Syötkö suositusten mukaan, vai kehosi mukaan?
Kommentit (10)
En tiedä. Syön paljon kasviksia, jonkun verran hedelmiä ja juon vain ja ainoastaan vettä. Sokeria pyrin välttämään. Lihaa tulee syötyä todella harvoin ja silloinkin yleensä kalaa tai kanaa
m21
Syön ruokahaluni mukaan (tunteiden mukaan), koska kaikki muu olisi liian vaikeaa ja epämiellyttävää. Tahdonvoimani ei riitä syömään pelkästään "järkiperäisesti" muuten kuin vähän aikaa kerrallaan.
Tällä hetkellä olen normaalipainossa, kun olen syönyt niin kuin mieli tekee, mutta jossain vaiheessa käytin mielialalääkkeitä ja olin ylipainoinen, vaikka söin silloinkin niin kuin mieli tekee.
Syön yleensä epäterveellisesti, mutta ilmeisesti kalorimäärät ovat pysyneet kohtuudessa, kun en ole lihonut uudestaan.
Onnekkeita ne, joiden tekee mieli syödä juuri sopivasti painonsa ja terveytensä kannalta. Ja sitten ne taistelutahtoiset sankarit, jotka syövät vain järkeään käyttäen, mielihaluistaan välittämättä... Ei riittäisi mulla motivaatio.
Keho määrää. Ruokailukertoja vuorokaudessa 2-4, ruokamäärät pieniä mutta sisältävät aina eläinrasvoja, proteiinia ja tuoreita kasviksia. Bmi nykyään 19, silloin kun yritin syödä suositusten mukaan bmi oli 25-26.
Vierailija kirjoitti:
Syön ruokahaluni mukaan (tunteiden mukaan), koska kaikki muu olisi liian vaikeaa ja epämiellyttävää. Tahdonvoimani ei riitä syömään pelkästään "järkiperäisesti" muuten kuin vähän aikaa kerrallaan.
Tällä hetkellä olen normaalipainossa, kun olen syönyt niin kuin mieli tekee, mutta jossain vaiheessa käytin mielialalääkkeitä ja olin ylipainoinen, vaikka söin silloinkin niin kuin mieli tekee.
Syön yleensä epäterveellisesti, mutta ilmeisesti kalorimäärät ovat pysyneet kohtuudessa, kun en ole lihonut uudestaan.
Onnekkeita ne, joiden tekee mieli syödä juuri sopivasti painonsa ja terveytensä kannalta. Ja sitten ne taistelutahtoiset sankarit, jotka syövät vain järkeään käyttäen, mielihaluistaan välittämättä... Ei riittäisi mulla motivaatio.
Et sitten tunne sellaista vaihtoehtoa, että voi syödä juuri niin kuin haluaa, juuri sen verran kuin haluaa ja olla tyytyväinen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tunne sellaista vaihtoehtoa, että voi syödä juuri niin kuin haluaa, juuri sen verran kuin haluaa ja olla tyytyväinen??
Olla tyytyväinen mihin?
Keho määrää ei mielihalut vaikka aika usein ne voikin yhdistää terveellisesti. Kuuntelen sitä mitä mun kroppa sanoo, mikä tuntuu maistuvan. Jos joskus tekee mieli paljon hedelmiä, syön niitä. Jos kasviksia teen kasvisruokia. Jos punaista lihaa, syön sitä hyvällä mielihalulla.
Yhdessä vaiheessa kyllä oli niin että jäätelöä piti saada joka päivä mutta onneksi on varaa herkutella vähän.
Ehkä kuitenkin syön mitä haluan ja juuri sen verran kuin tarvitsen? Olen normaalipainoinen
Syön täytetyn sämpylän aamulla, tukevan lounaan, pienen päivällisen ja iltapalaa (kaurapuuroa tms.). Suosin kalaa tai kanaa tai sitten kasvisruokaa.
En syö ollenkaan karkkia, sipsejä tai keksejä enkä juo limuja. Leipä on yleensä näkkäriä. Jäätelöä todella harvoin.
Bmi n. 22-23, ikää 52.
En syö ainakaan suositusten mukaan, sillä uskon ettei se mulle sovi. Lisäksi on kasvissyöjä, jolla on suolistosairaus. Rajoittaa siis huomattavasti mitä voi kaupasta ostaa. Mulla myös ahmimishäiriö ongelmaa, joten kotona ei uskalla säilyttää paljoa ruokaa. Joten monipuolinen syöminen jää haaveeksi. Ruokailussani on jatkuvasti kehitettävää ja retkahduksia tulee harmillisesti. Liikun melko vähän ja olen pienikokoinen niin saan syödä kuin lintu jotten lihoisi. Harrastan myös kehonpainolla harjoitettavaa liikuntaa, jossa ylimääräiset kehon kilot on tiellä. Markkinoille kaipaisin ruokaketjua, joka myisi vain terveellistä ruokaa.
Mielihalujeni mukaan, koska se vaan menee niin.