Mies ei halua minun olevan malli, normaalia?
Olen 171cm, eli liian lyhyt näytöksiin. Olen tehnyt kuvastoihin joitakin töitä, myös alusvaatteisiin ja pariin verkkokauppaan, ja pariin aurinkovoidekuvaan ja myös instassa julkaissut näitä.
Mies on keksinyt loukkaantua näistä.. myös niistä vanhoista, joskus 16-v otetuista, ehkä vähän yliampuvista..
Olen 22, ja nyt sain tarjouksen yhteen meikkimainokseen, mutta mies ei halua että osallistun enää mihinkään noista. Onko paha?
Haluaisin tuon miehen kanssa oikeasti naimisiin..
Kommentit (12)
Tiedä sitte onko normaalia, mutta hieman huolissani olisin. Kyse voi olla joko miehen mustasukkaisuudesta - osallistumalla mallin hommiin mies pelkää, että joku muuki saa sinut. Tai sitten kyse voi olla puhtaasti siitä, että mies haluaa käyttää yksinvaltaa sinua kohtaan. Hyppäätkö kaivoonkin jos mies tykkää, että se olisi hänestä hyvä idea. Anteeksi ei ollut tarkoitus olla ilkeä. Mutta kysymys kuuluu, mitkä sinun mielestäsi on sellaisia asioita joista katsot, että mies voi päättää sinun puolestasi ja missä taas olet sitä mieltä, että päätös on yksin ja vain yksin sinun. - Entä toimiiko tilanne myös toisin päin. Eli voitko sinä päättää yksin miehesi puolesta, mitä hän saa tehdä tai vastaavasti kieltää häntä tekemästä jotain. Entä mitkä ovat sellaisia asioita, joista olette kumpikin istä mieltä, että niistä päätätte aina yhdessä. Suhde jossa tehdään aina vain ja ainoastaan toisen päättämiä ja hväksymiä asioita ei ole kovin terve.
Miksi miehesi ei halua sinun tekevän mallin töitä? Pystyttekö puhumaan asiasta? Jos kyse on mustasukkaisuudesta, hälytyskellojen pitäisi soida. Voin sivusta seuranneena kertoa, että avioliitto mustasukkaisen miehen kanssa on maanpäällinen helvetti.
Ymmärtäisin miehesi reaktion, jos olisit alastonmalli.
Älä anna määräillä. Voit kyllä tehdä vaikka kompromissin, että et tee enää vaikka alusvaatehommia jos ne ahdistavat miestä ja hän kykenee itse perustelemaan miksi.
Miehen mielestä tulevaa uraani varten minun ei kannata tehdä tällaisia töitä. Itse olen enemmän sitä mieltä, että valmistuttuani voin tehdä uran vaikka tutkijana jos en muuhun kelpaa..
Kuvia löytyy nimelläni jonkin verran ja tämä on miehelle järkytys.. on muutenkin hirveän tarkka somesta yms. Suuttui kun laitoin joskus hänen veljentyttönsä kuvan snäppiin.. pelkille kavereilleni..
En tiedä onko mustasukkainen, ei ainakaan vaikuta sellaiselta..
Ap
Haluaisin suhteen jossa päätetään paljon yhdessä. Jos tämä mallina olo on miehelle iso juttu, jota hän ei halua minun tekevän, voin siitä luopua.. Mies kysyy usein tekemisiinsä mielipiteeni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen mielestä tulevaa uraani varten minun ei kannata tehdä tällaisia töitä. Itse olen enemmän sitä mieltä, että valmistuttuani voin tehdä uran vaikka tutkijana jos en muuhun kelpaa..
Kuvia löytyy nimelläni jonkin verran ja tämä on miehelle järkytys.. on muutenkin hirveän tarkka somesta yms. Suuttui kun laitoin joskus hänen veljentyttönsä kuvan snäppiin.. pelkille kavereilleni..
En tiedä onko mustasukkainen, ei ainakaan vaikuta sellaiselta..
