Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunpa joku kehittäis minikokoiset ruokapakkaukset sinkuille

Vierailija
22.05.2017 |

Tuli mieleen tuosta keliakia-avauksesta. Ovat tosiaan kalliita, mutta niin hyvän kokoisia, että joskus ostan niitä itsekin. Kyllä olisi kiva kun tulis joku pirkka tai kotimaista sarja sinkuille. Siis että niitä suolakeksejä ei oo koko armeijalle siinä pakkauksessa. Kehittäkää joku, keksin jo nimenkin sarjalle: Pirkka, vain sinulle!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ongelmaa. Ei sitä keksipakettia tarvitse syödä kokonaan kun sen avaa. Sinkku voi myös ostaa esim. kasviksia ja hedelmiä ihan vaikka yhden kerrallaan jos haluaa. Lihaa ja kalaa myydään myös pieniä määriä, broilerinfilettä yksi kerrallaan. Leipä nyt on aika iso yhdelle, mutta sen voi laittaa pakkaseen ja sulattaa viipale kerrallaan, tai ostaa pari sämpylää leivän sijaan.

Vierailija
2/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mä en jaksais syödä samaa ruokaa monta päivää putkeen. Tykkään kyllä kokata, mutta perus ohjeet on yleensä neljään annokseen. Siitä puolet on hyvä määrä mulle, saan iltaruoan ja loput jää evääksi töihin. Olis kiva, jos tomaattimurskat, jauhelihat sun muut sais 1/2 pienemmissä pakkauksissa. Loput jää jääkaappiin pyörimään ja menee pilalle. Maitoja saa 1/2 pakkauksissa ja munia 4-6kpl, ne on just hyviä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa saa lihatiskistä vaikka 50g, samoin kanafileitä yhden kerrallaan. Tai pihvejä tai lohimedaljonkeja tai palan lohifilettä. Ja sitten siitä reseptistä otat puolet muista aineista pois. 

Vierailija
4/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun mä en jaksais syödä samaa ruokaa monta päivää putkeen. Tykkään kyllä kokata, mutta perus ohjeet on yleensä neljään annokseen. Siitä puolet on hyvä määrä mulle, saan iltaruoan ja loput jää evääksi töihin. Olis kiva, jos tomaattimurskat, jauhelihat sun muut sais 1/2 pienemmissä pakkauksissa. Loput jää jääkaappiin pyörimään ja menee pilalle. Maitoja saa 1/2 pakkauksissa ja munia 4-6kpl, ne on just hyviä. Ap.

No toi nyt on jo omaa avuttomuutta jos ei osaa reseptejä puolittaa. Tai pistää pakastimeen sitä ylimääräistä jauhelihaa tai ruokaa, tai ostaa lihatiskiltä sen verran kuin tarvitsee.

Vierailija
5/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin avuton vai trollaatko vaan?

Vierailija
6/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan ruuista pystyy pakastamaan joko raaka-aineita tai valmiina ruokina. Esimerkiksi nyt se tomaattimurska tai paistettu jauheliha on ihan helppo pakastaa ja käyttää myöhemmin, tai pakastaa niistä tehty valmis ruoka.

Vierailija
7/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi nyt on jo omaa avuttomuutta jos ei osaa reseptejä puolittaa. Tai pistää pakastimeen sitä ylimääräistä jauhelihaa tai ruokaa, tai ostaa lihatiskiltä sen verran kuin tarvitsee.

Osaan kyllä puolittaa reseptin, ja niin teenkin. Tai laitan valmiin ruoan pakastimeen annosrasioissa. Mutta esim se tomaattimurskan loppu menee yleensä hukkaan. Pitäis varmaan alkaa sekin sit pakastaa. Olis vaan niin kätevää kun ne purkit olis pienempiä, eikä kaapeissa pyöris jos jonkinlaista nyssäkkää.

Vierailija
8/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paseerattua tomaattia saa 200 gramman pahvipurkeissa. Ainakin Prismoista löytyy.

Vierailija
9/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ongelmaa. Ei sitä keksipakettia tarvitse syödä kokonaan kun sen avaa. Sinkku voi myös ostaa esim. kasviksia ja hedelmiä ihan vaikka yhden kerrallaan jos haluaa. Lihaa ja kalaa myydään myös pieniä määriä, broilerinfilettä yksi kerrallaan. Leipä nyt on aika iso yhdelle, mutta sen voi laittaa pakkaseen ja sulattaa viipale kerrallaan, tai ostaa pari sämpylää leivän sijaan.

