Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotimaisia vaatemerkkejä käytät?

Vierailija
26.05.2017 |

Mitä ja miksi? Ja siis naisten vaatteista kyse.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, jos tarkoitat Suomessa valmistettuja.

Vierailija
2/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nykyään edes valmistetaan Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-collection, mutta eipä sitäkään enää valmisteta Suomessa, kuin ehkä osittain.

Vierailija
4/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinäkin katsoit MOT ohjelman ja yrität sen kertomilla tiedoilla päteä täällä :-D

Hyvähän se ohjelma oli siinä mielessä, että te tynnyrissä elävätkin saitte nyt tietoonne taas lisää asioita.

Vierailija
5/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinäkin katsoit MOT ohjelman ja yrität sen kertomilla tiedoilla päteä täällä :-D

Hyvähän se ohjelma oli siinä mielessä, että te tynnyrissä elävätkin saitte nyt tietoonne taas lisää asioita.

Ei kai telkkarista tullut dokkari ole mikään huono lähtökohta keskustelulle.

Minulla on nokian neulomon mekko ja friitalan vanha kelsiturkki, muuta suomessa valmistettua ei taida olla. Uhana designin villahupun saatan ostaa talveksi.

Harvat uutena hankittavat lasten sisävaatteet pyrin ostamaan aina täysin suomalaisilta tuottajilta, mutta sitä nyt ei varsinaisesti kysytty. Niissä vaan valikoimaa on enemmän.

Vierailija
6/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari Uhana Designin omistan, ja Terhi Pölkin kengät. Muut suomalaisten merkkien vaatteeni taitaa olla valmistettu EU:ssa. Oon koittanut vähentää ketjuvaatekaupoista ostelua, tuntuu paremmalta käyttää vaatteita, joilla on avoin tuotantoketju.

Vierailija
7/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia S.E.H Kellyn kauluspaitoja löytyy ja sitten joitakin Asoksen housuja tulee enimmäkseen käytettyä.

T: Mies 29

Vierailija
8/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika paljon Nansoa ja Ivana Helsinkiä, ostan second handina Suomessa valmistettua.

Uutta olen ostanut viimeksi Vietolta. Kiksin takista haaveilen seuraavaksi.

Vierailija
9/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä Tom  Jones of Finland.

Vierailija
10/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika paljon Nansoa ja Ivana Helsinkiä, ostan second handina Suomessa valmistettua.

Valmistetaanko Ivanaa Suomessa? Ainakin joku neule oli Virosta tai jostain sieltä.

Vierailija
11/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mullakin on Friitalan vanha nahkatakki. Melkein jo vastasin, ettei mulla mitään ole. Ja sittenhän voisi ostaa Neulomoa.

Vierailija
12/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät onko Nansot Suomessa vai Virossa valmistettua? Edes Second Hand?

Vierailija
13/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistetaanko Ivanaa Suomessa? Ainakin joku neule oli Virosta tai jostain sieltä.

Nykyään ei valmisteta. Mutta en mä vaatekaappiani vuosittain uusikaan.

Vierailija
15/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät onko Nansot Suomessa vai Virossa valmistettua? Edes Second Hand?

Niissä niin lukee, ja se riittää minulle. Tykkään 60-70-lukujen muodista, eikä silloin todellakaan Virossa ompelutettu.

Vierailija
16/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomo, Nosh , Kaino

Vierailija
17/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhana Designia ja itsetehtyjä.

Vierailija
18/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kotona tuotettuja. Ompelen itse. Kankaiden hankinta on vähän ongelma.

Vierailija
19/19 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotyttö, Kimperi, ElinaWee, IloinenKettuliini, Second Chance, Myllymuksut, Olivia Rouge, Paapii-desing, Riiminka, Ruskovilla, Sievi (kenkämerkki!). Varmaan muitakin on, mutta nämä nyt ainakin. Nämä kaikki merkit tekevät siis aikuisillekin vaatteita, lapsilla on tietysti vielä enemmän tarjontaa. Osa sellaisia koti-äitityylisiä, osa taas tyylikkäämpää suuntausta. Kaikki näistä merkeistä eivät edes ole mitään erityisen kalliita, osa toki maksaa enemmän, pidän sitä omalla kohdalla talouden suunnittelukysymyksenä. Hyvästä kotimaassa valmistetusta vaatteesta olen itse valmis maksamaan paljon enemmän, varsinkin kun puhutaan oikeasti sopivasta, mieleisestä ja tarkoitukseensa toimivasta vaatteesta. Päädyin suosimaan kotimaista vaatetuotantoa työelämään pääsyn jälkeen, kun oli varaa kuluttaa vaatteisiin hieman enemmän kuin Seppälän hinnat. Jos tietää oman tyylinsä, ei jatkuvasti osta kaikenlaista ja jatkuvasti kyllästy ja laita kiertoon, niin tämä on ihan mielekäs toimintamalli. Toki on sellaisia vaatekappaleita, joita ei Suomessa valmistettuina oikeasti löydä, mutta monia löytää.

Lisää listoja noista kotimaisista merkeistä löytyy esim. vihreät vaatteet -sivuilta (se on päivityksessä juuri nyt, mutta aukenee kohta) ja esim. facen kotimaisten pienmerkkien kirppikseltä (siellä on kattava lista oikeasti Suomessa valmistetuista vaatemerkeistä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän