Ompelijat,: paras tapa kaventaa valmiin trikoomekon vyötäröä?
Minulla on trikoomekko, joka on melkein kokonumeron verran iso. En kuitenkaan halua pienentää koko mekkoa, koska a) se on jo valmis ja pienentäminen vaatisi kaikkien saumojen avaamista ja uusimista ja ei todennäköisesti onnistuisi ja sitä paitsi b) tavallaan tkkään siitä, että rinnoilla ja takapuolella on runsaammin tilaa. Mekon helmaosa onkin jo kevyesti laskostettu vyötärölltä alaspäin niin, että se jättää takapuolelle tulppaanimaisen tilan. Mutta se vyötärö on iso ja ruma. Miten sitä viisaimmin nyt kaventaisi?
(Vyö on toki yksi vaihtoehto, mutta vekitetyn helmaosan ja yläosan raja on vähän alempana kuin se nätti luonnollinen vyön paikka minulla olisi. Epäilen, että vyö ei ehkä pysyisi nätisti paikallaan)
Kommentit (3)
Otat sisään molemmilta puolin saman verran siitä kohdasta mistä haluat kaventaa, esim. 2cm= 4cm kapeampi
Niin. Oikeastaan sisäänotto selän puolelta olisi se juttu tännä mun tapauksessa. Edessä mekko roikkuu vielä suht. nätisti, mutta takaa ihan liikaa. Eli suosittelet kahta pystysuoraa muotolaskosta taakse. Tämä lienee tehtävissä. Toivottavasti trikoo on tarpeelsi jämäkkää ollakseen venymättä heti takaisin.
Ei yhtään ompelijaa?