvä idea - nyt olisi aikaa lukea. 

Pomo tosin luulee, että täällä olisi oikeasti jotain tehtävää. Ei vaan ole. Kaikki ne tuhannet pienet puuhat, joita hän luetteli kesätehtäväksi ennen lomalle lähtöään olen joko jo tehnyt toukokuun aikana, tänään tai saan viimeistään maanantaina valmiiksi. 

ap

Vierailija
7/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa. Suunnittele jumppasarja ja ala tehdä sitä päivittäin tunnin verran. Kudo, virkkaa tai ompele, voit viedä töihin vaikka ompelukoneen. Lue kirjoja.

Vierailija
8/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristisanat, kirjat, opettele tekemään kampauksia, kertaa koulukirjoja, historiaa, matematiikkaa, kieliä, biologiaa....

Vierailija
9/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon aikaa palstailla ;) Nyt on hyvä tilaisuus lukea paljon tai tehdä käsitöitä. Mutta eikö sinulle tosiaankaan ole annettu mitään työtehtäviä kesän ajaksi? Onko tilanteesi tiedossa myös ylemmillä tahoilla eikä vain lähiesimiehelläsi? Ajattelin vain, että jos sitten syksyllä käy ilmi että olet vain pyöritellyt peukaloitasi vaikka sinun olisi pitänyt tehdä jotain tuottavaa, voi olla ikävä tilanne edessä.

Pomo luulee, että mulla on paljon puuhaa kesäksi. Se ei ymmärrä, miten nopeasti nykypäivänä saadaan entiset paperityöt tehtyä tietokoneella. On eläkeikää lähestyvä nainen, joka vieroksuu "ATK-laitteita". Eli vaikka sain tuhat pikkuasiaa hoidettavakseni, olen ne jo tehnyt tai saan tänään tai viimeistään maanantaina valmiiksi. Tätä en tietenkään kertonut hänelle. Ajattelin, että nyt on kesällä myös hyvää aikaa tutustua vaikka ihan perinpohjaisesti työpaikan mappeihin ja tiedostoihin - olen syksyllä aika konkari löytämään jokaisen pienenkin dokumentin ties mistä.

ap

Vierailija
10/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pakko istua siellä edes, kuka tietää oletko edes paikalla?

Vierailija
11/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt hakemassa kontin kurjalaa ja katselet vaikka netflixiä 

Vierailija
12/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet tradenomi. Ne on just tuommoisia, niille pitää kaikki tuoda nokan eteen ja neuvoa kymmeneen kertaan. Ja uskokaa huviksenne, kokemusta on.

Et sitten osannut sanoa esimiehellesi, että tehtävät, jotka hän antoi, on suurelta osin tehty, mitä muuta tehtävää on.

Vierailija
13/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tyyny ja makuupussi mukaan ja jatkat aamu-unia. Sitten otat päivätirsat kun olet syönyt.

Vierailija
14/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppaa. Suunnittele jumppasarja ja ala tehdä sitä päivittäin tunnin verran. Kudo, virkkaa tai ompele, voit viedä töihin vaikka ompelukoneen. Lue kirjoja.

Hei, liikunta onkin loistava idea. Voisin tulla pyörällä tai jopa juosten töihin, kun ei tarvitse olla työvaatteet päällä. Täällä ei ole suihkutiloja, mutta so what vaikka olisinkin hiessä koko päivän. Hyvä idea.

ap

Vierailija
15/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo luulee, että mulla on paljon puuhaa kesäksi. Se ei ymmärrä, miten nopeasti nykypäivänä saadaan entiset paperityöt tehtyä tietokoneella. On eläkeikää lähestyvä nainen, joka vieroksuu "ATK-laitteita". Eli vaikka sain tuhat pikkuasiaa hoidettavakseni, olen ne jo tehnyt tai saan tänään tai viimeistään maanantaina valmiiksi. Tätä en tietenkään kertonut hänelle. Ajattelin, että nyt on kesällä myös hyvää aikaa tutustua vaikka ihan perinpohjaisesti työpaikan mappeihin ja tiedostoihin - olen syksyllä aika konkari löytämään jokaisen pienenkin dokumentin ties mistä.

ap

No niin, onhan sinulla tekemistä sittenkin. Toki voit myös ottaa esiin sellaisiakin dokumentteja, joiden tarpeellisuudesta et ole varma.

