Apua! Valmistunut merkonomi
Olen tässä iltani koittanut googlettaa että mikä on normaalin vähittäistavarakaupan myyjän tuntipalkka? Valmistunut merkonomiksi, ja työkokemusta n.1v verran. Millaisia palkkoja teillä on? Apua kaipaan! Mistä löytäisi ajankohtaiset palkkataulukot? Mikä myyjä olen, jos olen vasta valmistunut?
Kommentit (9)
Kiitos vastauksestasi! Eli n 10e hujakoilla olisi omanikin... kyllä, tarkotus tästä itsekkin kouluja jatkaa syksyllä.
Tes ja palkkataulukot löytyy pamista:
Up!
Täällä toinenkin vastavalmistunut joka kaipailee palkka tietoja ( kun ei kertakaikkiaan osaa käyttää tes sin sivuja)
Kun en löydä sitä tuolta tessistä! Siis taulukkoa! Ja kun en tiedä mikä myyjä olen.. 1 vai 2, a vai b.. selventäkää joku tyhmällekkin?
10,67 taittaa olla kun olet kaupan tessin alimalla perusaskelmalla. Lisät tietenkin nostavat palkaa.
T. 111 tuntia viime kuussa 1100€ netto on tulossa
Yleisin myyjän palkkaryhmäluokka on tuo B1 ja merkonomiksi valmistunut on suoraan 3.vuoden myyjä. Eli jos et asu pääkaupunkiseudulla niin todennäköisesti se on sulla tuo 11,03€/h.
(tässä vähän riippuu sun n.1 vuoden kokemus, jos se on harjoitteluista jotka sisältyy tutkintoon, joka nostaa sut jo 3. vuoden myyjäksi, niin veikkaisin että et saa siitä erikseen enää työkokemusvuotta, mutta kannattaa tarkistaa pamista.)
Vierailija kirjoitti:
Up!
Täällä toinenkin vastavalmistunut joka kaipailee palkka tietoja ( kun ei kertakaikkiaan osaa käyttää tes sin sivuja)
Palkka määräytyy sen mukaan onko sulla alan koulutusta, onko työkokemusta ja kuinka "vaativa" sun myyjäntyö on? tavallinen markettimyyjä on B1. Jos olet töissä esim. kodinkoneliikkeessä missä sulta vaaditaan laajempaa osaamista tuotteista, kenties vastuuta ym. niin myyjäryhmä muuttuu. Perusryhmä on tuo B1 eli toisin sanoin Myyjä 1.
Kiitos teillevastanneille! Ja terkennuksena viellä, työkokemusta on n1v, joka EI sisälly työssäoppimisiin (:
T ap
Itse olen tradenomi, haen opiskelemaan toista tutkintoa, joten poiskaan en voi lähteä (haluamaani alaa voi opiskella ainoastaan päiväopintoina, eikä toiseen tutkintoon saa tukia). Mun palkka on rapiat 11€/tunti. Olen toista vuotta kaupanalalla. V*tuttaa tuo paska palkka, olen korkeammin koulutettu kuin esimieheni ja moni muu tunari saa korkeampaa palkkaa vain koska ovat roikuneet täällä tarpeeksi pitkään. Tuntuu sinänsä tyhmältä, koska osa näistä ei tee mitään vastuutehtäviä tms. vaan pelkkää kassaa/purkua.
Paska ala.