Maca-jauhe, mielenkiintoinen "sivuoire"...
Olen syönyt macaa nyt 5 päivää, n. teelusikallisen kerrallaan.Tänään alkoi tapahtua: Nousin virkeänä ennen herätyskelloa, puhtia piisaa kuin pienessä kylässä ja on todella rauhallinen olo...Näitä osasin odottaakin muiden kokemusten perusteella, mutta tätä en: Jatkuva himotus. Tekisi mieli mennä kylmään suihkuun että tää loppuis.Onko muilla ollut samanlaista ja meneekö ohi?
Kommentit (12)
Ei johdu macasta. Planeettojen asento on tänään sellainen.
Mitä ihmeellistä tossa nyt on, tollahan sitä markkinoidaankin.
Kuuluu aineen vaikutuksiin, muistaakseni joskus muinoin sitä on syöty tuon vaikutuksen takia. En tiedä meneekö ohi, itselleni ei ole tuota tullut. Mitä macaa syöt? Siis merkkiä, ne vaihtelee tosi paljon. Joku merkki, en muista mikä, aiheutti mulle aivan kauheat vatsakivut. Nyt kaapissa on muistaakseni Puhdistamon tuotetta, ja se on ollut ihan ok.
En tiedä oletko nainen vai mies, mutta naisilla maca myös suurentaa rintoja ;)
Ihan ohi aiheen,mutta se maca maistuu ihan järkyttävälle! Meinaa tulla oksu kun ajatteleekin 😁
Macaahan käytetään silloin, kun hormonaalisesti on jotain epänormaaliutta (epäsäännöllinen kierto, vaihdevuodet, haluttomuus yms.) ja kyllä se mullakin vaikutti haluihin. Toisaalta se mulla tuntui myös lyhentävän kiertoa, joten jätin käytön sitten vähemmälle. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli vatsaan hirveitä kipuja ja tuskanhiki valui kaikkialta. Never again.
Juuri tuon takia aloitin pienellä annoksella, netti täynnä huonoja kokemuksia.Puhdistamon maca tuntui olleen siedyin ja sitä ostin.
Kannattaa laittaa jarrua kiisseliin. Tosin nykyisin suositaan jarrusmoothieita.
7 siis ap. Ei maistu juuri miltään, sekoitan appelsiinimehuun. Toistaiseksi ei vatsaoireita, vaikka aika herkkävatsainen olen.
Ap
Uskaltaako IBS:stä kärsivä ostaa tuota macaa? Jos joillekin aiheuttanut vatsaoireita...
Luin joskus macasta ja toi vaikutus mainittiin monessa paikkaa. Kun luin lauseen "ei suositella kilpirauhasongelmista kärsiville" päätin unohtaa koko jutun.
Tämä on ensimmäinen "superfood" mitä kokeilen, suhdaudun aika skeptisesti näihin...Mutta pakko se on uskoa kun itse kokee, olkoonkin sitten vaikka lumevaikutus.
Väsymyksen takia tätä ostin.
Ap
Mulla tuli vatsaan hirveitä kipuja ja tuskanhiki valui kaikkialta. Never again.