Katso YLE dokumentti Huuto Syyriasta
Kommentit (4)
Suomella ei siltikään ole varaa toimia maailman sosiaalitoimistona. Käyttäisitte aikanne vaikkapa valtiontalouden ja valtion velkaantumisen tutkimiseen niin alkaisi karmea kokonaistilanne hahmottua.
Kaikkien kannattaa katsoa. Mittasuhteet menevät paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei siltikään ole varaa toimia maailman sosiaalitoimistona. Käyttäisitte aikanne vaikkapa valtiontalouden ja valtion velkaantumisen tutkimiseen niin alkaisi karmea kokonaistilanne hahmottua.
Tietyissä mittasuhteissa pidän siitä että Suomi sivistysvaltiona auttaa näitä ihmisiä jaloilleen. Kyllä he tuovat verorahoja Suomeen saatuaan täältä kielitaidon ja koulutuksen.
En pidä suomalaisista sosiaalipummeista, kyllä niitä löytyy ihan omasta kansasta. Ja sitäpaitsi sellaisia joilla ei ole aikomustakaan työllistyä.
Oho!! Meinasin itse juuri tehdä aloituksen tänne. :D Katsoin nimittäin sen itsekin tänään ja kyllä se pisti miettimään asioita. Olen ollut aika sivistymätön, kun en ole ymmärtänyt kaikkea mikä milloinkin on johtanut mihinkin ja onko kaikki tapahtunut Syyriassa ja mikä liittyy johonkin muuhun. Dokkari avasi yhdestä kulmasta vähän enemmän sitä, mistä tämä länsimaalaisten kauhistelema pakolaiskriisi on lähtöisin.
En ole ollut niitä kiihkeästi pakolaisten yms. oikeuksia ajavia henkilöitä, olen ollut sitä mieltä että kaikille riittää tilaa ja kaikki ansaitsevat hyvän elämän, mutte ole uhrannut asialle enempää ajatuksia. "Ei kosketa minua, on omiakin ongelmia". No joo totta on, että mulla on omakin elämä selvittävänä, mutta kyllä tuo dokumentti jollain tavalla myös avasi silmiäni.
Paljon kertoo se, että alkoi ahdistaa niin paljon, että halusin sulkea koko netin, lopettaa dokkarin katsomisen ja lähteä vaikka koiran kanssa lenkille. Halusin sulkea silmäni siltä, minkä tuhannet kohtaavat päivittäin. Pysäyttävää, ainakin minusta.
http://areena.yle.fi/1-4053665?autoplay=true