Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos sinulla oli oppimishäiriöitä tai olit muuten vaan huono koulussa.
Miten elämä kuljetti ja mitä teet nykyään?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Olen ollut asiantuntijatehtävissä ja nyt myyntijohtajana.

Älystä ei lopulta ollut kiinni se että menin lukioon koulun historian huonoimmalla keskiarvolla. Aikuisena tehdyissä palikkatesteissä 5% fiksuimman joukossa ainoana naisena.

Tuli neljän äiti ja onnellinen keskiluokkainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Älystä ei lopulta ollut kiinni se että menin lukioon koulun historian huonoimmalla keskiarvolla. Aikuisena tehdyissä palikkatesteissä 5% fiksuimman joukossa ainoana naisena.

Mikä sinulla omasta mielestäsi mätti peruskoulussa?

Kaverini, nainen, on vähän vilkas, ei-uskovasta perheestä, mutta lesta-alueella 80-l koulussa. Ope oli suosittanut mukautettuja kursseja, kun on niin villi ym. (tytöthän yleensä on niitä kilttejä ja hiljaisia ylipäätään; kaverillani siis myös vain veljiä sisaruksina).  Vanhemmat ei suostuneet. Kirjoitti sitten 4 ällää ja 2 e:tä - eikä edes lukenut tosissaan.

Vierailija

Olen nainen ja diagnosoimaton add pilasi peruskoulun täysin. Nykyään keskiluokkainen toimistorotta it-alalla.

Vierailija

En tee mitään ihmeellistä. Matkustelen ja nautin elämästä.
Kiitos rikkaan suvun ja pääomatulojen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulla omasta mielestäsi mätti peruskoulussa?

Kaverini, nainen, on vähän vilkas, ei-uskovasta perheestä, mutta lesta-alueella 80-l koulussa. Ope oli suosittanut mukautettuja kursseja, kun on niin villi ym. (tytöthän yleensä on niitä kilttejä ja hiljaisia ylipäätään; kaverillani siis myös vain veljiä sisaruksina).  Vanhemmat ei suostuneet. Kirjoitti sitten 4 ällää ja 2 e:tä - eikä edes lukenut tosissaan.

Mä olin niin vilkas ja levoton, todellinen painajainen opettajille vaikken ollutkaan ilkeä! Eräskin opettaja sanoi oppikoulun (vrt yläkoulun) loppuessa että on mukava nähdä mun kasvot näin viimeisenä päivänä kun kätellään. Hän oli nähnyt vain mun takaraivon koko vuoden kun supatin takana istuvan kaverini kanssa:D '

En koskaan oppinut kielioppia mistään kielestä ja inhosin tunteja vaikka mulla oli suomi (ainekirjoitus) 9, muut kielet 5 koska opetus painottui kielioppiin eikä puhumiseen. Se ei silti ole estänyt mua käyttämästä englantia työkielenä jo 25v ja oppimasta uusia kieliä - puhumalla ja kuuntelemalla.

Matematiikka oli tuskaa kun en ymmärtänyt sanallisia tehtäviä enkä niitä xiä ja yitä. Enkä ole vieläkään niitä tarvinnut vaan lasken omalla tavallani ja erinomaisesti päässäni.

Ehkä mun kohdalla oli kyse vain vääränlaisesta opetusmenetelmästä ja lievästä hahmotushäiriöstä.