Vierailija
16/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuitenkaan tee mitään noloa. Minun aiemmassa työssä koululla rehtori teki yllätyskäyntejä viikoittain.  Mokoma yllätti minut nukkumasta aamupäivälla ja piti puhuttelun. 

Vierailija
17/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jossain avoimen yliopiston tai amkin kursseilla jotain sinua kiinnostavaa näin kesällä? Joko ammattiisi liittyvää tai sitten ihan omaksi iloksi opiskelua jostain kiinnostavasta aiheesta. Aattele, saisit siitä täyden palkan ja olisi hyödyllistä :D Eikä tarvis enää kotona tehdä niitä koulujuttuja, kun hoitaisit ne töissä. Sitten varmaan ottaisin jumppavaatteet mukaan ja veisin jumppamaton, kuminauhan ja ehkä käsipainot niin voisi tehdä vähän treenejä, kun ei huvita opiskella. Ottaisin aina hyvät eväät, ja pitäisin tauot ihan rauhassa. Ja varmaan kattelisin dokkareita netistä. Lukisin kirjaa välillä. Oikeastaan tuo voisi olla ihan hauskakin kokemus ainakin jonkin aikaa, juuri jos keksisi jotain järkevää sisältöä päiviin vaikka sen opiskelun muodossa. Saisi tehdä rauhassa kaikkea omaa juttua. Ja olisiko sun mahdollista ottaa jossain vaiheessa vaikka edes muutama päivä palkatonta lomaa, jos vaikka tekisit jonkun pidennetyn viikonlopun mittaisen reissun? :)Luulisi että järjestyy, kun ei hommiakaan ole.

Vierailija
18/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton tunteen, en nyt täysin toimettomana oo päivääkään, mutta välillä on päiviä kun ei oo parin rutiinijutun lisäks mitään tehtävää ja joutuu vaan palstaileen.

Hyviä ees semi hyödyllisiä juttuja millä saa myös aikaa kuluun on esim elektronisten kansioiden järjestely / asiakirjahallinnan kehittäminen (jos sun mahdollista tehdä tälläisiä) tai sitten ihan oman tietokoneen siivoilu, eli työpöydältä tiedostot ja kuvakkeet pois ja omiin kansioihinsa siististi jne.

Sit just ihan fyysisten mappien selailu niin et tututustut firman historiaan ja muutoksiin ja opit just mitä missäkin on niinkun tuolla yhessä välissä mainitsit. Ja voit samalla hävittää täysin turhia papereita. Toki jos sulla lupa niitä nähdä.

Laatikoiden järjestely ja yleensäkin työhuoneen ja yleisten tilojen siivoilua ja järjestelyä. Näppäimistöjen ja näyttöjen puhdistusta, sellasta mitä siivooja ei hoida mutta kukaan ei ikinä muista / jaksa tehdä itsekään. Sillain että kun porukka palaa lomalta niin paikka on ihan ylisiisti, kaikille tulee hyvä mieli.

Oman työpisteen siivoilua ja oikeesti rankalla kädellä kaikki ylimääränen turha pois mitä ei tarvii.

Ehkä palvelujen kilpailutusta jos sulla mahdollisuutta tehdä päätöksiä.

Miettiä virkistysaktiviteetteja syksylle ja ottaa selvää netissä, tehdä jo about valmiita suunnitelmia...

Tossa muutamia ideoita, jos noi ei täysin sovi sun työhön niin sovella :)

Vierailija
19/19 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa. Jos sulla on vielä jotain perehdyttävää järjestelmissä, toimintatavoissa ja ohjelmistoissa, käy niitä läpi. Opettele käyttämään jotain softaa, jota saatat tarvita työssäsi tai kiinnostaa oppia.

Itse selasin aika paljon nettiä ja varmuuskopioin meidän materiaalia (videoaineistoa), katselin sarjoja samalla kun kone ruksutteli tiedostoja kevyempään muotoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme