Te jotka haluatte ruokaa YO-/rippijuhlissa, vinkatkaa että mitä
Tai siis riittääkö teille, että niiden salaattien ja piirakoiden lisäksi on vaikka paahtopaistia ja/tai kylmäsavustettua lohta? Pitääkö olla perunaa? Jos siis salaateissa on vaikka pastaa, riisiä, pinjansiemeniä ja siis vaikka kanaa ja kalaa.
Vai pitääkö sen olla perunaa ja kastiketta tai keittoa?
Meillä on juhlat kesäkuussa ja tätä miettiessäni luin ketjun "karmeimmista tarjottavista" ja yllätyin kuinka moni halusi jotain tyyliin lohikeittoa juhlissa, koska kirkon jälkeen on nälkä.
Olin viime kesänä kummilapsen rippijuhlissa ja siellä oli minusta loistavat tarjottavat: kolmea erilaista salaattia, joisa yksi oli vege. Muistaakseni yhdessä oli kanaa ja toisessa katkarapuja. Niiden lisäksi oli kahta suolaista piirakkaa, toinen vege (lämpimänä) ja voileipäkakkua. Makeina oli pikkuleipiä, kuppikakkuja ja täytekakku.
Ajattelin jotain tuon tyyppistä meillekin, mutta luettuani ketjun jäin kyllä miettimään noita supernälkäisiä, joille tuontyyppinen ei riitä lounaaksi.
Meille tulee kyllä pitkänmatkalaisiakin, mutta luulen niiden, jotka kirkkoon tulevat, menevän yöksi hotelliin. Tähän kuuluvat siis kummit ja isovanhemmat. Muut tulevat suoraan meille klo 13.
Minusta tuossa menussa oli kivaa se, että pitkänmatkalaisille oli noita ruokaisia salaatteja jne. ja sitten heille, jotka tulivat lähempää ja olivat lounaankin varmaan syöneet, oli kahvin kanssa suolaista ja makeaa. Me itse tulimme aamulla, lähdimme seitsemältä ja menimme suoraan kirkkoon ja sieltä juhliin. Ei jäänyt nälkä.
Eli mikä oikea ruoka olisi? Jotenkin itselleni tuntuu vieraalta kesäkuumalla vetää jotain lihapataa lounaaksi arkenakin, saati juhlissai. Karjalanpaisti ja lohikeitto ovat ehdottomasti no, ne ovat meillä tosi tavallisia arkiruokia.
Eli mielipiteitä ja ehdotuksia kaipaan.
Ruokaisat salaatit Ok - ei sinne mitään perunoita ja lihapulli tarvita, eikä ole mitenkään juhlavaa EIKÄ modernia. Joku ylikuiva possun sisäfile upotettuna ruskeaan kermakastikkeeseen on kyllä so last season!