Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perhevapaiden pakkojako vain etäännyttää miestä perheestä

Vierailija
28.05.2017 |

Jos perheessä on sellainen ajatusmalli, että lasten hoito kuuluu naiselle, niin silloin nainen on kotona, tuki sitä yhteiskunta tai ei. Se tarkoittaa sitä, että mies elättää perheen ja mitä vähemmän yhteiskunta tukee kotihoitoa sitä enemmän mies joutuu olemaan töissä ja pois perheensä parista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki taivu nykyajan sukupuolineutraaliin kulttuuriin, jossa ei ole miesten töitä ja naisten töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki taivu nykyajan sukupuolineutraaliin kulttuuriin, jossa ei ole miesten töitä ja naisten töitä.

Etenkin kun useimmat naiset käyvät töissä kodin ulkopuolella. Minä sielläkin sitten vielä ilmeisesti miesten töissä 😂 Mieheni oli ihan vapaaehtoisesti vuorotteluvapaalla lapsen kanssa kotona, kun menin töihin lapsen ollessa 1v8kk.

t. DI

Vierailija
4/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useimmiten tuollainen ajattelumalli on juuri niillä miehillä, joilla ei ole varaa elättää perhettään, vaikka perhevapaiden pakkojakoon ei edes päädyttäisi. Moni mies jää kokonaan perheettömäksi tämän vuoksi. 

Vierailija
5/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen mallihan on toki se, että mitään vapaita ei ole eikä yhteiskunta maksa tukia. Tämä unohtuu aika usein perinteiden puolestapuhujilta.

Vierailija
6/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi pitää kiinni omasta perhekäsityksestään, mutta yhteiskunnan ei ole pakko kaikkia käsityksiä rahallisesti tukea.

Vierailija
7/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ap:n skenaario ole ihan win-win. Hyvä että mies pysyy töissä, jos siitä ei kotonakaan ole mitään iloa tai hyötyä.

Vierailija
8/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevapaisiin liittyvien tukien tarkoitus on yhteiskunnallinen ohjailu toivottuun suuntaan. Jos on sitä mieltä, ettei tällaista ohjailua saa tehdä, niin on varmaan loogisesti myös sitä mieltä ettei koko äitiys-, vanhempain- tai isyysrahoja pidä maksaa lainkaan.

Vierailija
9/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa näitä ikuisia perhevapaatrolleja. Perhejärjestelynne on oma asianne kunhan kustannatte ne itse. Jos taas vaaditte muilta rahaa kotiasioidenne järjestämiseen, niin silloin maksajilla voi olla jotain sanottavaa siihen, mistä he haluavat maksaa.

Vierailija
10/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen ensimmäiset viisi sanaa on se mikä ratkaisee. Ei ole olemassa mitään mallia mikä vaikuttaa siihen miten perhe itse toimii. Naurettavia nämä yleitykset. Tiesitkö että ihmisillä on tapana ajatella itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme