käräytänkö?
Eräs henkilö tekee todennäköisesti työtä silleen ettei laita kaikkea kirjanpitoon.
Ei anna kuittia.
Toinen ihminen jonka tiedän huijaa yhteiskuntaa tekaistulla avoerolla.
Kommentit (16)
Minä käräyttäsin koska en halua että minun verovaroilla elätetään tälläisiä loisia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Sellainen jossa virallisesti vanhemmat asuvat erikseen mutta oikeasti asuvatkin saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Minä käräyttäsin koska en halua että minun verovaroilla elätetään tälläisiä loisia.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Sellainen jossa virallisesti vanhemmat asuvat erikseen mutta oikeasti asuvatkin saman katon alla.
Ei kai sillä Kelalla nyt sentään mitään agentteja ole, jotka voi varmistaa tuollaisen. Siinähän pitäisi vakoilla jonkun pariskunnan menemisiä ja tulemisia yötä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja kuitenkin itse olette koko päivän varastaneet työnantajaltanne roikkumalla työajalla netissä.
Joo, anna mennä vaan. Mitä sitä enempää vatvomaan ja hieromaan. Antaa palaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Ei kai sillä Kelalla nyt sentään mitään agentteja ole, jotka voi varmistaa tuollaisen. Siinähän pitäisi vakoilla jonkun pariskunnan menemisiä ja tulemisia yötä päivää.
No toisessa asunnossa ei asu yhtään ketään.
Posti haetaan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja kuitenkin itse olette koko päivän varastaneet työnantajaltanne roikkumalla työajalla netissä.
Olen kotona.
No se ei ole virallisesti avoliitto jos toinen on kirjoilla jossain muualla. Se on ihan vapaa valinta ja sen voi tehdä kuka vaan jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Posti haetaan sieltä.
Niin? Mitä sitten? Kela ei tee mitään kotikäyntejä ja tarkista miten huonekalut on sijoiteltu. Ja kuinka suuri hyöty tuosta nyt ylipäätään on, kun kahdesta asunnosta menee kulut. Mahtavat olla epätoivoisia, kun pitää tuollaiseen ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Posti haetaan sieltä.
Suunnittelemme juuri tuollaiseen siirtymistä avoliitossa. KELA ei voi asialle mitään eli käräyttäjät saavat vapaasti käräytellä niin paljon kuin haluavat. Se on evvk. Talous vaan ei kestä tällä hetkellä toimeentulotuen vähennystä siitä, että asumme yhdessä.
Keskity elämään omaa elämääsi niin ei tarvitse kadehtia muita. Tukien varassa roikkuminen ei ole mitenkään kahdedittavaa, minkä voin kokemuksesta kertoa.
t. entinen veronmaksaja nykyinen työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekaistu avoero?
Posti haetaan sieltä.Niin? Mitä sitten? Kela ei tee mitään kotikäyntejä ja tarkista miten huonekalut on sijoiteltu. Ja kuinka suuri hyöty tuosta nyt ylipäätään on, kun kahdesta asunnosta menee kulut. Mahtavat olla epätoivoisia, kun pitää tuollaiseen ryhtyä.
Ei kyse ole huonekaluista laisinkaan vaan siitä että ahnehditaan tukia jotka eivät kuulu toiselle vanhemmalle.
Laskin että Kela voi joutua maksamaan jopa 400-500 euroa kuussa turhaan petoksen vuoksi tälle ihmiselle.
Mitä se onkaan viidessä vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Laskin että Kela voi joutua maksamaan jopa 400-500 euroa kuussa turhaan petoksen vuoksi tälle ihmiselle.
Mitä se onkaan viidessä vuodessa?
Mieti sitä. Varmaan kalvaa mieltäsi joka päivä tulevan viiden vuoden ajan. Kateus on monelle todellinen este, jonka vuoksi onnea ja tyytyväisyyttä omaan elämäänsä ei voi koskaan saavuttaa.
Hmm, mietitään. Mekin asumme tällä hetkellä tavallaan yhdessä vaikka kummallakin on oma asunto. Lapsiakin on mutta ei yhteisiä vielä. Jos nyt joku haluaisi "käräyttää" koska mieltä jäytää jokin tukihuijauskuvio niin olisi ihan mielenkiintoista mitä siitä seuraisi. Voin sanoa että meille asuminen erillään onkin kyllä edullisempaa kun yhdessä koska toinen on tuloton ja saa asumistukea asuntoon mutta vaikka erillään asuminen olisi kalliimpaa en usko että toinen luopuisi omasta asunnosta. Juuri näin on hyvä. Mutta siitä että käyräytettäisiin niin mitä sillä saavutettaisiin. Ei kukaan voi pakottaa siihen että toinen luopuisi omasta asunnosta ja laittaisimme kummatin samaan osoitteeseen eikä kukaan voi päättää että meitä käsiteltäisiin avo- tai avioparina niin kauan kun virallisesti emme asu yhdessä. Kela saisi määritellä sitten mikä on tällaiselle parille sopiva määrä asua yhdessä toisen luona ennenkuin se on huijausta. Sitähän ei voi kieltää että seurustellaan tai ollaan yhdessä vaikka olisi kaksi asuntoa ja asuttaisiin kahdessa asunnossa. Ainakaan sellaista määräystä en ole nähnyt että pitäisi olla tasan saman verran kummassakin asunnossa. Ketään ei voi pakottaa yhteen kuitenkaan.
Mikä on tekaistu avoero?