En syökään kerrallaan. Syön sen pari keksiä/mitälie päivässä muutaman kerran viikossa pari viikkoa ja siltikin paketin pohjalle jää jämät jotka menee lopulta roskiin kun tuote alkaa osoittaa jo pilaantumisen merkkejä tai kun kyllästyttää jo niin paljon saman asian puputtaminen.

Ihanaa muuten että nykyisin on jo neljän tortillan paketteja! Ei mene enää roskiin kuin yksi (ja syön ne kolme muuta siis eri aterioilla) entisen viiden sijaan. Tosin salsan jämät menee edelleen pois :/

Vierailija
10/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole avuton, tykkään kokata ja olen siinä hyvä.

Vierailija
11/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohoi onpa rankkaa.

Olen yksin asuva sinkku enkä ole ikinä ajatellut että tästä voisi tehdä ongelman.

Vierailija
12/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syökään kerrallaan. Syön sen pari keksiä/mitälie päivässä muutaman kerran viikossa pari viikkoa ja siltikin paketin pohjalle jää jämät jotka menee lopulta roskiin kun tuote alkaa osoittaa jo pilaantumisen merkkejä tai kun kyllästyttää jo niin paljon saman asian puputtaminen.

Ihanaa muuten että nykyisin on jo neljän tortillan paketteja! Ei mene enää roskiin kuin yksi (ja syön ne kolme muuta siis eri aterioilla) entisen viiden sijaan. Tosin salsan jämät menee edelleen pois :/

Olet kyllä aika urpo :D:D:D

Vierailija
13/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsajämille kiva vinkki: kuorruta sillä + ranskankermapurkillisella broilerin rintafileet ja paista uunissa. On muuten hyvää. :)

Vierailija
14/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sellaisessa kaupassa, mistä saat lihatiskiltä ostaa lihaa juuri haluamasi määrän. Tomaattimurskapurkki säilyy jääkaapissa kannellisessa rasiassa parikin viikkoa. Leipää voi ostaa nykyään irtotavarana. Reseptit on helppo puolittaa jos osaa matikkaa yhtään. Sinkuille on myös omia keittokirjoja. Hävikkiruokaa lounasrafloista voi ostaa nykyään edullisesti, niihin on omia appejakin puhelimeen.

Nuo "ongelmasi" ovat kyllä ihan itse kehittelemiäsi, tai olet harvinaisen uusavuton.

Vierailija
15/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asun yksin, eikä oo kyl pakkauskoot olleet ongelma. Mua ei haittaa syödä kolme päivää samaa ruokaa. Tulee vaa halvemmaksi, kun tekee isompia eriä. Ainoa mistä kaipaisin pienempää pakkausta on Oatlyn iKaffe. Kellä perkeleellä kuluu viikossa litra kahvimaitoa? No se kaurajuoma säilyy kyllä oikeasti kaksikin viikkoa, mutta silti siitä litran pönikästä jää ylimääräistä. Ja tuntuu typerältä, kun se on kuitenkin niin kallista.

Vierailija
16/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskilihat ym. ovat kilohinnaltaan kalliimpia, kuin valmispakatut tuotteet. Iltaisin tiskit ovat tyhjät, kun pääsen töistä. Köyhänä söisin mieluummin kolmen euron pihvin pari kertaa kuukaudessa, mutta pihvipakkauksissa on vähimmillään kaksi pihviä. Pakastettua vakuumipihviä en enää niele.

Vierailija
17/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin hyvä, jos et osaa säilyttää ja hyödyntää raaka-aineita tuon paremmin.

Vierailija
18/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskilihat ym. ovat kilohinnaltaan kalliimpia, kuin valmispakatut tuotteet. Iltaisin tiskit ovat tyhjät, kun pääsen töistä. Köyhänä söisin mieluummin kolmen euron pihvin pari kertaa kuukaudessa, mutta pihvipakkauksissa on vähimmillään kaksi pihviä. Pakastettua vakuumipihviä en enää niele.

Täällä joku kirjoittaa minuna..Ap

Vierailija
19/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin hyvä, jos et osaa säilyttää ja hyödyntää raaka-aineita tuon paremmin.

Kaipaisin vaan pienempiä pakkauksia useammista tuotteista, esim ne fetajuustot missä on muutama oliivi samassa pakkauksessa, on ihan täydellisiä mulle.

Vierailija
20/54 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku kirjoittaa minuna..Ap

Miten niin sinuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi