Tatuointi ja MRSA???
Okei eli olen ottamassa käsivarteen tatuointia ja olen saanut kesätöitä paikasta (hoivakoti) jossa tiedän olevan mrsa'ta. Pitääkö nyt sitten siirtää sitä tatuoinnin aikaa etten saa sitä bakteeria? Olen pyytänyt kyseistä päivää vapaaksi mutta mietinkin sitä kun palaan töihin ja siinä käsivarressa paistattelee avohaava... tiedän että aseptisuus ei tuossa hoivakodissa toteudu parhaiten..
Kommentit (4)
Taitaa olla pakko siirtää. Puoli vuotta sitä tatuointia odottanut :( yritin sanoa että en olisi halunnut niin pitkää kesätyösopimusta mutta pomo vain tuputti kun on tarvetta enkä sitten osannut sanoa tarpeeksi jämäkästi ei.
Kysy vielä asiaa tatuoijaltasi. Olisiko mahdollista, että peität tauoinnin työpäivän ajaksi kelmulla ja tauoilla tarvittaessa annat ihon hengittää.
Itsellä osa tatuoinneista on parantunut paremmin, kun olen pitänyt kelmua useampana päivänä vrt. niihin kertoihin, kun olen pitänyt kelmua tatuintipäivänä ja sitä seuraavana yönä.
Älä ota riskiä. Jos tiedät että MRSA:ta on tarjolla niin sen voi saada vahingossa muutenkin. Haavaan tulleen infektion aiheuttama arpi tatskan kohdalla pilaisi tatuoinnin muutenkin, kuvia löydät hakusanalla mrsa flesh eating bacteria.
Sinuna siirtäisin. Me saatiin puolison kanssa MRSA todennäköisesti hänen terveyskeskuskäynnillä, hänellä oli avohaava, mutta käynti koski muuta. Eli aika iso riski tysökennellä monta viikkoa parantuvan avohaavan kanssa.
Eihän tämä maaimanloppu ole, mutta jos mitenkään olisin voinut välttää olisin sen tehnyt!