Kertokaa näkemiänne painajaisia
Voin itse aloittaa:
Viime yönä näin unta, että olin yksin vanhempieni talossa. Olin olohuoneessa ja koko muu talo oli pimeänä. Myös ulkona oli pimeää. Silloin poikakaverini soitti minulle ja kertoi jossain metsässä olevasta hyväkuntoisesta autosta, jonka sisältä kuului öisin ihmisten vaikerrusta ja huutoa ja paukutusta, ikään kuin joku olisi autossa jumissa ja haluaisi ulos. Lisäksi hän kertoi, että jollain laitteella(?) pystyi öisin näkemään auton takapenkkien ylle ilmaan piirtyvän vääristyneet ihmisen kasvot. Tietysti tässä unessa olin sitten mukamas tätä autoa yhtäkkiä tutkimassa keskellä yötä -.- ja kuulin kuinka auton sisällä ollessa kuului yhtäkkiä ikään kuin ihmiset tuskissaan (tulipalo?) huutaisivat ja hakkaisivat ovia yms. auton sisäpuolelta. Minua alkoi ahdistaa ja sitten onneksi heräsin. Uni oli hyvin ahdistava - näin tekstinä se ei tunnu läheskään samalta :/
Toinen ahdistava uni on parin vuoden takaa. Mummoni kuolemasta oli kulunut muutama vuosi. Olin unessa taas vanhempieni luona, ja menin jostain syystä makuuhuoneen ovelle. Toisella puolella sänkyä makasi kuollut mummoni valkoisessa puvussa. Mummoni nousi istualleen sängylle jotenkin luonnottamasti - ikään kuin näkymätöntä selkänojaa olisi nostettu. Mummo katsoi minua hymyillen, ja minä sanoin hänelle suunnilleen: "sinä olet kuollut, et sinä saa nousta". Tähän mummoni katsoi minua katse tyhjänä hieman hymyillen "ei, en minä ole kuollut" ja jatkoi vain tuijottamista. Tuossa unessa tuo tyhjä, "kuollut" tuijotus oli kaikkien kamalinta :(
Usein pienempänä näin unta, että ikkunan takana, sänkyni päänpuoleisen päätypuolen vieressä, joku tuijotti minua nukkuessani. Useana yönä kun kuulin naapurin koirien haukkuvan, pelkäsin, että joku lähestyy juuri nyt ikkunaa. Ikkunan edessä oli aina rullaverho, mutta silti ajattelin pienessä mielessäni, että tämä jokin näki minut jostain raosta. Usein nukuin takaraivo ikkunan suuntaan, sillä ajattelin, että jotenkin maagisesti muuten tämä joku olisi juuri silloin tähtäämässä minua ikkunan takaa pyssyllä.
Tällaista minulla. Nyt on teidän vuoronne :)
P.S. pahoittelut kielivirheistä, tein tämän äkkiä.
Kommentit (2)
Inhottavin oli se jossa mieheni hyökkäsi kimppun kirveen kanssa ja linnoittauduin vessaan, heräsin juuri kun mies oli pääsemässä kirveen kanssa ovesta läpi. Meillä ei siis mitään perheväkivaltaa ole oikeasti harrastettu koskaan...
Mun peruspainajaisessa olen talossa, joka unessa on kotini, mutta todellisuudessa se ei vastaa mitään oikeista kodeistani. Koti on kaunis ja viihtyisä. Yläkerrasta löydän suljetun huoneen (ovi tai kulkuaukko voi olla muurattu umpeen tai ovi on vain kiinni).
Mennessäni huoneeseen ihmettelen, että miksi en käytä huonetta koskaan. Astuessani sisään muistan ja kadun jos samalla. Huoneessa on jotain aivan kauheaa, noita/paholainen/poltergaist tms. joka hyökkää kimppuuni raivoten, kirkuen ja karjuen. Joskus herään tähän hyökkäykseen, joskus uni jatkuu ja onnistun pakenemaan huoneesta ja saan suljettua pahan sinne. Aiemmin tämä uni toistui usein, nyt se tuntuu jättäneen minut rauhaan.
Toisessa unessa olen jossakin, esim. ystäväni kodissa, jossa on kuollut ihminen. Joko tiedän tappaneeni hänet tai jostain muusta syystä ruumis on saatava piiloon, kun joku on tulossa. Joskus ruumis piilotetaan puistoon suuren kiven alle tai hätätilassa ripustetaan vaikka naulakkoon, josta se rojahtaa väärällä hetkellä näkyviin.
Syväanalyysiä odotellen 😀