Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, missä vika? Näkökenttään ilmestyy yhtäkkiä valohiukkasia/tulihiukkasia :(

Vierailija
13.05.2017 |

En tee mitään erityistä kun ne tulevat, saattaa tulla sellaista "tihkuvaa valopallosadetta" joka kestää max. pari minuuttia tai sitten tulee sellaisia pieniä tulen värisiä hiukkasia/palloja joita menee joko ylös tai alaspäin.

Niin ja olen ihan perusterve, eikä näihin liity kipua missän ennen tai jälkeen tämän näköhäiriön. En myöskään käytä mitään lääkkeitä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain?

Vierailija
2/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko kirkkaassa valossa vai ihan tavallisessa/hämärässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita että nyt on viikon ajan ollut myös sellaista harmaata "seittiä" näkökenttässä ja siinä seitissä on pieniä mustia pisteitä. Tuota "seittiä" näkyy molemmissa silmissä, kun suljen toisen niin se seitti näkyy silti ja sitä pystyy "seuraamaan" ap

Vierailija
4/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla matala verenpaine? Mulla on ja noi hiukkaset on tuttuja..

Vierailija
5/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko kirkkaassa valossa vai ihan tavallisessa/hämärässä?

Ihan tavallisessa valossa, jopa pimeässä illalla tullut kerran. Ap

Vierailija
7/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se harmaa seitti on lasiaisamentumaa, ihan vaaratonta itsellänikin on sitä ollut. Myös noita kuvailemiasi valopalloja on ollut ja olen yhdistänyt ne niskajumeihin

Vierailija
8/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene silmälääkäriin!

Vierailija
9/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla ihan vain alhainen verenpaine tai tilapäinen verenpaineen lasku? Oletko mittaillut verenpainetta?

Minulla on lääkitys, joka alentaa verenpainetta toisinaan liikaa, ja noita näköhäiriöitä tulee silloin kun olen vähällä pyörtyä (lukema alle 90/60).

Vierailija
10/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt pitäis vähintäänkin soittaa päivystykseen, kyseessä voi olla näköä vakavasti uhkaava tila. Itselleni silmälääkäri kuvaili tuollaisia valoilmiöitä näkökentässä vakavaksi varoitusmerkiksi esim. verkkokalvon irtoamisesta.

Vierailija
11/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipinät näkökentässä ovat usein merkki verkkokalvoon kohdistuvasta muutoksesta. Itselläni oli kuvaamasi oireet, kun lasiainen irtosi  (periaatteessa vaaratonta) ja samalla syntyi melkoinen määrä verenpurkaumia,jotka nykyisin näkyvät harmaana verkkona ja mustina renkaina.

Suosittelen käyntiä silmälääkärillä. Ensi viikolla, koska jos olet nuori etkä ole likinäköinen, niin tuo ei ole ihan tavallista.

Vierailija
12/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/mista_johtuva…

Minulla oli samoja oireita ja sanoin tästä näöntarkastuksen yms yhteydessä optikolle, kertoi myös tuosta lasiaishommasta. Joillain se (oire) voi kestää pari viikkoa-kuukauden putkeen kunnes katoaa.

Vierailija
13/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tuon tapaista joskus migreenissä . Lääkäriin vaan.

Vierailija
14/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö piilolinssejä?

Vierailija
15/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tämän syyksi varmistuu vain kuivat silmät ja lääkkeeksi silmätipat, mutta suosittelen lääkärissä käyntiä

Vierailija
16/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tollasta kun migreeni on tulossa. Menee näkö ihan sumeeks ja tulee "salamia" näkökenttään. Pitää heti tajuta ottaa särkylääke tai tulee hirvee pääkipu.

Vierailija
17/17 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikymmentä vuotta ollut sellainen silmäoire, että saatan nähdä yksittäisen kirkkaan kipinän ja sen jälkeen näkökentässä on ehkä minuutin ajan samanlainen tummentuma, mikä tulee kun katsoo johonkin kirkkaaseen valoon. Silmälääkärissä olen käynyt ja monenlaisia tutkimuksia on tehty mutta mitään vikaa ei löydy, paitsi erittäin likinäköiset silmät, minkä vuoksi verkkokalvot on kovilla. Yksi kokenut silmälääkäri arveli, että kyseessä on ajoittainen pieni verenvuoto verkkokalvolla mutta sille ei voida tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi