Voiko aivot ylikuumeta kiivaasta ajattelutyöstä?
Nyt nimittäin tuntuu siltä. Olen paiskinut töitä erään ajattelutyötä vaativan urakan parissa viimepäivät ja tuntuu, että aivot kirjaimellisesti sanottuna räjähtävät hetkenä minä hyvänsä.
Voivatko aivot käydä ylikierroksilla ja ns. ylikuumeta?
Kommentit (10)
Puhdista korvasi, niin enimmät höyryt pääsevät aivoistasi ulos ja sitten taas voit jatkaa käyttöä turvallisesti.
Kyllä. Minulla on aivovamma ja huomaan sen selvästi oireiden lisääntymisenä.
Totta Mooses voi, jäitä hattuun, vikkelästi sittenkin!
Tietysti voivat. Liika ajatteleminen(niin että ei enää nuku,syö tai muuten huolehdi itsestä ja lepuuta aivoja) voi ajaa jopa psykoosiin.
Itse huomasin saman, silloin kuin joutui monta tuntia tekemään kiivasta ajattelutyötä, laskemaan matematiikkaa/fysiikkaa tms. Tuli migreeni. Näin siis tapahtui useampaan otteeseen.
Tuskin. En ole saanut aivoja edes hapolla tai pirillä niin ylikierroksilla, että ne ylikuumenevat.
Aivojen ylikuumeneminen vaatii muutosta kehon lämpötilassa. Kovallakaan ajattelulla ei kuume nouse yli neljänkymmenen asteen.
Rääkkijumppa nollaa aivot hyvin, sitten on hyvä jatkaa ja tulee parempia ideoita. Ei mikään hölmöily sitten vaan ihan tappotreeni minkä jälkeen huimaa ja oksettaa.
Riippuu aivoista. Mun aivot tosahtaa aika-ajoin, joskus oon mitannu 92 astettakin, mutta kyllä ne siitä sitte taas jäähtyy. Pitää olla tarkkana nottei pääse kiehumaan, siinä tulee jo vähän tuhoa.