Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita koivun siitepölyallergisia eteläisestä Suomesta? Onko teillä oireita?

Vierailija
24.05.2017 |

Minulla on paha koivun siitepölyallergia ja pitoisuuksien pitäisi olla nyt kohtalaisen runsaat ilmassa. Minulla ei ole mitään oireita! En ole syönyt mitään lääkkeitä vielä mihinkään vaivaan.

Onko muilla jotain oireita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään. Outoa!

Vierailija
2/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oireita mullakaan, enkä ole koivun huomannut kukkivan vielä täällä Helsingissä! Ehkä päivän pari kestää vielä, ennen kuin kukkiminen alkaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja pahat! Alko eilen!

Vierailija
5/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähän

Vierailija
6/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo jonkin aikaa, mutta varsinkin muutamana päivänä aivastuttanut hirveästi ja kutissut kurkku. Helsingissä asun. Ei tosin yhtä pahoja oireita kuin joitain vuosina ollut.

Vierailija
7/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kevät, ei mitään oireita mullakaan. Helsingissä asun.

"Tilanne

24.5.2017

Koivun kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Lisäksi koivun siitepölyä on kaukokulkeutunut koko maahan Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Lepän kukinta on päättymässä maan keskiosissa ja heikkenee maan pohjoisosissa. Koivun siitepölymäärät ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Maan keskiosissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin ja maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta vähäisistä kohtalaisiin. Lepän siitepölymäärät ilmassa vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keski- ja pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta. Koivuallergikot voivat saada oireita koko maassa ja leppäallergikot maan keski- ja pohjoisosissa. 

Ennuste

25.5.-29.5.2017

Koivun kukinta heikkenee Lounais-Suomessa ja jatkuu muualla maan eteläosissa. Maan keskiosissa kukinta voimistuu. Koivun siitepölyä voi kaukokulkeutua lähipäivien aikana koko Suomen alueelle pohjoisinta Lappia lukuun ottamatta. Lepän kukinta on päättymässä maan keskiosissa ja heikkenee maan pohjoisosissa. Varhaisimpien heinälajien kukinta on alkamassa lähiviikkojen aikana maan eteläosissa. Koivun siitepölymäärien odotetaan olevan enimmäkseen runsaita maan etelä- ja keskiosissa, mutta kaukokulkeumista johtuen siitepölymäärät voivat hetkittäin nousta erittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa voi ilmassa olla vähäisistä kohtalaisiin määriin koivun siitepölyä. Lepän siitepölymäärien odotetaan vaihtelevan vähäisistä kohtalaisiin maan pohjoisosissa Pohjois-Lappia lukuun ottamatta."

http://www.norkko.fi/

Vierailija
8/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho oireet ihan hirveet mulla. Olen atoopikko ja allerkinen.. kädet täynnä kutisevaa näppyä ja kaula verillä,

Vierailija
9/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin kaapin täyteen Histeciä jo monta viikoa sitten, mutta eipä ole ollut tarvetta avata vielä ensimmäistäkään askia . Vähän outoa.

Vierailija
10/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvät oireet, vaikka täysi lääkitys on päällä (minulla on erittäin paha koivuallergia). Huomattavasti lievemmät kuin yleensä kuitenkin. Lepänkin kukinta oli tänä vuonna aika mietoa.

Vierailija
11/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ei ole oireita mullakaan, enkä ole koivun huomannut kukkivan vielä täällä Helsingissä! Ehkä päivän pari kestää vielä, ennen kuin kukkiminen alkaa.

Miten on mahdollista, kun Vantaalla on jo täydessä lehdessä.

Vastatakseni kysymykseen; on ollut helppo kevät. Lääkkeitä syön mutta yleensä ne ei auta 100%:sti. Nyt auttaa enkä tarvitse tablettien lisäksi muuta.

12/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydessä lehdessä joo, mutta ei kuki! Asun Kalliossa, tarkkailin koivuja äsken kun kävin ulkona. En nähnyt nirkkoja tai norkkoja tai mitä ne nyt on.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, onneksi!

Vierailija
14/14 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iho oireet ihan hirveet mulla. Olen atoopikko ja allerkinen.. kädet täynnä kutisevaa näppyä ja kaula verillä,

Tarkasta myös ruokavalio. Koivu on ristikkäinallerginen monelle. Itse neinasin tukehtua porkkanaa kuukausi sitten. Nyt kutiaa kurkku ja silmät. Nenä vuotaa. Ja syön 3kertasta lääkeannosta vahvaa allergialääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi