Kysymys hoikille naisille, onko "luuviuluksi" kutsuminen halventavaa?
Pahoitatko mielesi, jos joku kutsuu sinua luuviuluksi? Vai osaatko ottaa sen kehuna?
Kommentit (22)
On haukkumasana, mutta en pahoita mieltäni. En ymmärrä miksi kenelläkään on tarvetta kommentoida toisen painoa.
Ei oikein kumpaakaan. Minusta se kertoo lähinnä siitä, että kommentin antaja ei ole sinut oman painonsa kanssa ja on hieman sivistymätön. En tiedä, onko näin, mutta itse tulkitsen sen niin.
Yhtä vähän tai paljon kuin pulskaa kontrabassoksi kutsuminen.
On se halveeraava. Ylipäätään junttia puhua muiden painosta, ellei ole antamassa poliisille tietoja etsintäkuulutusta varten ja silloinkin on mahdollisuus käyttää korrekteja termejä.
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin juuri siinä, että hoikkuus on tavoiteltava asia, joten miten hoikaksi kutsuminen voi olla halventamista ensinkään?
Entä jos kutsuu pulskaa nurmijyräksi?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kutsuu pulskaa nurmijyräksi?
Ylipainosta huomauttaminen on aina halventavaa, koska se ei ole yleisen kauneusihanteen mukainen vartalo. Hoikka on.
En ole vielä aikuinen mutta onhan se nyt hemmetin halventavaa. Kolaus ja iso semmonen itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin juuri siinä, että hoikkuus on tavoiteltava asia, joten miten hoikaksi kutsuminen voi olla halventamista ensinkään?
Hoikka ei ole sama kuin laiha, ja laiha voi hyvinkin kärsiä laihuudestaan siinä missä lihava. Vaikka onkin sosiaalisesti hyväksytympää olla laiha kuin lihava, jos on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus voi olla tavoiteltavaa sinulle, itse taas lihoisin mielelläni. Saanko siis kutsua lihavaa ihmistä läskiksi? Valaaksi? Ihrapalloksi?
On halventavaa. Jokaisen pitäisi se tajuta itsekin.
Ihan yhtä ikävä sana kuin tikku, pulkannaru, anorektikko, kohta pois kuihtuva jne
Ei kukaan varmaan nykypäivänä käyttäisi koko sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa kysyttykään, onko hoikaksi kutsuminen loukkaavaa, vaan onko luuviuluksi kutsuminen loukkaavaa. Sama kuin nimittäisit ylipainoista valaaksi ja kun hän loukkaantuisi, ihmettelisit, että miksi se ylipainoiseksi sanomisesta nyt noin otti nokkiinsa.
Olen itse lihava, enkä loukkaannu jos minua sanotaan ylipainoiseksi tai lihavaksi, mutta ihraksi, läskiksi ja siiderivalaaksi nimittelystä en pidä.
Juup näitä saa aina kuulla itseään pyöreämmiltä joskus: muodoton tikku, lauta, takapuoleton jne. Ihanuuksia:/ Yksikin lihava tututni on muka niin onnellinen ylipainoisena, mutta on kuitenkin kova tarve sitten nimitellä eri tavoin itseään hoikempia
En pahoita mieltäni, mutta ei se ole mikään kehukaan. Siitä pahoitin mieleni, kun joku sanoi honteloksi. Se kuulostaa niin kuin ylikasvaneelta teiniltä.