Facebookin kaveriehdotukset
Hankin muutama päivä sitten uuden puhelimen ja tänne pompahtelee nyt kaikenlaista uutta, mitä ei ole entiseen puhelimeen tullut. Nyt viime yönä tuli facebookista kaveriehdotus, ei siis pyyntö. Tämä oli minulle ihan uusi juttu.
No nyt sitten se mikä sai minut kiinnostumaan tästä ilmoituksesta, oli se, että tämä kaveriehdotus oli tinder-mies, jonka kanssa olemme jutelleet myös whatsappissa. Tästä on tosin jo aikaa. Törmäsin tähän mieheen tällä viikolla sattumalta irl, joten aikamoinen sattuma, että juuri nyt tuli tällainen ilmoitus, vaikka en ole hänen fb-profiiliaan käynyt stalkkaamassa. No tietysti aloin heti miettiä, onko tämä mies nyt käynyt stalkkaamassa minun profiiliani 😁
Mutta siis kysymys kuuluu, miten usein teille tulee noita ehdotuksia oikein ilmoituksena puhelimeen ja millaisia tyyppejä sinne tulee. Onko kenelläkään mitään hajua, millä logiikalla tämä toimii?
Kommentit (12)
Luultavasti ehdotti siksi että sinulla on hänen numero puhelimessasi ja hän on laittanut numeronsa faceen tietoihinsa.
Mä juttelin puhelimessa ihastukseni kanssa ja kävi noin. Varmaan nostaa yhteystiedoista sen jotenkin esiin. Ei ole sen oloinen että stalkkaisi.
Kaverien kaverit voi myös lähettää pyyntöjä. Ne ehdotukset tulee ihan suoraan listoilta, ehdottavat yhteisiä kavereita.
En hyväksy kuin ne, joiden kanssa olen tekemisissä.
Kusipäitä on muutenkin liikaa, niin miksi ihmeessä sellainen vielä kaveriksikin, jos nimittäin tyrkyttävät itseään....
Ei kiitos.
Niin, tiedän nuo asiat. Mutta minua jäi kummastuttamaan nimenomaan tämä ajankohta, kun emme ole pariin kuukauteen enää viestitelleet eikä häntä ole aiemmin näkynyt ehdotuksissa niin aikamoinen sattuma, että puhelin osasi tehdä tämän ilmoituksen juuri nyt, kun hänet pari päivää sitten näin. Ja kun tässä kuluneen viikon aikana kun minulla on tämä puhelin ollut, ei ole tällaisia ilmoituksia ehdotuksista tullut.
Ja siis sitä olisin halunnut kysyä, että miten usein teille tulee ilmoituksia noista kaveriehdotuksista. Minulle ei ole niitä ennen tullut.
Mulla tuli kerran kaveriehdotuksia kun vietin aikaa muutaman tunnin samassa tilassa tuttavieni kanssa. En ollut lisännyt heistä ketään facebookiin eikä yhteisiä kavereita siellä ollut. Päättelimme että kännyköiden paikannustoiminto lienee vaikuttanut, olihan molemmilla kännykät mukana ja nekin "hengasivat" lähietäisyydellä ollen paikoillaan.
Tyylillä "vietit aikaa tän tyypin seurassa koska sun paikannustiedot näyttää että et vaan mennyt nopeesti junassa ohi vaan hengasitte samassa pisteessä, olisko tää sun kaveri?" :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli kerran kaveriehdotuksia kun vietin aikaa muutaman tunnin samassa tilassa tuttavieni kanssa. En ollut lisännyt heistä ketään facebookiin eikä yhteisiä kavereita siellä ollut. Päättelimme että kännyköiden paikannustoiminto lienee vaikuttanut, olihan molemmilla kännykät mukana ja nekin "hengasivat" lähietäisyydellä ollen paikoillaan.
Tyylillä "vietit aikaa tän tyypin seurassa koska sun paikannustiedot näyttää että et vaan mennyt nopeesti junassa ohi vaan hengasitte samassa pisteessä, olisko tää sun kaveri?" :D
Aivan, hyvä pointti!
Nostetaan tätä kun en uutta viitsi aloittaa!
Eli Facebook lähetti ilmoituksen että ”sinulle on uusi kaveriehdotus”
Ei ole ennen tullut tälläisistä, mistä se nyt keksi moisen ilmoituksen lähettää 😅
Näyttelijä Pilvi Hämäläiseltä tuli kaveriehdotus. Taidan hyväksyä? Enpä olis Pilvistä uskonu...
Vierailija kirjoitti:
Niin, tiedän nuo asiat. Mutta minua jäi kummastuttamaan nimenomaan tämä ajankohta, kun emme ole pariin kuukauteen enää viestitelleet eikä häntä ole aiemmin näkynyt ehdotuksissa niin aikamoinen sattuma, että puhelin osasi tehdä tämän ilmoituksen juuri nyt, kun hänet pari päivää sitten näin. Ja kun tässä kuluneen viikon aikana kun minulla on tämä puhelin ollut, ei ole tällaisia ilmoituksia ehdotuksista tullut.
Kun uusit puhelimen, päivittyi yhteystietojen herätteet. Siksi se nyt ehdottaa.
Poista Facebook ja merkkaa sieltä tuleva sähköposti spämmiksi.
Ehdotukset voi tulla puhelimen yhteystiedoista, yhteisistä kavereistä tai jos on samassa facebook ryhmässä jne. Ei siis välttämättä tarkota että olis käyny sua kyyläämässä.