Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin tätien muistamisesta, siitä ettei edes kiitetä!

Vierailija
01.06.2017 |

Työskentelemästäni päiväkotiryhmästä jäi eilen useampi lapsi pitkälle lomalle. Muutaman vanhemman kohdalla aiheutti syvää ihmetystä se, ettei kuluneesta kaudesta kiitetty, eikä eräs edes vastannut hyvääkesää-toivotukseeni, muuten kuin sanalla "joo". Eikös tuo kuitenkin ole normi käyttäytymisssääntöjen mukaista, itse ainakin yritän muistaa aina kiittää, kaupantätiä jne, vaikka työtäänhän ne vaan tekee.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojako (lahjuksia) odotit? Ei nyky-Suomessa ole enää varaa ihmisillä sellaisiin.

Vierailija
2/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään käytökseen kuuluu toivottaa hyvää kesää ja kiittää jos on jotain saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä minä kaupan kassaa kiittele kun hän lähtee lomalle tai itse tiedän etten tule asioimaan kaupassa hetkeen.. vaikka tervehdin, juttelen mukavia ja kiitän kuitista. Hyvää kesää voisin päikyssä toivottaa mutta en välttämättä huomaa kiittää koko vuodesta.

Ja olen itse opettaja ja kaupassakin joskus ollut töissä enkä tosiaan ota itseeni jos joku ei minua kiitä.

Vierailija
4/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kiittäneet eskarin päättyessä. Suuri helpotus kun lapsi pääsi pois paikasta jossa kiusaaminen sallittiin.

Vierailija
5/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat palkan. Se on kiitos

Vierailija
6/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle palkkaa makseta? Kissa kiitoksella elää.

Vierailija
7/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelemästäni päiväkotiryhmästä jäi eilen useampi lapsi pitkälle lomalle. Muutaman vanhemman kohdalla aiheutti syvää ihmetystä se, ettei kuluneesta kaudesta kiitetty, eikä eräs edes vastannut hyvääkesää-toivotukseeni, muuten kuin sanalla "joo". Eikös tuo kuitenkin ole normi käyttäytymisssääntöjen mukaista, itse ainakin yritän muistaa aina kiittää, kaupantätiä jne, vaikka työtäänhän ne vaan tekee.

Täti ja täti. Tässä LTO tai lastenhoitaja kokee olevansa päiväkodin täti. Ja pitää kaupan myyjiä kaupantäteinä, kenties lääkäreitäkin lääkäritäteinä ja kirjastonhoitajia kirjastontäteinä.

Vierailija
8/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se lahjominen pitäisi kieltää. Ja osa kiittää, osa ei, minulle ei ainakaan ole suurta merkitystä sillä, toki iloiseksi tulen jos kiitetään, mutta ei kaikista vanhemmista ole niin läheisiä tullut, että osaisi heiltä edes odottaa mitään kiintymykseen viittaavaakaan. Lapset siten eri asia.

Vierailija
9/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä minä kaupan kassaa kiittele kun hän lähtee lomalle tai itse tiedän etten tule asioimaan kaupassa hetkeen.. vaikka tervehdin, juttelen mukavia ja kiitän kuitista. Hyvää kesää voisin päikyssä toivottaa mutta en välttämättä huomaa kiittää koko vuodesta.

Ja olen itse opettaja ja kaupassakin joskus ollut töissä enkä tosiaan ota itseeni jos joku ei minua kiitä.

Jos joku hoitaa lastani 8 tuntia päivässä, on vastuussa hänen hyvinvoinnistaan, niin kyllä minä haluan kiittää ja osoittaa sen, että tekee tärkeää työtä!

Ihan jo itsekkäistäkin syistä, sillä se miten kohtelen hoitajia heijastuu aina jossain määrin myös lapsiini...

Vierailija
10/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku hoitaa lastani 8 tuntia päivässä, on vastuussa hänen hyvinvoinnistaan, niin kyllä minä haluan kiittää ja osoittaa sen, että tekee tärkeää työtä!

Ihan jo itsekkäistäkin syistä, sillä se miten kohtelen hoitajia heijastuu aina jossain määrin myös lapsiini...

Lastenhoitajana täytyy kyllä sanoa, että ei varmasti heijastu lapseesi se, miten kohtelet hoitajia. Todella törkeisiinkin vanhempiin olen työssäni törmännyt, mutta ei se nyt sen lapsen vika ole, että vanhempansa käyttäytyvät huonosti.

Vierailija
11/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaako kaupan kassa lastasi 40h viikossa?

Vierailija
12/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjojako (lahjuksia) odotit? Ei nyky-Suomessa ole enää varaa ihmisillä sellaisiin.

Kuinka paljon maksaa sanoa "Hyvää kesää"?

Vierailija
13/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt kiittää hoitajia kaikesta välinpitämättömyydestä kun lapsi oli tänään viimeistä päivää eskarissa. Koko vuonna ei tultu tutuiksi, kunnon keskustelua lapsen asioista ei ollut koskaan, välillä ei edes tervehditty kun lasta vein tai hain. 

Päiväkoti aiemmin oli ihana ja sinne vein lahjat hoitajille ja kiitin siitä kuinka hyvin on lapsi hoidettu ja oli ihanaa kun lapsi siellä loistavasti viihtyi.

Vierailija
14/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiität kaupan kassaa kuitista, mutta et päiväkodin henkilökuntaa lapsesi hoidosta...

Vierailija
15/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajana täytyy kyllä sanoa, että ei varmasti heijastu lapseesi se, miten kohtelet hoitajia. Todella törkeisiinkin vanhempiin olen työssäni törmännyt, mutta ei se nyt sen lapsen vika ole, että vanhempansa käyttäytyvät huonosti.

Lastentarhanopettajana täytyy kyllä sanoa, että lapset omaksuvat käytöstavat vanhemmiltaan. Jos vanhempi kiittää ja toivottelee hyvät viikonloput/kesälomat, niin melko moni lapsi ottaa mallia.

Vierailija
16/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että eivät ole tyytyväisiä hoitoon. Kyselisin vähän heidän tuntemuksia loman jälkeen.

Toki käytöstavat pitäisi olla. 

Vierailija
17/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen että eivät ole tyytyväisiä hoitoon. Kyselisin vähän heidän tuntemuksia loman jälkeen.

Jos eivät ole tyytyväisiä hoitoon, niin miksi eivät ota asiaa puheeksi? Mykkäkoulustako hoitajien pitäisi arvata, mikä on pielessä?

Vierailija
18/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastentarhanopettajana täytyy kyllä sanoa, että lapset omaksuvat käytöstavat vanhemmiltaan. Jos vanhempi kiittää ja toivottelee hyvät viikonloput/kesälomat, niin melko moni lapsi ottaa mallia.

Hoidatko siis sellaista lasta huonommin, joka ei kiitä ja toivottele hyviä viikonloppuja/kesälomaa?

Toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.

Vierailija
19/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitin aidosti päiväkodin hoitajia ja toivotin hyvää lomaa. Halasinkin paria. Mielestäni iloinen tunne onnistuneesta kaudesta hoitajien kanssa oli molemminpuoleinen. Olen niiiiiin onnellinen tästä pk:sta jossa poikani saa olla, aivan mahtavat ja ihanat hoitajat jotka pitävät lapsestani hyvää huolta. Uskon että hoitajat ovat myös iloisia perheemme kanssa toimivasta yhteistyöstä. Ehkä ap teillä ei ole ollut näin tyytyväisiä perheitä? Vai oliko sitten vain kiire?

Vierailija
20/20 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eivät ole tyytyväisiä hoitoon, niin miksi eivät ota asiaa puheeksi? Mykkäkoulustako hoitajien pitäisi arvata, mikä on pielessä?

En tiedä kun en tunne. Syyt voi olla monet.  Mun lapsen päiväkodissa nykyinen lto on sellainen kovaääninen jyrä, joka mitätöi heti kaikki kritiikit, että ei ne ole ongelmia. 

En toivottanut hyvää kesää. Olitko se sinä? :D