Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä aikuinen voisi opiskella/kerrata matematiikkaa? Vinkkejä?

Vierailija
02.06.2017 |

Olisiko vinkkejä aikuiselle, joka haluaisi parantaa matemaattisia taitojaan ja kerrata ihan perusasioista lähtien? En nyt muista tarkasti mitä yläasteella matematiikassa käsiteltiin, mutta esim. ysiluokan ja lukion matematiikassa olisi kerrattavaa.
Kansalaisopistoissa, onko? Voiko aikuislukioissa tai iltalukioissa suorittaa vain tiettyjä kursseja? Onko jotain kattavia sovelluksia itseopiskeluun?
Miten te muut olette aikuisiällä harjoitelleet matematiikkaa vai pysyykö teillä joskus opitut asiat kirkkaina muistissa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen iltalukiota. Siellä on ihan tämmösiä 0-kursseja, mistä lähtään ihan yläasteen perusteista :)

Vierailija
2/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukiossa. Itse luin lukiossa lyhyen matikan aikanaan ja myöhemmin (heti lukion jälkeen) suoritin iltalukiossa pitkän. Siellä oli paljon keski-ikäisiä ihmisiä samoilla kursseilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettilukiossa tai netissä Manmathin sivujen avulla

Vierailija
4/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin yliopisto

Vierailija
5/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettilukiossa tai netissä Manmathin sivujen avulla

Itse olen käynyt Otavan nettilukion ja voin kyllä suoraan sanoa, että jos matematiikka tuottaa ongelmia jo valmiiksi, niin nettilukiossa on vaikea pärjätä. Meinasi nimittäin olla itsellenikin se kompstuskivi, mutta silloinen avopuolisoni onneksi osasi opettaa matikkaa minulle.

Vierailija
6/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin yliopisto

Ihmiselle, jolle matematiikka tuottaa jo valmiiksi ongelmia? Avoimessa yliopistossa on yliopistotasoista matematiikkaa tarjolla.

Vierailija
7/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoissa lienee oppikirjoja.

Vierailija
8/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Nettilukiossa on kyllä nykyään hyvät materiaalit ja erilliset ryhmäopetustunnit Adobe connectin kautta ihan kotikonetta käyttäen ja niinpä vitosen peruskoulupohjalta tulos nousi lukion ysiin. Minusta hyvä tulos pohjatietojen surkeudesta huolimatta. Joskus vuosia sitten näin ei vielä ollut.

Vierailija
9/9 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen ilmoitustauluilla olen usein nähnyt ilmoituksia, joissa matematiikan opiskelija myy oppitunteja. Käyttäisin itse sellaista, niin saisin täsmäopetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi