45-vuotias miesopettaja miettii: Pöyristyin käydessäni eräässä paikallisessa kauppakeskuksessa
Koko paikassa ei ollut silloin juuri yhtäkään asiakasta lisäkseni ja erään vaatekaupan kassan takana näin kaksi merkonomityössäoppijaa (mies ja nainen) koulustamme ja olen itsekin heitä opettanut useasti. Nämä opiskelijat siis suutelivat kassan takana toisiaan ja vain, siksi ettei paikalla sattunut olemaan juuri sillä hetkellä yhtäkään asiakasta.
Olen todellakin pöyristynyt tästä ja kertonut tästä opiskelijaryhmilleni vain esimerkkinä siitä, miten asiakaspalvelutyössä EI pidä toimia.
Kommentit (14)
Voisitko harjoitella vielä huonomman provon kyhäämistä? Todennäköisesti et. On NIIN tekemällä tehty...
Wau. Opettaja, joka ei osaa pilkuttaa oikein.
Hmmm... Opettaja joka ei tunne pilkkusääntöjä. Epäilyttävää.
Kunhan kukaan ei vaan ole onnellinen, kun minäkään en ole.
Sinua ei nyt uskota täällä.
Miten vakuutat, jos tämä on totta?
Amiksen opettaja ei välttämättä osaakaan pilkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa kirjoituksessa ole nopeasti katsottuna kuin yksi pilkkuvirhe.
Olen itse kerran todistanut pienen pop-upin myyjän ja poikkiksen hiplailuja. En kehdannut mennä myymälään. Luulisi voivan vapaalla harjoittaa hipluuta. Ikävää karkoittaa asiakkaat pois.
Syrjäytynyt työtön juoppo, joka istuu koneen ääressä, äitimuorinsa hämärässä peräkamarissa, tehtaillen näitä provoja kaljatölkkien keskellä.
Mistä sä kexit tulla tänne sanomaan? Et oo kylä ennen palstaillut.
Ei tämä ole mies 29 + (edes kiveksiä ei ole mainittu kertaakaan tai naisten miniseksuaalisuutta) vaan se Sinkkumies, joka näillä paljastaa että hänen 100 alaistaan ovatkin jotain amisviiksipoikia amiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa kirjoituksessa ole nopeasti katsottuna kuin yksi pilkkuvirhe.
Itse asiassa siellä on kolme, mutta kaksi on niin yleistä, että sen virheen tekee käytännössä kaikki. Tämä virhe on siis ja-sana, jonka eteen tulee pilkku, jos lauseilla ei ole yhtään yhteistä lauseenjäsentä.
Esim: "Kello on nyt kolme, ja minun täytyy lähteä."
Tuohon tulee pilkku, mutta seuraavaan ei tule: "Huomenna menen Linnanmäelle ja käyn myös Suomenlinnassa."
Tuohon ei siis tule pilkkua, koska huomenna on yhteinen lauseen jäsen molemmille lauseille.
Onnistut kirjoittamaan ihan kuten mies 29+n vuotta.
Ehkä se vanheni äkkiä?