Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? Koulun pyöräretki.

Vierailija
20.05.2017 |

Pyöräilevät Helsingin keskustasta Espooseen ja takaisin.
Mun mielestä aika pitkä matka... Mitä jos jonkun pyörä hajoo matkalla? Jätetäänkö se lapsi siihen tienvarteen? Entä jos joku kaatuu ja loukkaa itsensä?
Mukana kaiketi sekä erityislapsia sekä taviksia.
Luokat 7-9 kaiketi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta minne päin Espoota? Paljonko kilometreissä siis?

Vierailija
2/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia toimintaa. Minäkin poljin koulun retkellä n.40 km tuossa iässä. Taisi koulun lopulla tulla jo reilusti yli 100 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niiden ollut pakko miettiä tuollaiset erityistilanteet läpi kun ovat retkeä suunnitelleet.

Vierailija
4/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta on Hanasaareen n. 8km. Eli 16km yhteensä. Ei oo paha rasti 15-16 vuotiaalle. Kait mukana opettajia on hoitamassa hätätilanteet? Erityislapsia on niin montaa sorttia, että siihen en osaa kommentoida mitään. Mutta mun 5luokkalainen polki just toissapäivänä saman matkan oman koulunsa kanssa.

Vierailija
5/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä "periferiassa" on lähimmälle yleisurheilukentälle matkaa n. 7 km. Joka vuosi on ollut koulujenväliset yleisurheilukilpailut tuolla kentällä ja sinne on menty pyörillä. Ja nyt puhutaan alakoulun 3-6 lk oppilaista. Joka reissulla on jokunen oppilas, joka ei syystä tai toisesta pyöräile, vaan pääsee jonkun opettajan kyydissä. Tämän opettajan auton perässä on peräkärry, johon mahdolliset pyörärikon kokeneet pyörät nostetaan ja oppilas otetaan auton kyytiin. Ei oo tämän ongelmallisempaa.

Vierailija
6/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilevät Helsingin keskustasta Espooseen ja takaisin.

Mun mielestä aika pitkä matka... Mitä jos jonkun pyörä hajoo matkalla? Jätetäänkö se lapsi siihen tienvarteen? Entä jos joku kaatuu ja loukkaa itsensä?

Mukana kaiketi sekä erityislapsia sekä taviksia.

Luokat 7-9 kaiketi.

Ei tietenkään jätetä ketään yksin tienvarteen. Kai nyt jokainen aikuinen sen ymmärtää tai ainakin pitäisi ymmärtää. Kyllä siellä koulullamon tehty turvallisuussuunnitelma ja mietitty mitä tehdään jos joku kaatuu tai jonkun pyörä menee rikki. Yritätkö nyt vaan keksiä lapsen puolesta tekosyitä lintsata koulusta? Ihmetyttää nämä vanhemmat. Aina uintipäivinäkin vanhemmat kiltisti tietyt vanhemmat valehtelevat mussukansa puolesta että on "huono olo". Niinhän se kannattaa lapsi opettaa että heti jos on vähänkin epämieluinen tehtävä niin lintsaa vaan. Hienoja tulevaisuuden työntekijöitä!

Vierailija
7/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä varmasti tienvarteen jätetä, mutta mua kiinnostaa kyllä miten asia on suunniteltu. Opettajat, kun eivät saa oppilaita kuljettaa autossaan.

Vierailija
8/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapseni osallistuvan koulun kanssa minkäänlaisiin pyörärerkiin. Ihan liian vaarallista mennä siinä laumana, kun keskittyminen menee niihin toisiin.

Vierailija
9/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta. Saa nähdä kuinka moni selviää perille.

Vierailija
10/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyöräilijä kavereiden kanssa usein nuorena Myyrmäestä Munkkiniemen uimaan. Tottakai heillä on suunnitelmat poikkeustilanteissa. Loukkaantunut lähtee vaikka taksilla terveyskeskukseen opettajan kanssa tai vaikka ambulanssilla, jos ei muuten. Samoin rikkoontuneen pyörän omistaja taksilla vaikka pois.

Eihän mitään voisi tehdä, kun jos vaikka sattuu jotain... Höh!

Vierailija
11/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululta joku hakee oppilaan, joka ei jaksa/sairastuu/loukkaantuu. Kyllä koulu hoitaa. Tai soittaa lapsen kotiin. Kyllä me kouluissa tiedämme, että olemme koko koulupäivän ajan vastuussa lapsista. Ei niitä mihinkään koskaan jätetä. Kun joku sairastuu kesken päivän, kotiin pitää ilmoittaa, että lapsi lähtee nyt kotiin. Ei me tyhmiä olla. Opettajia vaan.

Vierailija
12/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä varmasti tienvarteen jätetä, mutta mua kiinnostaa kyllä miten asia on suunniteltu. Opettajat, kun eivät saa oppilaita kuljettaa autossaan.

Ei varmaan oo ees mietitty pyörän rikkoontumista. Mutta ehkä lapsen käsketään lähteä takaisin bussilla ja joku ope käy hakemassa pyörän autollaan, jossa vetokoukussa oyöräteline ja vie sen koululle.

Vierailija
13/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatettavaa toimintaa! Upeaa, että opettajat järjestävät kivaa, arjesta poikkeavaa toimintaa kevätpäivinä.

Mun lapset pyöräilivät tuollaisia matkoja jo kolmos-nelosluokkalaisina. Eivät ole erityislapsia. Liikunta on hyväksi!

Lasten koululuokat ovat tehneet pyöräretkiä keväisin ja hyvin on mennyt, jo alakoulun puolella. Muistelevat vieläkin miten kivaa oli, kun koulupäivä olikin esim. uimarannalla.

Vierailija
14/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta ketkä täällä oikein vastaan. Kyllä olen itse jo ala-asteella pyöräillyt koulun retkillä keskellä kaupunkia. Matka on ollut yhteen suuntaan noin 10 kilometriä.

Vierailija
15/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykylasten pyöräily kuin nälkäpeliä, vain yksi pääsee hengissä perille. Jos tämä olisi oikea ongelma olisi kaikki suomalaiset kuolleet sukupuuttoon aikoja sitten. 

Vierailija
16/16 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan oo ees mietitty pyörän rikkoontumista. Mutta ehkä lapsen käsketään lähteä takaisin bussilla ja joku ope käy hakemassa pyörän autollaan, jossa vetokoukussa oyöräteline ja vie sen koululle.

Tottakai ovat miettineet. Pyörän voi jättää lukittuna paikoilleen ja open kanssa bussilla perille. Tai pyörän voi taluttaa takaisin koululle. Luota nyt vaan opettajiin :-) He huolehtivat lapsestasi kaikkina muinakin koulupäivinä. Olet ylihuolehtiva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan