Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutuksesta heräilevä koira, pystynkö tekemään mitään?

Vierailija
19.05.2017 |

Koira steriloitiin 4,5 tuntia sitten ja nyt heräilee. Makailee nätisti paikallaan jos istun koneella, mutta jos yritän liikkua vessaan/keittiöön hakemaan ruokaa, yrittää hoippua perässä ja kompuroi mennessään.

Pitääkö mun nököttää koko ilta tässä koneella, vai haittaako koiran liikuskelu näin piakkoin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin anna hoippua, kyllä se siitä tokenee.

Vierailija
2/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa jos ei pääse loukkaamaan itseään mitenkään. Katso ettei ole mitään teräviä huonekalun reunoja lähettyvillä. Annettiinhan koiralle kipulääkettä mukaan? Meillä on pari kertaa leikkauksen jäljiltä unohtunut se kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso koira? Jos on niin mitä kauemmin pysyy maaten niin sitä paremmin. Eli sori, sun persaus on nyt liimattu siihen penkkiin. :)

Vierailija
4/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin äsken että koiralta valuu pissaa pieniä määriä vähän koko ajan. :o Onko normaalia?

AP

Vierailija
5/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Sterilisaatioleikkaus saa koiran jatkossakin tiputtelee pissaa, jos lihoo.

Vierailija
6/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, nukutettu eläin ei heräillessään välttämättä hallitse rakkoaan tai suoltaan.

Vierailija
7/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että laskee alleen - pääasia että pissa tulee ulos!

Meillä steriloitiin pikkukoira (narttu) kuukausi sitten. Oli ihan hereillä kun haettiin ell:stä, kotona autosta päästyään töpsytti pihaan omalle pissapaikalleen. Kotona meni kyllä sitten heti pötkölleen ja kyhjötti kaikissa ihme nurkissa, joissa ei normaalisti oleskele yhtään. Kipulääkettä meni vielä 5vrk leikkauksen jälkeen, saatiin ne mukaan eläinlääkäristä.

Vierailija
8/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin äsken että koiralta valuu pissaa pieniä määriä vähän koko ajan. :o Onko normaalia?

AP

Haluaisin nyt oikeasti tietää missä steriloidaan koiria ilman että omistajalle annetaan asianmukaiset kotihoito-ohjeet?

Vierailija
9/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun koirani heräili leikkauksesta, se oli niin surkeana, että jonkun piti olla vieressä koko ajan. Muuten alkoi vikinä ja ulina. Oltiin ne tunnit vuorotellen koiran vieressä ja lopulta koira heräsi kunnolla, kun teinipoikani makasi vieressä. Häntä heilahti ihan kevyesti.

Vierailija
10/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hakea kerralla itellesi kaikkea tarvittavaa siihen hollille koiran lähelle, ettei sun tarvii joka vesilasillisen ym. takia hypätä keittiöön ja muualle. Yritä hoitaa wc-käynnit ja muut kun koira nukkuu.

Ei se koiran liikkuminen nyt kai niin haittaa, jos vähäsen tulee mukaasi ja katot ettei loukkaa itseään, mutta hyvähän sitä olisi vältellä mahdollisimman paljon.

Vierailija
11/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mun koirani heräili leikkauksesta, se oli niin surkeana, että jonkun piti olla vieressä koko ajan. Muuten alkoi vikinä ja ulina. Oltiin ne tunnit vuorotellen koiran vieressä ja lopulta koira heräsi kunnolla, kun teinipoikani makasi vieressä. Häntä heilahti ihan kevyesti.

Voi raukkaa :( Onneksi olitte koiraparan seurana. Tulipa surullinen olo tästä.

Vierailija
12/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään laparoskopiana, koira e edes tajua, että jotain on tapahtunut. Suosittelen. Ei ollut kipeä, ei nuollut, ei tiennyt jne.

Vierailija
13/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa :( Onneksi olitte koiraparan seurana. Tulipa surullinen olo tästä.

Se meni nopeasti ohitse kuitenkin. Peffa siinä lähinnä puutui. Leikkaus oli välttämätön ja koira eli sen jälkeen terveenä vanhaksi. Oli se jitenkin vähän söpöäkin, kun se vihdoin alkoi tointua ja heilutti häntää varovasti ja könysi kohti syliä - iso karvakasa. Seuraavana päivänä sitten alkoi jo taas ruokakin kiinnostaa niin kuin noutajia yleensä ruoka kiehtoo.

Vierailija
14/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi narttukoiria edes steriloidaan, muista kuin terveyssyistä siis. Ihan turhaa ja iso operaatio eläimelle. Uroskoirien kastraation ymmärrän, koska se tasoittaa luonnetta ja parantaa koiran elämänlaatua + on helppo operaatio.

Eikös nartuista tule sterkkauksen jälkeen aggressiivisiakin? Mikä järki?

Vierailija
15/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään stressaa, rasita ja satuta koiraa. Itse varaan karkkipussin, kuivamuonaa, pehmeän pedin ja juotavaa kun oma koirani toipuu leikkauksesta. Ei kestä yhtään olla yksin, heti jos nousen niin nousee koirakin. Joskus minulla on kaveri palvelemassa minua ja tuuraamassa sen aikaa että pääsen vessaan. Muutoin lohotan niin kauan koiran vieressä kunnes sen vointi on parempi. Meillä on palveluketju, minä palvelen koiraa ja kaverini minua :p

Vierailija
16/16 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi narttukoiria edes steriloidaan, muista kuin terveyssyistä siis. Ihan turhaa ja iso operaatio eläimelle. Uroskoirien kastraation ymmärrän, koska se tasoittaa luonnetta ja parantaa koiran elämänlaatua + on helppo operaatio.

Eikös nartuista tule sterkkauksen jälkeen aggressiivisiakin? Mikä järki?

Ei kannattaisi päteä, jos ei mistää mitää tiiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän