Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P-vammainen tekosyysi olla tarkistamatta rintasi kasvaimen varalta säännöllisesti?

Vierailija
09.05.2017 |

Voit tehdä sen hyvin itse ja sinulle on varmasti opetettu miten se tehdään peruskoulun tai viimeistään lukion terveystiedon oppitunnilla. Mikä siis on tekosyysi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opetettu.

Vierailija
2/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa. En kuitenkaan veisi asiaa niin sanotusti eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole opetettu.

Vierailija
4/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että jotain löytyy.

Vierailija
5/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä, vaan kaikkien naisten olisi tunnettava omat rintansa. muistakaa tutkiskella se on todella tärkeä osa terveydenhoitoa.

Vierailija
6/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani ovat yhtä muhkuraa. Ei todellakaan mitkään pehmeät pallukat. Koskettelu tuntuu myös ikävältä näiden "ryynien" vuoksi. En usko että kovin nopeasti huomaisin mitään pattia.

Vierailija
7/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tissit niin muhkuraiset jo nyt, että tuskinpa huomaan uutta muhkuraa niin sama olla tutkimatta. Varmaan toi mies mainitsee jos sieltä löytyy joku persikan kokoinen kasvain.

Vierailija
8/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tarkistamisesta huolimatta löytyi kasvain mammografiassa. Ei tuntunut käsin, oli sellaisessa kohdassa.

Vierailija
9/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä hyväilee ja puristelee niitä sen verran että varmasti huomaisi heti jos joku muhkura niihin ilmaantuisi.

Vierailija
10/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä välillä tunnustelen, mutta mulle on aika sama koska jos sieltä jotain löytyisi en varmaan menisi lääkäriin. Pelkäisin lääkärin painostavan hoitoihin ja niitä en halua.

Vierailija
11/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintani ovat yhtä muhkuraa. Ei todellakaan mitkään pehmeät pallukat. Koskettelu tuntuu myös ikävältä näiden "ryynien" vuoksi. En usko että kovin nopeasti huomaisin mitään pattia.

alle nelikymppisenä rinnat ovat usein vielä aika mastopaattiset. se on ihan normaalia. pääasia on että tunnet rintasi ja tarkkailet mahdollisia muutoksia

Vierailija
12/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä hyväilee ja puristelee niitä sen verran että varmasti huomaisi heti jos joku muhkura niihin ilmaantuisi.

terveydenhoitopalveluiden ulkoistamista taas kerran!

Vierailija
13/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on luullut kylkiluuta muhkuraksi ja juossut turhan takia lääkärissä.

Vierailija
14/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kipuja jotka viittaavat kainalonalueen/rinnan kasvaimeen mutta lääkäri on mies enkä halua miesten koskevan minuun.

Vierailija
15/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alle nelikymppisenä rinnat ovat usein vielä aika mastopaattiset. se on ihan normaalia. pääasia on että tunnet rintasi ja tarkkailet mahdollisia muutoksia

Olen vihannut rintojani kaikki nämä vuosikymmenet joten sama vaikka ne napsaistaisiin poiskin. Eipähän tarvitsisi moisia riippareita katsella enää.

Mikä on mastopaattinen?

Vierailija
16/16 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin, että löydän varmasti jotain, koska rintani ovat olleet kauan hyvin mastopaattiset.

Sitten olikin liian myöhäistä. Onneksi sain hikoilukohtauksiaa ja rinnat kutisivat kamalasti, joten luulin kyseessä olevan vaihdevuodet ja menin lääkäriltä hakemaan  muka apua niihin oireisiin.

Syöpä löytyi sitten mammossa ja varmistui neulanäytteessä. Olin n. pari vuotta aikaisemmin ollut mammossa ja ultrassa, eikä mitään edes tarkkailtavaa löydetty. Ihmettelen, miten se voi parissa vuodessa kasvaa ja niin suureksi vielä. Toisaalta olen lukenut, että syöpä voi kasvaa kymmenenkin vuotta. Olisi kyllä luullut, että JOTAIN olisi silloin pari vuotta ennen näkynyt.

Mutta tutkikaa rintanne, minä en vieläkään uskalla. Nyt varsinkin leikattu rintani tuntuu hyvin oudolta.  Syöpäni oli aggressiivinen, mutta rankat hoidot pelastivat. Jo leikkaus, syto- ja sädehoidot ovat rasittavia ja jos syöpä vielä sattuu olemaan  estrogeenipostitiivinen, siihen päälle vuosikausien estrogeenin estolääkitys... joskus tuli mieleen mennä kiljumaan, että antakaa nyt sitä estrogeenia, NÄITÄ vaihdevuosia en enää kestä. Ne olivat päällä seitsemän vuotta. Ei jaksanut suu korvissa hymyillä, kuten nämä "syöpäjulkkikset".