Ap
Millekähän uralle tähtäät? - Surullista tietysti on, että on varmasti joitain äärikonsrvatiivisia paikkoja, joissa ei ymmärretä että nuori nainen voi hankkia itselleen opiskeluaikanaan elantoa toimimalla mallina. Tai että äly ja kauneus eivät voisi mahtua samaan päähän. - Mutta toisaalta haluaisitko oikeasti näin typerään paikkaan edes töihin. Niin harvassa tällaiset paikat ainakin Suomessa ovat, että en äkkiseltään osaa nimetä ainoatakaan, joka olisi tunnettu tällaisesta asenteesta. - Vaikka totta on, että poikkeuskellisen kaunis ulkonäkö ja sen "hyväksikäyttäminen" kyllä tavataan muistaa ja nostaa aina esille, vaikka se oikeastaan olisi monesti vain sivuseikka. Esimerkkinä äkkiseltään nyt vaikka useamman vuoden politiikasssa kansanedustajana, mutta myös miniusterinä toiminut Tanja Karpela. Lähes poikkeuksetta jokaisessa jutussa muistetaan mainita, että Karpela oli vuonna kivi ja kuokka myös miss suomi. - Olkoonkin, että tänäpäivänä miss -Suomi kisat alkaa olla vain tuulahduksia menneestä maailmasta; ohjelma tai show, jota ei osata lakkauttaa, vaikka kukaan ei enää taida tietää syytä, miksi sitä pitää esittää. Toki kulttuurihistoriallisesti Missi instituutiota on mielenkiintoista ajatella; Karpelan ohella vailla ajatella, että olisiko Lenita Airistosta tulut koskaan "koko kansan Lenitaa" jos hän ei olisi noussut pinnalle ensimmäisen kerran Suomen neito kilpailussa. Mutta haloo siitä on jo noin 60 vuotta! - Tänään "missikisialu" tai mallina toiminen voi olla mukava harraste, joka parhaimmillaan antaa hetkeksi työtarjouksia, mutta harva elättää itseään loppuelämänsä pelkällä "misseilyllä" tai mallin hommia tehden. Ne ovat vain välivaihe, jota sitten muistellaan, että kuinka sitä silloin joskus (nuorena) sellaistakin tuli tehtyä.
Sen sijaan toisten kuvia ei pitäisi laittaa nettiin minusta lainkaan; ellei kuvien käyttöön ole asianomaiselta itseltään lupa ja luvan antjana voi ymmärtää, mitä se mahdollisesti tarkoittaa. Myönnän tässä asiassa olen itse jonkun mielestä "vähän" tiukkapipo.
No en viitsi tiedekuntaa sanoa ettei tutut tunnista. Aika nörttiin työhön olen kuitenkin menossa.. Joten ehkä olisi mahdollista jotain kuittailua kuulla.. Mutta en ihan pienestä hetkahda. Se ehkä ärsyttääkin, kun en niin hirveästi jaksaisi miettiä mitä muut ajattelee. Varsinkin kansainvälisesti ura tuskin noihin katkeaisi.
Mies miettii aina kaikki pahimmat variaatiot kaikesta.. Mutta ei tuo malleilu mikään palava haaveeni ole, ihan hauskaa ja siitä vielä maksetaan. Lähinnä mietin onko ok teidä tässä miehelle mieliksi? Tavallaan niin tiukassa on kiinni ajatus, että juuri naisena pitäisi päättää omista asioistaan.. Vaikka tämäkin melko merkityksetön juttu minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No en viitsi tiedekuntaa sanoa ettei tutut tunnista. Aika nörttiin työhön olen kuitenkin menossa.. Joten ehkä olisi mahdollista jotain kuittailua kuulla.. Mutta en ihan pienestä hetkahda. Se ehkä ärsyttääkin, kun en niin hirveästi jaksaisi miettiä mitä muut ajattelee. Varsinkin kansainvälisesti ura tuskin noihin katkeaisi.
Mies miettii aina kaikki pahimmat variaatiot kaikesta.. Mutta ei tuo malleilu mikään palava haaveeni ole, ihan hauskaa ja siitä vielä maksetaan. Lähinnä mietin onko ok teidä tässä miehelle mieliksi? Tavallaan niin tiukassa on kiinni ajatus, että juuri naisena pitäisi päättää omista asioistaan.. Vaikka tämäkin melko merkityksetön juttu minulle.
Ap
Minun mielestäni parisuhteeseen kuuluu kyky tehdä kompromisseja. Kuuluu tavallaan asiaan miettiä ja ajatella, että mitähän toinen on asiasta mieltä. Mutta vastuun joutuu kuitenkin viime kädessä ottamaan yksin, mitä sitten itse päättää tai yhdessä päätetäänkin, sillä itseä ja vain itseä voi muuttaa ja vastuuta omista teoista ja päätöksistä ei voi siirtää kenellekään muulle.
Ei paha jos et huipulle pyri ja huviksesi teet.