Tajuaako parisuhteessa olevat ihmiset kuinka onnellisessa asemassa ovat?
Vai ovatko turtuneet suhteeseen ja pitävät sitä itsestään selvänä?
Kommentit (8)
Kyllä mä tunnen olevani onnekas kun olen hyvässä parisuhteessa. Mutta ei se parisuhdekaan autuaaksi tee kenen tahansa kanssa. Huonoissa, onnettomissa suhteissa on paljon ihmisiä. Syystä tai toisesta eivät eroa.
Kyllä mä tunnen olevani onnekas. Mutta en mä silloin sinkkuvuosinakaan tuntenut olevani onneton. Aikansa kutakin. Nyt vähän jo odottelen että lapsi kasvaa ja muuttaa omilleen.
Hyvää parisuhdetta kannattaa vaalia. Huono parisuhde taas on huonompi asia kuin parisuhteettomuus.
Olen joka päivä onnellinen. Yhdessä 16v lähtien ja nyt 32-vuotiaita kummatkin. Parisuhde on paras ja vankin tiimi minkä päälle kaiken muun voi rakentaa. Ei se tietenkään kaikilla toimi, monet varmasti onnellisempia yksin. Mutta en ihan ymmärrä aloittajan pointtia. Yksin se ihminen itsensä onnelliseksi voi tehdä, ei parisuhde sitä automaattisesti todellakaan tee :)
Olen onnellinen joo, mutta on tässä omaakin ansiota. En koe, että olen erityisen onnekas, että olen saavuttanut hyvän ja kestävän parisuhteen. On tässä minullakin osani ollut. Siinä mielessä vähän ihmettelen aloitusta. Ihan kuin hyvän parisuhteen saaminen olisi tuuria tai armonpala.
Ei se tunnu siltä kun mies kompuroi kännissä kotiin aamuyhdeksältä.
Ei pelkkä parisuhteessa olo tarkoita onnekkuutta. Mutta hyvässä parisuhteessa oleminen on ihanaa ja arvostan sitä valtavasti.
Itse olen onnelinen parisuhteestani ja en pidä sitä itsestään selvänä. En ihan ymmätänyt keskustelun pointtia, eihän se, että on parisuhteessa automaattisesti tarkoita, että on onnellisessa asemassa. Jos vaikka on huonossa suhteessa, jota on vaikea lopettaa.