Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffikumppanin kaverit

Vierailija
20.05.2017 |

Olen kotoisin melko pieneltä paikkakunnalta, jossa mua yläasteella koulukiusattiin. Muutin muualle kun tulin täysi-ikäiseksi, ja tähän asti kuvittelin jättäneeni ne kiusaamisjutut taakseni, yläasteajoista on kulunut aikaa yli kymmenen vuotta.
Nyt olen muutamia kertoja tapaillut kiinnostavaa miestä, ja meidän juttu vaikuttaa ihan lupaavalta. Mies on kotoisin samalta paikkakunnalta kuin minä, mutta koska hän on mua muutaman vuoden vanhempi niin ei olla nuoruudessa tunnettu toisiamme. Mulle selvisi hiljattain, että tää mies on hyvä kaveri aika monen mun koulukiusaajan kanssa, ja nyt mä en oikein tiedä miten pitäisi suhtautua! En ole kertonut miehelle niistä kiusaamisjutuista, kun ei tunneta vielä niin hyvin. Enkä usko että mies olisi vielä kertonut kavereilleen tapailevansa minua.
Mitä te tekisitte? Miehessä ei sinänsä ole yhtään mitään vikaa, mutta jotenkin vaan mietin että miten se voi olla niiden kusipäiden kaveri, he ovat siis tunteneet toisensa lapsesta asti joten ovat olleet kavereita jo silloin kun mua kiusattiin. Ja vähän pelkään sitä tilannetta, että mies esittelee mut kavereilleen.
Neuvoja tai kokemusta samantyylisestä kellään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro avoimesti miehelle. Asia tulee hänen tietoonsa jos jatkatte, ja turhaan heittäisit menemään hyvän miehen muiden (kiusaajien) vuoksi.

Vierailija
2/5 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta miehen kanssa - ei kiusaajan kaveri ole kiusaaja tai edes ole välttämättä hyväksynyt kaverinsa kusipäistä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa olisi hyvä ottaa asia esille? Ei tunnu helpolta kertoa miehelle että hei, sun rakkaat kaverit teki mun elämästä helvettiä kolmen vuoden ajan.

Ap

4/5 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa olisi hyvä ottaa asia esille? Ei tunnu helpolta kertoa miehelle että hei, sun rakkaat kaverit teki mun elämästä helvettiä kolmen vuoden ajan.

Ap

Mahdollisimman pian, sillä asia mutkistuu ja hankaloituu odottamalla.

Eikä sinun tarvitse käyttää ilmaisua " rakkaat kaverit"; sanot, että tunnet hänen kavereitaan ja sinulla on kurjia muistoja heistä.

Vierailija
5/5 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta snun pitäisi vaan heti ottaa asia esille, ihan asiallisesti mutta kaunistelematta. Sittenpä näet senkin, mitä treffikumppani on oikeasti miehiään, kun näet miten hän reagoi, uskooko sinua vai alkaa puolustella heitä, onko järkyttynyt ja pahoillaan puolestasi vai vähätteleekö. Tämähän kertoo ihan suoraan sen onko teillä mitään tulevaisuutta. Jos hän osoittautuisi vähättelijäksi joka puolustaa kaikkia muita paitsi sinua, sellainenhan kannattaa karistaa lahkeestaan heti, koska sellainen tyyppi ja parisuhde ei elämän myrskyissä ole kuin este ja hidaste.